سردار منتظرالمهدی مطرح کرد:

توجه به نهاد خانواده مهمترین عامل پیشگیری از اعتیاد است

انعقاد تفاهم نامه همکاری جامعه الزهرا با ستاد مبارزه با مواد مخدر (1)

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که بانوان طلبه می توانند نقش مؤثری در توانمندسازی و بازگشت زنان معتاد به زندگی داشته باشند، گفت: آگاه سازی خانواده ها عامل مهمی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سردار سعید منتظر المهدی، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد مبازه با مواد مخدر و جامعه الزهرا علیهاالسلام که پیش از ظهر چهارشنبه 22 خردادماه در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، بیان داشت: یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب در بحث آسیب های اجتماعی مسأله اعتیاد است که نتیجه این موضوع حکایت از این دارد که خطر واقعا جدی است.

 وی با بیان این که مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد باید جزو مهم ترین کارهای متولیان امور فرهنگی کشور باشد، افزود: باید در این حوزه، هر فرد به اندازه هر توانی که دارد کار و فعالیت کند.

 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر حصول موفقیت در مسأله پیشگیری از مواد مخدر را زمانی دانست که همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت هماهنگ ورود داشته و کار عملیاتی انجام دهند.

 وی تقویت فعالیت های آموزشی در زمینه مبارزه با اعتیاد را بسیار ضروری عنوان کرد و ادامه داد: آموزش لازم به افراد موجب کاهش اعتیاد در جامعه و ریشه کن شدن این کابوس وحشتناک می شود که در این زمینه بانوان طلبه می توانند تأثیرگذاری ویژه‌ای را داشته باشند، چون با خانواده ها و زنان جامعه سر و کار دارند و آگاهی خانواده خود عامل مهمی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

 منتظر المهدی با بیان این که بانوان طلبه همچنین می تواند نقش مؤثری در توانمندسازی و بازگشت زنان معتاد به زندگی داشته باشند، تصریح کرد: امروز خطر اعتیاد در کمین دختران جامعه است و در این راستا لازم است جهت آگاهی بخشی به دختران نسبت به خطرهای اعتیاد، فعالیت های آموزشی و تربیتی دقیقی انجام شود.

وی توجه به نهاد خانواده و تقویت جایگاه مادر در خانواده را از مهمترین عوامل پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: با توجه به اینکه با پدیده والدین غائب به دلیل اشتغال پدر و مادرها مواجهیم، احتمال بروز اعتیاد در فرزندان افزایش یافته است با این حال چون مادران زمان بیشتری در منزل هستند با آموزش و تقویت جایگاه آنها در خانواده می توان تا حد زیادی از بروز اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان جلوگیری کرد.  

 گفتنی است: تفاهم‌نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و جامعه الزهرا علیهاالسلام در راستای همکاری های آموزشی، فرهنگی و اجرایی و همچنین اتخاذ تصمیمات مناسب جهت بهره گیری از ظرفیت های موجود علمی، تحقیقاتی، تبلیغی و آموزشی در جهت اجرای برنامه های مصوب ستاد در عرصه های پیشگیری، اطلاع رسانی، آگاه سازی و توانمندسازی امضا شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱