برگزاری سلسله نشست های بصیرت افزایی در جامعه الزهرا

تهرانی

معاون فرهنگی تبلیغی از ارائه 40 موضوع برای برگزاری نشست های بصیرت افزایی ویژه طلاب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت الاسلام والمسلمین حسین تهرانی در گفتگو با واحد خبر با تبریک ایام دهه بصیرت به فعالیت کمیته بصیرت افزایی در جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و افزود: اگر دقت و تاملی در تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم با یک واقعیت عبرت آموز مواجه می شویم و آن اینکه انقلاب اسلامی دارای فراز و فرودهای بسیار تلخ و شیرین در 40 سالل گذشته بوده است که باید از این فراز و نشیب ها درس گرفت.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: شاید بزرگترین نکته ای که بتوان از این جریان گرفت این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی به شدت مورد بغض و کینه دشمنان این حرکت ارزشمند اسلامی است، از این رو ملت و مسئولان باید برای مقابله با توطئه دشمنان تدبیر عمیق و همه جانبه داشته باشند. البته پایه ریزی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اندیشه ولایت فقیه باعث شده تا در فرازو فرودها ولی فقیه با پشتوانه تفکر ناب اسلامی تدبیر لازم را داشته باشد و ملت هم با میثاقی که با امام خود بسته، چشم و گوش به اشارت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می بایست محکم تر از گذشته و با تیزبینی و بصیرت کامل از این دستاورد بزرگ اسلام صیانت کنیم بیان داشت: از این رو بر همه ما لازم است به طور جدی نقشه های دشمنان را بشناسیم تا بتوانیم در مقابل توطئه های نرم و سخت دشمنان بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی ادامه داد: در همین راستا معاونت فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزاری نشست های بصیرت افزایی طلاب را جزو ماموریت های خود قرار داده است و کمیته بصیرت افزایی به دستور مدیر محترم این موسسه علمی از اوایل مهر ماه سال جاری تشکیل شد و تاکنون 12 جلسه تشکیل داده که مصوبات خوبی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ماموریت این کمیته برنامه ریزی برای برگزاری نشست های بصیرت افزایی برای طلاب است تا بر اساس تاکید مدیر محترم جامعه الزهرا علیهااسلام، آموزش تحلیل مسایل سیاسی و اجتماعی به طلاب داده شود تا خودشان بتوانند به درک صحیحی از مسائل برسند و قدرت تحلیل پیدا کنند، از این رو در این زمینه در پی موضوعاتی هستیم که امروزه به عنوان فرصت ها و چالش های پیش روی نظام مطرح است و ما موظفیم آنها را به خوبی بشناسیم و تکلیف و وظیفه خودمان را درباره آن به خوبی ایفا کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغی افزود: در این راستا قرار شد درس اخلاق و جلسات بصیرت افزایی بین مدارس و مراکز تخصصی تقسیم شود تا مثلا طلاب برخی واحدهای آموزشی، یکشنبه ها در درس اخلاق و چهارشنبه ها در جلسات بصیرت افزایی شرکت کنند و دسته دوم، روزهای یکشنبه در جلسات بصیرت افزایی و روزهای چهارشنبه در درس اخلاق شرکت کنند.

وی افزود: معاونت فرهنگی تبلیغی 40 موضوع اساسی را برای مناسبت ها و نشست های بصیرت افزایی پیشنهاد داده که 10 عنوان آن به تصویب رسیده و بقیه در کمیته در حال بررسی است، چرا که در این کمیته هم باید موضوعات و هم اساتید پیشنهاد شده مورد بررسی قرار گیرد و به تصویب برسد.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی با بیان اینکه نشست های بصیرت افزایی از ابتدای ترم آینده اجرایی می شود، گفت: موضوعات و سرفصل های آنها طوری برنامه ریزی و طراحی شده که هر موضوع نیازمند برگزاری چندین جلسه است، بنابراین همین 10 موضوع مصوب شاید در سال جاری به اتمام نرسد.

وی بیان داشت: در برگزاری نشست های بصیرت افزایی دنبال کارشناسان و اساتید زبده و برجسته آن بحث هستیم و تلاشمان این است که از کسانی دعوت کنیم که یا در اجرا درگیر موضوع بوده اند یا درباره آن موضوع کار علمی قوی داشته اند.

معاون فرهنگی تبلیغی با تاکید بر ضرورت بالا بودن سطح علمی نشست های بصیرت افزایی و دوری از کارهای کلیشه ای و تشریفاتی خاطرنشان کرد: از آنجا که جامعه الزهرا علیهاالسلام یک مرکز علمی پژوهشی است، نشست های ما هم باید کاملا علمی و تخصصی باشد تا در پایان هر نشست بتوانیم مطالب مطرح شده را به صورت جزوه، مکتوب کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهیم و یا حتی برای انتشار در نشریات علمی معاونت پژوهش ارسال کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای مناسبت های مهم مانند دهه بصیرت، دهه فجر و سالروز ولادت حضرت زهرا علیهاالسلام به صورت جداگانه برنامه ریزی شده است، افزود: برای مراسم 9 دی دو پیشنهاد در کمیته مطرح شد، یکی اینکه در تجمع عمومی فیضیه شرکت کنیم و پیشنهاد دوم این بود که مراسم در جامعه الزهرا علیهاالسلام به عنوان یک مرکز و مرجع بزرگ بانوان برگزار شود تا با مشکلات حضور بانوان در فیضیه نیز مواجه نشویم. این پیشنهاد در کمیته تصویب شد، مورد تایید حجت الاسلام والمسلمین مدنی قرار گرفت و آیت الله سعیدی برای حضور و سخنرانی در این مراسم دعوت شد. خواهران طلبه سراسر قم هم برای حضور در این مراسم دعوت شدند، ولی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم درخواست کرد تا اجتماع بانوان به فیضیه منتقل شود تا شاهد مراسم روز بصیرت و میثاق امت با ولایت به صورت یکپارچه و با شکوه بیشتری باشیم. البته نمایشگاه دهه بصیرت و برنامه های دیگر در جامعه الزهرا علیها السلام در حال برگزاری و اجرا است.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه های مدارس و مراکز تخصصی با برنامه های کمیته بصیرت افزایی تلاقی نخواهد داشت، گفت: برنامه هایی که کمیته پیش بینی کرده رویکرد سیاسی و اجتماعی دارد اما در مدارس و مراکز  بر اساس شرح وظایف، نشست های علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی برگزار می شود که گاهی این نشست ها با هم تداخل دارند و موجب پراکندگی، تعدد و موازی کاری می شود، از این رو دفتر برنامه ریزی در شورای معاونان طرحی را مطرح کرد که بر اساس آن سه معاونت آموزش و پژوهش و فرهنگی نشست ها را تجمیع کنند و مدارس و مراکز تخصصی نشست های خود را بر اساس موضوع با این سه معاونت هماهنگ کنند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱