مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد:

همکاری مرکز مشاوره در اجرای طرح‌های مختلف آموزشی، تربیتی، پژوهشی و تبلیغی

مرکز مشاوره

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی با اشاره به حضور کارشناسان مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س)در بخش‌های مختلف این مجموعه گفت: این مرکز در اجرای طرح‌های مختلف آموزشی، تربیتی، پژوهشی و تبلیغی همکاری دارد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از سال 93 تاکنون به صورت رسمی و تخصصی در بخش های مختلف این مجموعه علمی حوزوی فعالیت دارد.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه این مرکز در مدارس علمیه این مؤسسه حضور فعال دارد، گفت: بنا به درخواست مدیریت محترم جامعه، 14 کارشناس مشاوره از سال 95 در مدارس علمیه حضور یافتند و در امر تحصیل، ازدواج، همسرداری، تربیت فرزند و مسائل زندگی به راهنمایی و مشاوره طلاب می‌پردازند.

وی همچنین به حضور پنج نفر از مشاوران در مهد کودک شکوفه‌های بهار وابسته به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و با بیان اینکه در مهدکودک، مشاوره کودکان، والدین و همچنین مربیان انجام می‌شود، افزود: با توجه به شرایط و مسائلی که در جامعه امروز وجود دارد، پرورش نسل‌های جدید، هم مهم و هم سخت است، بنابراین از ابتدا باید تحت نظارت انجام شود تا نسل جدیدی را پرورش دهیم که صالح، سالم، تأثیرگذار و آینده‌سازان جامعه باشند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه گفت: خوابگاه‌ جامعه‌الزهرا علیهاالسلام  نیز یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت مشاوران است که چهار مشاور درخوابگاه فعالیت می‌کنند و با طلاب ارتباط دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی تصریح کرد: با توجه به دوری طلاب خوابگاهی از خانواده‌ها و مسائل و مشکلاتی که در این دوره وجود دارد، طلاب خوابگاهی نیازمند مأمن و ملجأیی برای مراجعه به مشاوران و راهنمایی از آنان هستند تا ضمن فراگیری مهارت‌های زندگی و شیوه‌های مقابله با غم غربت و حل مشکلات روزمره، بتوانند در تحصیل، ازدواج و ارتباط با جامعه موفق باشند.

وی با اشاره به حضور مشاوران در مجتمع آموزشی تربیتی هدی، اظهار داشت: در این بخش نیز چند نوع فعالیت وجود دارد، تعدادی از مشاوران در مجتمع حضور دارند و به مشاوره می‌پردازند، همچنین در برنامه‌های مناسبتی و برنامه‌های مختلف، مشاورانی به مجموعه معرفی می‌شوند، گاهی نیز مراجعاتی از سوی مجتمع از جمله والدین و دانش‌آموزان و معلمان و همکاران به مرکز مشاوره صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: این مرکز با دانشکده هدی نیز که یکی از مجموعه‌های وابسته به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است، همکاری دارد و گاهی مراجعاتی از دانشکده داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی همچنین به ارتباط کارشناسان مشاور با طلاب بین‌الملل اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از مشاوران در بخش بین‌الملل فعال هستند و هم اکنون دو نفر از مشاوران با طلاب بین‌الملل ارتباط دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط زبان، دوری از خانواد‌ه‌ها به ویژه برای  طلاب بین‌الملل جدیدالورود، نیاز به حضور مشاوران زباندان است که به چند زبان زنده دنیا آشنا باشند و با طلاب ارتباط برقرار کنند که این کار در مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام انجام شده است.

همکاری مرکز مشاوره در اجرای طرح‌های مختلف آموزشی، تربیتی، پژوهشی و تبلیغی

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز مشاوره، شرکت در جلسات و شوراهای تخصصی است که در چند شورای تخصصی از جمله شوراهای تخصصی خوابگاه، فرهنگی تبلیغی، روابط عمومی و بین‌الملل، ورزشگاه، آموزشی تربیتی و پژوهشگاه عضو هستیم، همچنین در جلسات تخصصی شورای جامعه شرکت فعال داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی افزود: مرکز مشاوره همچنین در طرح‌های مختلف مانند طرح ازدواج آسان، طرح شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر)، طرح نقش حوزه در پیشگیری از طلاق و غیره همکاری و مشارکت دارد و از این جهت مورد اعتماد مجموعه قرار گرفته است، در این طرح‌ها، مباحث و مطالب مرتبط با حوزه مشاوره خانواده، مباحث روانشناختی و آسیب‌هایی که وجود دارد و راهکارهای آن ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره با همه ادارات و معاونت‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به نحوی همکاری دارد، ادامه داد: در معاونت پژوهش، برنامه‌ها و گفتگو‌هایی داشتیم، از جمله نخستین شماره مجله مشاوره در حال راه‌اندازی است که به مباحث مشاوره‌ای، نگاه کاربردی و نیمه تخصصی دارد و طلاب به ویژه مبلغان، مشاوران، اساتید و طلاب سطح چهار می‌توانند از این نشریه بهره‌مند شوند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: ما در ابتدای هر سال، نشست توجیهی ویژه والدین و همسران طلاب داریم که به اهمیت و ضرورت تحصیل فرزندان و همسران، شیوه‌های حل برخی تعارضات و مسائل و مشکلاتی که ممکن است در مسیر تحصیل برای طلاب و یاخانواده‌های آنان به وجود آید و شرایط جمع بین تحصیل و توجه به خانواده و فرزندان، به منظور تحصیل موفق پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی ادامه داد: هر ساله در ابتدای سال تحصیلی، مرکز مشاوره با همکاری ادراه پذیرش، برای طلاب جدیدالورود، جلسات توجیهی برگزار می‌کند و مطالب مفید مشاوره‌ای ارائه می‌شود، همچنین نکاتی به خانواده طلاب گفته می‌شود تا انتظارات خود را تعدیل کنند و فضای امن و عاطفی در خانواده فراهم شود.

وی به همکاری مرکز مشاوره در برگزاری درس‌های اخلاق و نشست‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسات، عوامل تحکیم و تزلزل خانواده، شیوه‌های فرزندپروری، عوامل مؤثر بر سلامت روان از منظر اسلام و غیره مطرح شده است.  

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱