استاد حوزه در نشست اساتید همیار تربیتی؛

نتیجه فعالیت تربیتی با صبوری حاصل می‌شود

نوری 1

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: نتیجه فعالیت تربیتی با صبوری و آرامش به دست می‌آید، انتظار رشد سریع با مقوله تربیت سازگار نیست، بلکه این فرایند با صبر، تواضع و به مرور زمان حاصل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی اکبر نوری در نشست توجیهی اساتید همیار تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که با حضور جمعی از اساتید شرکت کننده در این طرح برگزار شد، پیرامون باید و نباید‌های تربیتی، نکاتی را متذکر شد.

 استاد حوزه علمیه افزود: استاد و افرادی که مواردی را به مخاطبان خود تذکر می‌دهند، ابتدا باید خود عامل و متذکر باشند، حال اگر خود عامل نبودید از طرفی تذکر دادن هم ضروری بود تذکر بدهید اما درخود استغفاری هم داشته باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری به رعایت اصل تغافل اشاره کرد و گفت: گاهی تأثیر تذکر ندادن به مراتب بیش از تذکر دادن است.

وی با بیان اینکه اولین شرط تربیت، صبر و حوصله است، تصریح کرد: نتیجه فعالیت تربیتی با صبوری ومتانت و آرامش به دست می‌آید، انتظار رشد سریع با مقوله تربیت سازگار نیست، بلکه این فرایند با صبر، تواضع و به مرور زمان حاصل می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در ارتقای بعد تربیتی مخاطبان، اصل برعدم تذکر لسانی است، افزود: در ارتقای بعد تربیتی مخاطبان، اصل بر تذکر رفتاری است؛ چنانچه رفتار ما باید دعوت‌کننده باشد و این رفتار به خاطر خدا باشد نه برای آموزش دادن به دیگران.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری ادامه داد: جهت تذکر دادن بهتر است در قالب داستانی از بزرگان باشد نه از زبان خودتان، تا گرفتار حبّ نفس و وسوسه‌های شیطان نشوید.

وی تأکید کرد: اگر با تذکر دادن احساس برتری و بزرگی و لذت می‌کنید، تذکر ندهید تا به خودتان آسیب نرسانید، همچنین تذکر باید به صورت غیرمستقیم باشد تا فرد احساس ناخوشایندی نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همیاران تربیتی باید امین و رازدار اسرار باشند تا محل رجوع قرار گیرند، گفت: اگر برای امور تربیتی نیاز به مشورت دارید، با افراد ذی صلاح مشورت کنید، همچنین کار را به خاطر خداوند و در جهت قرب الهی انجام دهید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱