رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) اعلام کرد:

امتیازات ویژه پذیرش جامعه‌الزهرا(س) برای خانواده‌های ایثارگران و حافظان قرآنی حدیثی

عمرانی فر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی فر با بیان اینکه جامعه‌الزهرا(س) به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: به پاس شکرگزاری از این نعمت الهی و ارائه فرصت بیشتر به داوطلبان، مهلت ثبت نام در آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س) تا 22 بهمن تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر عمرانی فر روز سه شنبه در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و تمدید مهلت ثبت نام در آزمون ورودی، عنوان کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که به رهبری امام خمینی(ره) محقق شد.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: به پاس شکرگزاری از این نعمت الهی و ارائه فرصت بیشتر به داوطلبان علاقه مند به تحصیل در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، مهلت ثبت نام تمام مقاطع تحصیلی در بخش ایرانی و مقطع کارشناسی ارشد در بخش غیرایرانی تا 22 بهمن تمدید شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی فر یادآور شد: علاقه‌مندان و متقاضیان شرکت در این آزمون جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://www.jz.ac.ir و سامانه پذیرش به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: متقاضیان شرکت در آزمون ورودی حتما قبل از ثبت نام دفترچه راهنما را مطالعه کرده و ثبت نام را به انتهای زمان اعلام شده موکول نکنند تا در روند ثبت نام دچار مشکل نشوند.

 رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به برخی امتیازات ویژه و معافیت هایی که برای داوطلبان منظور شده است، اشاره کرد و گفت: در راستای ارج نهادن به مقام حافظان قرآنی و حدیثی، حافظان کل قرآن کریم، حافظان کل نهج‌البلاغه و حافظان صحیفه سجادیه از آزمون ورودی سطح دو معاف هستند و بدون آزمون ورودی در مصاحبه شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی فر افزود: خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان از امتیازات ویژه برخوردارند، داوطلبان ورودی که معدل آنان بالای 19 است و کمتر از یک سال از زمان فارغ التحصیلی آنان گذشته باشد، نیز از آزمون کتبی معاف هستند و بدون آزمون ورودی در مصاحبه شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: افرادی که حافظ نیمی از قرآن کریم، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه و یا برگزیدگان المیپادهای علمی کشوری هستند و همچنین همسران طلاب حوزه‌های علمیه از امتیازات ویژه در آزمون ورودی این مؤسسه برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: همه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه های کشور درصورتی که رشته فارغ التحصیلی آنان با یکی از رشته‌های مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) همسو باشند، می توانند در مقطع تحصیلی سطح سه ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی فر بیان داشت: ۷۱ رشته دانشگاهی به عنوان رشته‌های همسو با رشته های سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شناسایی شدند که علاقه‌مندان می‌توانند به سامانه پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مراجعه کنند.

وی یادآور شد: ۱۵ گرایش تحصیلی برای سطح سه ویژه طلاب ایرانی وجود دارد، که شامل «تاریخ اسلام»، «تبلیغ با گرایش حج»، «تعلیم و تربیت اسلامی با گرایش‌های مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «رشته کلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مذاهب اسلامی و مهدویت»، «مدرسی ادبیات عرب» و «مطالعات اسلامی زنان» است.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: امسال دو رشته جدید «تربیت دینی کودکان و نوجوانان» و «مشاور خانواده با رویکرد اسلامی» برای مقطع تحصیلی سطح سه راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی فر همچنین به پذیرش مقطع تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و گفت: مقطع تحصیلی سطح چهار به صورت حضوری و دارای ۶ رشته تحصیلی فقه و اصول، حکمت اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اسلامی، تفسیر و علوم قرآن (دو گرایش تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآن) و تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی اظهار داشت: متقاضیان برای تهیه منابع آزمون، می‎توانند به فروشگاه الکترونیک جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به آدرس http://eshop.jz.ac.ir/ مراجعه کرده و جهت تهیه منابع آزمون و نمونه سؤالات آزمون اقدام کنند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱