مدیر جامعه الزهرا:

زندگی حضرت فاطمه سراسر دفاع از دین و مکتب بود

مدنی

حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام در دوران کودکی در دفاع و مراقبت از پدر، در دوران جوانی و پس از ازدواج، در همراهی با حضرت امیر علیه‌السلام و در دوران کوتاه پس از رحلت پیامبر صلی‌الله علیه وآله هم در حمایت از ولایت و وصی رسول خدا سنگ تمام گذاشت.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای جامعه با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: زندگی حضرت زهرا علیهاالسلام سراسر دفاع از مکتب، دین و مذهب بود و در این زمینه ویژگی فوق‌العاده‌ای دارد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: آن حضرت در دوران کودکی در دفاع و مراقبت از پدر، در دوران جوانی و پس از ازدواج، در همراهی با حضرت امیر علیه‌السلام و در دوران کوتاه پس از رحلت پیامبر صلی‌الله علیه وآله هم در حمایت از ولایت و وصی رسول خدا سنگ تمام گذاشت.

وی با اشاره به اینکه حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام، پیشانی جنگ‌ها بود و هنوز جراحت‌های نبرد قبلی خوب نشده بود که حضرت صدیقه علیهاالسلام ایشان را راهی جبهه جدید می‌کرد، گفت: در طول 10 سال، 84 غزوه انجام شد که حضرت علی علیه السلام در 83 غزوه شرکت داشت یعنی به طور متوسط هر سال 8 جنگ، با وجود این از حضرت زهرا علیهاالسلام در طول زندگی با مولای متقیان هرگز یک اخم، گلایه و اظهار ناراحتی نمی‌بینیم.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه داد: پس از پیامبر صلی‌الله علیه و آله، حضرت فاطمه علیهاالسلام با قرائت خطبه فدکیه که حدود 45 صفحه در بحار آمده، رفتن در خانه انصار و مهاجر، صحبت با زنان مدینه و اشک ریختن در ورودی شهر مدینه، در مسیر ولایت و احقاق حق حضرت امیر علیه‌السلام تلاش فراوان و در این مسیر جان خود را فدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: وصیت آن حضرت به دفن شبانه پس از شهادت، کاری بود که تا قیام قیامت پژواک آن در جهان می‌پیچد و برای همه این سوال ایجاد می‌شود که چرا ایشان چنین وصیتی کرد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی انقلاب اسلامی را تداوم انقلاب فاطمی دانست و اظهار داشت: ما بر سر این ارزش‌ها و آرمان‌ها ایستاده‌ایم و از اصل و اساس این نظام اسلامی و آرمان‌های آن تا آخر دفاع خواهیم کرد.

وی در ادامه به برخی مسائل داخلی جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت اشتغال بازنشستگان، جناب آقای محمدی معاون اداری مالی فردای تصویب این مصوبه استعفا کرد و بنده با آن موافقت کردم و قرار شد تا زمان انتصاب معاون جدید ایشان با مجموعه به صورت محدود همکاری و امور را پیگیری کنند. بر همین اساس معاون جدید تا پایان امسال یا اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ابلاغیه سامان‌دهی نشست‌ها را برای نظم دهی، نظام‌مندسازی، پرهیز از موازی کاری و صرفه جویی منطقی در نشست‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: در بخش بین‌الملل، با وجود کارهایی که برای در نظر گرفتن اقتضائات آموزشی طلاب مناطق مختلف جهان انجام شده اما هنوز طرح و برنامه قطعی ارائه نشده است که می‌بایست به زودی این مساله به سرانجام برسد.

وی در پایان اعلام کرد: با توجه به اینکه سایر مراکز حوزوی روز یکشنبه 21 بهمن ماه را تعطیل اعلام کرده‌اند، تصمیم بر آن شد تا جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز در این روز تعطیل اعلام گردد. البته مدارس هدی و دانشکده هدی بر اساس نظر آموزش و پروش و وزارت علوم عمل خواهند کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱