معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) خبر داد:

ثبت نام اعزام مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

تهرانی

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از آغاز ثبت نام مبلغان ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی روز پنجشنبه در گفتگو با واحد خبر ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز ماه شعبان و گرامیداشت اعیاد شعبانیه به اهمّیت تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: اهمّیت بحث تبلیغ یک مسئله کاملا روشن و بدیهی است و یکی از وظایف طلاب، بحث تبلیغ است.

حدود سه هزار طلبه در سال گذشته برای تبلیغ اعزام شدند

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: ایام تبلیغ فرصت مناسبی در اختیار طلاب است تا به ترویج فرهنگ اسلامی و دینی بپردازند و در جهت رشد و تعالی فرهنگ دینی و اجتماعی جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی افزود: جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با توجه به برخورداری از حدود 10 هزار بانوی طلبه مشغول به تحصیل(اعم از حضوری، غیرحضوری و مقاطع مختلف تحصیلی) و وجود فارغ التحصیلان فعال در جامعه، ظرفیت مناسبی برای فعالیت در امر تبلیغ دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود سه هزار طلبه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) جهت تبلیغ در مناسبت‌های مختلف اعزام شدند که به صورت یک روزه، دهگی و یا ماهانه به امر تبلیغ دین پرداختند.

برگزاری دوره‌های مهارت افزایی و ارتقای سطح علمی و افزایش مهارت‌های تبلیغی مبلغان

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: در نیمه اول سال جاری، برنامه‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان و همچنین ایام تابستان و اوقات فراغت را پیش رو داریم که جهت اجرای مناسب این فعالیت‌ها، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی با بیان اینکه زمینه فعالیت‌های تبلیغی باید برای بانوان طلبه فراهم شود، تصریح کرد: یکی از وظایف ما جهت برنامه‌های تبلیغی، تربیت مبلّغ و برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی و ارتقای سطح علمی و افزایش مهارت‌های تبلیغی مبلّغان است.

وی گفت: هم اکنون دوره‌های تربیت مبلغ همانند گذشته در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار می‌شود، همچنین برگزاری دوره تخصصی تربیت مبلّغ از دیگر برنامه‌هایی است که در صورت تصویب اجرا می‌شود.

لزوم ظرفیت‌سازی تبلیغ و شناسایی اماکن جهت انجام فعالیت‌های تبلیغی/زمینه فضاهای تبلیغی در مساجد کشور باید فراهم شود

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، ظرفیت‌سازی و شناسایی اماکن جهت انجام فعالیت‌های تبلیغی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و افزود: در این راستا، گفتگوهایی با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم صورت گرفته است و این قابلیت وجود دارد که مبلّغان دینی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی با بیان اینکه زمینه فضاهای تبلیغی در مساجد کشور باید فراهم شود، گفت: ما می‌توانیم از همه ظرفیت‌های بانوان طلبه در مساجد استفاده کنیم تا در عرصه‌های مختلف از جمله تدریس آموزش قرآن کریم، احکام، برگزاری جلسات و غیره مشغول به فعالیت شوند.

وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به دنبال همکاری با کانون‌های اصلاح و تربیت و زندان ها است که از استقبال خوبی نیز برخوردار شده است، همچنین این معاونت در صدد است تا جهت حضور مبلغان در مراکز سالمندان و مراکز مرتبط با سازمان بهزیستی تعامل داشته باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یادآور شد: از آنجا که مدارس در ایام ماه مبارک رمضان مشغول امتحانات آخر سال هستند و ایّام تابستان تعطیل است، لذا ما نمی‌توانیم در این مناسبت‌ها فعالیت‌های تبلیغی در مدارس داشته باشیم، اما مبلغان طرح مدارس امین می‌توانند در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری به تبلیغ پرداخته و برای دانش‌آموزان برنامه اجرا نمایند.

آغاز ثبت نام مبلغان ویژه ایام ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی در ادامه به آغاز ثبت نام مبلغان ویژه ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت نام مبلغان ویژه ماه مبارک رمضان از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی تبلیغ ثبت نام کنند که این سامانه از روز شنبه اول اردیبهشت ماه فعال خواهد شد.

وی یادآور شد: در این سامانه، امکان درخواست محل مشخص برای فعالیت تبلیغی طلاب وجود دارد و طلاب می‌توانند شهر و یا روستای مورد نظر خود را جهت اعزام، اعلام کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یادآور شد: قبل از ماه مبارک رمضان، ان شاء الله با توفیقات خدای متعال گردهمایی مبلغان ویژه این ماه برگزار و در حاشیه گردهمایی، چند کارگاه آموزشی تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت برای اعزام مبلغان نامحدود است و ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند جهت امر تبلیغ به مناطق مختلف اعزام شوند.

«حمایت از کالای ایرانی» باید به عنوان ارزش دینی و ملی برای مردم تبلیغ شود

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی عنوان کرد: با توجه به شعار امسال که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در پیام نوروزی خود، سال 97 را با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند، در نظر داریم تا موضوعات تبلیغی امسال به نوعی مرتبط با شعار سال باشد.

وی تصریح کرد: موضوع «حمایت از کالای ایرانی» باید به عنوان ارزش دینی و ملی برای خانواده ها تبلیغ شود و مردم با نگاه دینی نسبت به این موضوع انگیزه پیدا کنند تا برکات پیام رهبری شامل حال کشور ما شود.

لزوم پشتیبانی‌های علمی و مالی از مبلغان

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه با اشاره به لزوم پشتیبانی‌های علمی و مالی از مبلغان، عنوان کرد: مبلغان فعال متناسب با فعالیت‌های قبلی، شرکت در دوره‌های آموزشی مهارتی و همچنین رتبه‌بندی که کسب کرده‌اند، حق التبلیغ مختصری دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی با اشاره به پشتیبانی علمی مبلغان، بیان داشت: ما در صدد هستیم تا مجموعه‌ای با موضوع طرح‌واره‌های محتوایی تبلیغی برای مبلغان تدوین کنیم تا زمینه تولید محتوا برای مبلغان فراهم شود و در اختیار مبلغان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نخستین شماره این مجموعه در مرحله تدوین است که امیدواریم در ماه مبارک رمضان در اختیار مبلغان قرار گیرد و کمک خوبی برای مبلغان باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در پایان اظهار امیدواری کرد که جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در امر تبلیغ درخشندگی قابل شایسته‌ای داشته باشد و برکات فعالیت‌های تبلیغی شامل حال کل کشور شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱