مدرسه علمیه طیبات برگزار می‌کند:

مسابقه «از آفتاب قم تا خورشید طوس» ویژه دهه کرامت

مسابقه از آفتاب قم تا خورشید طوس

مسابقه «از آفتاب قم تا خورشید طوس» ویژه طلاب مراکز و مدارس علمیه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت، میلاد باسعادت حضرت معصومه علیهاالسلام و ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا علیه‌السلام، مسابقه «از آفتاب قم تا خورشید طوس» از سوی مدرسه علمیه طیبات برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این مسابقه، تشویق و ترغیب طلاب جهت بهره‌مندی از چشمه گهربار خاندان عصمت و تبیین مقام شامخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام به زبان فاخر شعر و ترویج و ارتقای آگاهی طلاب از سبک زندگی امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه علیهاالسلام و همچنین تشویق علاقه‌مندان و فعالان عرصه ادبیات دینی است.

این مسابقه در دو بخش برگزار می‌شود، بخش اول شامل:

1- بررسی یکی از ابعاد شخصیّتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام در بعد بصیرت و ولایتمداری، زمینه‌ساز ظهور، الگوی دختر مسلمان، اسوه عفت و حیا در گفتار و رفتار، عبادت و تهجد، علم و درایت، کرامت و فضایل.

2- حضرت معصومه علیهاالسلام در آیینه شعر، دلنوشته، متون ادبی و نمایشنامه.

بخش دوم نیز در دو بخش فراخوان شده است:

1- ارائه کلیپ صوتی- تصویری در مورد پیام امام رضا علیه‌السلام به شیعیان یا تطبیق و تحلیل یکی از پیام‌ها با مسائل روز (متن پیام در کانال مدرسه ارسال می‌شود).

2- خوشنویسی با مضمون احادیث رضوی با مراجعه به منابع دست اول، علاقه‌مندان می‌توانند احادیث منتخب را با خط درشت (قلم نی و ماژیک، به‌صورت نستعلیق یا ... بر روی مقوای ابعاد ۲۵*۳۵  خوشنویسی کنند (در صورت شرکت در این بخش از مسابقه و ارائه کار با کیفیت هزینه کار انجام شده پرداخت خواهد شد).

مهم‌ترین معیارهای ارزیابی در این مسابقه، ارتباط موضوعی محتوای ارائه شده با موضوع مسابقه، نوآوری و خلاقیت در بخش‌های مختلف و تولید محتوا است.

مهلت شرکت در این مسابقه تا پایان ماه ذی القعده (12 مرداد) است و شرکت هم‌زمان در دو یا چند بخش، بلامانع است.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به دفتر فرهنگی – تربیتی مدرسه علمیه طیبات واقع در زیرزمین ساختمان شهید بهشتی(ره) تحویل دهند.

همه طلاب مراکز و مدارس علمیه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام می‌توانند آثار خود را به دفتر فرهنگی تربیتی مراکز و مدارس تحصیلی خود ارسال کنند تا پس از بررسی به بهترین آثار برگزیده جوائزی اهدا شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱