اعلام نتایج اولین دوره تربیت مدرس

تربیت مدرس

نتایج و زمان برگزاری کلاس‌های اولین دوره تربیت مدرس اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رسولی‌ نیا روز شنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: پذیرفته‌شدگان اولین دوره تربیت مدرس مشخص شدند و برگزاری کلاس‌های این دوره، از بهمن سال جاری آغاز می‌شود.

مدیر اداره امور اساتید اظهار داشت: دوره تربیت مدرس در هفت موضوع احکام عمومی، علوم قرآن و مفاهیم قرآن کریم، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام و تعلیم و تربیت اسلامی ویژه فارغ‌التحصیلان سطح سه رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اهل‌بیت علیهم‌السلام و تعلیم و تربیت اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسولی‌نیا افزود: هریک از موضوعات این دوره دربردارنده حداکثر 22 واحد روشی و محتوایی است که تعداد واحدهای محتوایی بین 8 تا 12 واحد و تعداد واحدهای روشی حداکثر 10 واحد است.

وی بیان داشت: نظام آموزشی این دوره، نیمسالی واحدی و حضوری است و دوره در طول دو تا سه نیمسال اجرا می‌شود.

مدیر اداره امور اساتید با بیان اینکه ۲۳۶ نفر از بانوان طلبه در دوره تربیت مدرس ثبت‌نام کردند، گفت: از میان طلاب واجدالشرایط، جهت حضور در مصاحبه‌های علمی و شخصیتی دعوت به عمل آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسولی‌نیا یادآور شد: نتایج مصاحبه‌های انجام شده در جلسات متعدد شورای تربیت مدرس مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و با متقاضیانی که از اولویت حضور در این دوره برخوردار هستند، از روز شنبه 24 آذر تا پایان روز دوشنبه 26 آذر تماس گرفته می‌شود.

وی گفت: کسب امتیاز قبولی در مصاحبه‌های علمی و شخصیتی، تأهل و داشتن فرصت لازم جهت حضور منظم و فعال در جلسات درسی، مباحثات و انجام فعالیت‌های تکمیلی در طول دوره از جمله اولویت‌هایی بودکه در شورای تربیت مدرس جهت تصمیم گیری مد نظر قرار گرفت.

مدیر اداره اساتید در پایان بیان داشت: دوره تربیت مدرس با هدف کشف و شناسایی افراد مستعد، تربیت و توانمندسازی آنان جهت تدریس در موضوعات علمی مختلف، شناخت شرکت‌کنندگان با مبانی علمی و فنون نوین تدریس، تأمین مدرس جهت تدریس در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دیگر مراکز همسو، اعم از داخل و خارج از کشور برای نخستین‌بار در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱