رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا(س) خبر داد:

جامعه‌الزهرا(س)؛ میزبان دوره آموزشی کوتاه مدت حامیان کوثرالنبی

حامیان کوثرالنبی 1

خانم الیاسی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام میزبان دوره آموزشی کوتاه مدت حامیان کوثرالنبی است، گفت: در این دوره آموزشی، 140 نفر از مسئولان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم فهیمه الیاسی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی حامیان کوثر النبی که با همکاری و مشارکت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سالن جلسات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود، عنوان کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع در ان دوره آموزشی، میزبان یکی از قشرهای تأثیرگذار جامعه است.

مسئولان فرهنگی مساجد نیازمند پشتوانه فکری و محتوایی غنی هستند

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: شما مسئولان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پایگاه مهم عبادی اجتماعی مسلمانان مسجد فعالیت می‌کنید.

الیاسی گفت: از آنجایی‌که دین مبین اسلام نگاه ویژه‌ای به مساجد دارد و پیامبر اکرم(ص) هم در هنگام تشکیل حکومت اسلامی در مدینه، اولین بنایی که تأسیس کردند، مسجد بود، می‌طلبد که متولیان مساجد انسان‌هایی صالح، پاک و باتقوا بوده و همچنین برنامه‌های سازنده و تربیت‌کننده‌ای داشته باشند.

وی، تأسیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و 26 ساله شدن آن را ظرفیت بسیار خوبی برای فرهنگ‌‌سازی و نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی در جامعه دانست و افزود: شما مسئولان خواهر در کانون‌های مساجد با طیف گسترده و متنوعی از مخاطبان اعم از کودک و نوجوان و بزرگسالان با تحصیلات متفاوت روبرو هستید؛ به همین جهت نیازمند یک پشتوانه فکری و محتوایی غنی و استفاده از اطلاعات به روز و روش‌های جذب مخاطب و جذاب‌سازی محتوا هستید تا بتوانید در عرصه فعالیت خود، تأثیرگذار باشید.

جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به شجره طیبه و پرباری تبدیل شده است

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی، تأسیس جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به دستور امام راحل در سال 63 را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: این موسسه علمی حوزوی، در آستانه ورود به 35 سالگی بوده و بحمدالله به شجره طیبه و پرباری تبدیل شده است.

الیاسی اشاره کرد: در حال حاضر، جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان تشیع پذیرای جمع کثیری از بانوان علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی در سطوح مختلف آموزشی در رشته‌های متنوع تحصیلی است.

بیانیه «گام دوم انقلاب» وظیفه سنگینی را بر دوش جوانان قرار داده است

وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت و نقش مساجد و کانون‌های مساجد در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و با توجه به بیانیه «گام دوم انقلاب» رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی که وظیفه سنگینی را بر دوش تک تک جوانان این مرز وبوم قرار داده است، لزوم ارتباط بیش از پیش حوزه به ویژه حوزه خصوصاً حوزه خواهران در مساجد در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه‌مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به برگزاری دوره آموزشی حامیان کوثرالنبی از سوی این اداره و با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و ستاد عالی خاطرنشان کرد: برای برگزاری این دوره، ساعت‌ها جلسات کارشناسی و فکری و پشتیبانی انجام و تلاش شد برای ارائه محتوای غنی و کاربردی برای مسئولان خواهر کانون‌های مساجد، مفید باشد.

الیاسی در ادامه با اشاره به برخی از اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد: توانمندسازی و مهارت‌افزایی مسئولان خواهر کانون‌های مساجد به جهت دستیابی به مدیران فرهنگی و جریان‌ساز و تأثیرگذار انقلابی و ایجاد وگسترش شبکه ارتباطی بین مبلغان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با فعالان کانون‌های مساجد سراسر کشور از جمله اهداف برگزاری دوره کوتاه مدت حامیان کوثرالنبی هستند.

وی آثار و برکات برگزاری این دوره را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و وجود فارغ‌التحصیلان از سراسر کشور و تغذیه فکری و محتوایی مبلغان توسط معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه، امیدواریم به فضل خداوند متعال اتفاقات خوبی در این عرصه رقم بخورد و مورد رضایت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف قرار بگیرد.

الیاسی با بیان اینکه با مساعدت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی، امکان برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت برای عموم بانوان و دوره‌های تحصیلی رسمی آموزشی در سطوح مختلف به صورت حضوری و مجازی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام فراهم است، تصریح کرد: بانوان مشتاق و علاقه‌مند به یادگیری معارف اسلامی، می‌توانند در یک فضای بانشاط علمی و معنوی خاص بانوان از کلیه امکانات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تفریحی به تناسب نیاز خودشان استفاده کنند.

وی در پایان ضمن قدردانی از حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، ستاد عالی کانون‌های مساجد و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: ان شاءالله این دوره منشأ خیرات و برکات برای اسلام و انقلاب اسلامی، موجبات خشنودی حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱