طلبه دوره عالی فقه جامعه‌الزهرا(س) در دیدار رهبر معظم انقلاب:

حوزه در حرکتی جهادی جلوی هنجارشکنی حجاب و عفاف را بگیرد

دیدار طلاب با رهبری (24)

حوزه که متکفل هدایت مردم و صیانت از ارزش های دینی می باشد، در حرکتی جهادی و با تعامل بیشتر و صمیمی تر با مردم، فطرت پاک و خداجوی آنها را بیدار کند و با ارائه راهکارهای عملیاتی و با همکاری دولت و نهادهای مرتبط در حل این معضل هر چه سریع تر چاره‌اندیشی کند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم افتخار یوسفی، فارغ التحصیل سطح چهار و طلبه دوره عالی فقه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، یکی از سخنرانان در دیدار رمضانی حوزویان با رهبر معظم انقلاب بود که متن سخنان وی بدین شرح است:

دریافت فیلم این سخنرانی

«بسم الله الرحمن الرحیم

در ماه خدا که ذره خورشید شود                                        دیدار شما مایه امید شود

ماه رمضان رسید و ان شاءالله                                            با رؤیت صاحب الزمان عید شود.

رهبر فرزانه ام! سلام. این سلام، سلام قلب ساده و کوچکی است که هزاران قلب تپنده را با خود به همراه آورده و آمده تا عرض ادب و ارادتشان را به شما ابلاغ نماید و بگوید که دختران شما در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به پاس نعمت انقلاب اسلامی و رهبری مقتدر و خردمندش، سجده شکر بجا می‌آورند و برای تداوم این عطیه الهی و توفیقات روزافزون رهبر عزیزشان دعا می‌کنند.

رهبری هوشمندانه حضرتعالی در کوره راهها و ترسیم افق روشن آینده انقلاب با بیانیه گام دوم، بذر امید را در دل همه‌ی ما فرزندان ایران اسلامی به جوانه نشانده و عزم ما را برای تلاش و همتی بیشتر جزم کرده است. عنایت شما به جوانان انقلابی و حوزه‌های علمیه و به‌طور ویژه حمایت‌های حکیمانه و دلسوزانه شما از جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، و تأکید بر استقلال و در عین حال محوریت این حوزه و الگو بودنش برای سایر حوزه‌های علمیه خواهران، موجب شده تا مسئولین و طلاب این مجموعه با همتی مضاعف و گامی استوارتر در مسیر اجرای آرمان‌های انقلاب قدم بردارند.

در این فرصت صمیمانه‌ترین تشکر قلبی خود و تمام مجموعه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را به شما ابلاغ می‌کنم.

و خرسندم اعلام کنم که این مجموعه علمی و حوزوی به فضل الهی توانسته است در راستای تحقق منویات حضرتعالی مبنی بر تربیت بانوان فاضله و عالمه در مقاطع عالیه حوزوی به توفیقات ارزشمندی دست یابد. به عنوان مثال از بین فارغ‌التحصیلان سطح 4 طی برنامه‌ای منسجم و تحت نظر اساتید عالی در یک دوره تکمیلی 8 تا 10 ساله، به تربیت بانوانی اندیشمند، وارسته و مجتهد اقدام نموده است.

سهم زنان در بازآفرینی تمدن اسلامی و الگوسازی برای بانوان، با حضور فعال، عالمانه و با بصیرت در عرصه‌های علمی و اجتماعی از یک سو و از سوی دیگر ایفای نقش همسری و مادری به نحو شایسته، با تربیت فرزندانی مؤمن و تلاشگر دوچندان است.

اصلاح سبک زندگی و احیای هنجارهای اسلامی در کانون خانواده‌ها از وظایف خطیری است که زنان می‌توانند با انجام آن در تحقق آرمان بزرگ انقلاب سهیم باشند. از آنجا که رسالت یک بانوی عالمه، مؤمن و متعهد جمع نمودن شایسته میان وظایف خانوادگی و تکالیف علمی و حوزوی خود و ایفای نقش فعال و تأثیرگذار در اجتماع می‌باشد، لازم است برای تحقق هرچه بهتر این رسالت و ارائه الگوی جامع زن مسلمان در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران موارد زیر مورد توجه قرار گیرد.

1- تبیین الگوی خانواده محوری به صورت شفاف و کاربردی به نحوی که قابل جمع با فعالیت‌های علمی و اجتماعی باشد.

2- تبیین وضعیت بحرانی زن و خانواده در غرب به صورت مستند و نقد سبک زندگی زن غربی و ارائه سبک زندگی مطابق با موازین اصیل اسلامی

3- ملاحظه و توجه دقیق و متناسب به اقتضائات جنسیتی بدون کاستن از کیفیت و تعمیق مباحث علمی

4- کاربردی کردن علوم و پژوهش‌ها با توجه به نیازهای امروز جامعه زنان

5- آینده نگری و رصد نیازهای آینده‌ی اجتماع و تلاش برای تولید محتوای علمی متناسب با آن نیازها

و در نهایت بررسی الگوهای غیر بومی وارد شده در حوزه و تلاش برای بازتولید الگوهای اصیل حوزوی با تحفظ بر سنت‌های اصیل حوزه در عین بهره‌گیری از تکنولوژی و علوم جدید.

هر چند جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و سایر حوزه‌ها برای تحقق راهکارهای فوق تلاش‌های قابل توجهی داشته‌اند، اما اذعان داریم که هنوز تا دستیابی به قله‌های مورد انتظار راه زیادی باقی است و برای رفع فاصله‌ی میان بایدها و واقعیت‌ها علاوه بر الطاف الهی، همچون گذشته محتاج عنایت ویژه شما و بیش از گذشته نیازمند حمایت مسئولین محترم می‌باشیم و البته همت و تلاش مضاعفی می‌بایست تا بتوان گام‌های بعدی را سریعتر، استوارتر و اثرگذارتر برداشت، ان شاالله.

امروزه بحمدالله مبلغین جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سراسر ایران و عرصه بین‌الملل حضور فعال و اثرگذاری دارند اما این حضور می‌تواند بسیار قویتر باشد. به عنوان مثال با توجه به ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش و ضرورت اجرای آن برای تربیت نسلی توانمند، جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آمادگی کامل دارد تا با همکاری بیشتر با آموزش پرورش و آموزش عالی برای تحقق و اجرای آن مشارکت نماید.

علاوه بر این مهم فارغ‌التحصیلان سطوح عالی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که علاوه بر تحصیل علوم دینی دوره‌های مهارت‌افزایی تربیت کارشناس مسائل اعتقادی، فقهی، مشاوره و تبلیغ را در این مؤسسه گذرانده‌اند، این توان و قابلیت را دارند که در نهادهای تصمیم‌ساز کشور، کمیسیون‌های تخصصی، سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی در عرصه زن و خانواده حضوری فعال داشته و جهت تحقق اهداف عالیه رهبری و نظام حرکت کنند و امیدواریم مسئولان محترم ساز وکارهای لازم را جهت بهره‌گیری از این ظرفیت فراموش‌شده فراهم آورند.

درد دلی هم به عنوان فردی کوچک از جامعه بزرگ ملت ایران با نهاد حوزه می‌خواهم بیان کنم. دردی مشترک که مدتهاست همچون بغض در گلو، خاطر متشرعین دغدغه مند را مکدر ساخته و غصه اش قلب‌ها را آزار میدهد. اکنون که دشمنان انقلاب می کوشند با گسترش هنجار شکنی در زمینه حجاب و عفاف، سلامت جامعه، سبک زندگی و اعتقادات مردم را مورد حمله قرار دهند، و در زمانی که رهبرعزیز فرمان آتش به اختیار داده، انتظار از حوزه که متکفل هدایت مردم و صیانت از ارزش‌های دینی می باشد، این است که بیش از گذشته در حرکتی جهادی و با تعامل بیشتر و صمیمی تر با مردم، فطرت پاک و خداجوی آنها را بیدار کند و با ارائه راهکارهای عملیاتی و با همکاری دولت و نهادهای مرتبط در حل این معضل هر چه سریعترچاره‌اندیشی کند.

و سخن آخر اینکه دعای خیر شما هموارکننده مسیر حرکت ماست.

يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ؛ (سوره یوسف؛ آیه 88).

و السلام‌علیکم‌ورحمة‌الله‌وبرکاته

افتخار یوسفی».

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱