دبیر علمی نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان عنوان کرد:

انقلاب اسلامی در علم و هویت‌بخشی به بانوان، نوآور است

پارسانیا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسانیا گفت: همان‌گونه که انقلاب اسلامی در شیوه خود نوآوری داشت، در علم و هویتی که به بانوان می‌بخشد نیز نوآور است و این تجربه نشان داده که حضور علم و حضور بانوان از عوامل رشد و تعالی انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پارسانیا امروز (پنجشنبه 9 اسفند) در نخستین همایش کتاب سال بانوان که در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا علیهماالسلام‌ برگزار شد، ضمن عرض تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا علیهاالسلام و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اظهار داشت: از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران  نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: از نقاط قوت انقلاب اسلامی ایران و حرکت اسلامی جامعه ایران حضور بانوان در تمامی مقاطع بوده است، همان‌گونه که انقلاب اسلامی ایران با شیوه و روش نوینی پدید آمد و با همه روش‌ها و سایر انقلاب‌ها تفاوت داشت حضور تمامی مردم خصوصاً بانوان و تداوم انقلاب مرهون همین شیوه و روش بوده است.

دبیر علمی نخستین همایش کتاب سال بانوان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در دو عرصه توسعه آموزش به‌ویژه آموزش عالی و حضور بانوان موفق بوده است، گفت: بسیاری از تحلیلگران و پژوهشگران غرب معتقد بودند دو عرصه  علم و حضور بانوان سبب آسیب به انقلاب اسلامی خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسانیا ادامه داد: همان‌گونه که انقلاب اسلامی در شیوه خود نوآوری داشت، در علم و هویتی که به بانوان می‌بخشد نیز نوآور است و این تجربه نشان داده که حضور علم و حضور بانوان از عوامل رشد و تعالی انقلاب اسلامی بوده است.

وی، حضور بانوان و علم را فرصتی برای نشان دادن ظرفیت بالقوه بانوان دانست و ابراز کرد: این همایش و بزرگداشت برای بانوان در برابر ستمی که در هر دو عرصه علم و حضور بانوان واردشده برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱