فعالیت‌های مهدکودک جامعه‌الزهرا(س) در هفته کتاب و کتابخوانی

مهد- هفته کتاب و کتابخوانی

مدیر کل امور طلاب و خانواده از برگزاری ویژه برنامه‌های متعدد و متنوع به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مهدکودک شکوفه‌های بهار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم عرب خزائلی روز پنجشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، ویژه‌برنامه‌های متنوعی در مهد کودک شکوفه‌های بهار جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

مدیر کل امور طلاب و خانواده اظهار داشت: این برنامه‌ها به منظور آشنایی، ترغیب و تشویق کودکان با کتاب و ارتقای فرهنگ مطالعه صورت گرفت تا کودکان از سن خردسالی با کتاب انس بگیرند.

راه اندازی بوستان کتاب مهدکودک جامعه‌الزهرا(س)

عرب خزائلی گفت: در این هفته، ویژه برنامه‌هایی پرشور و نشاط از سوی مهدکودک با تمرکز بر فعالیت‌های کتابخوانی در میان کودکان گروه‌های سنی 3 تا 6 سال برگزار شد.

وی افزود: بوستان کتاب مهدکودک با بیش از 800 جلد کتاب با موضوعات مختلف داستانی، اخلاقی، مهارتی، اجتماعی، حماسی، شعر و غیره با حضور سرکار خانم ازناوی مدیر مهد کودک در هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.

مدیر کل امور طلاب و خانواده با بیان اینکه طرح عضو‌گیری در کتابخانه بوستان کتاب از دیگر طرح‌های اجرایی این هفته بود، ادامه داد: کتابخانه بوستان کتاب مهدکودک برای نخستین بار نسبت به عضوگیری و ارائه خدمات به اعضاء اقدام کرده است و کتب مورد نیاز مادر و کودک به صورت امانی در اختیار اعضاء قرار می‌گیرد.

برگزاری نمایشگاه «یار مهربان»

عرب خزائلی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه «یار مهربان» از دیگر برنامه‌های این هفته بود که این نمایشگاه با حدود 200 جلد کتاب با موضوعات مهارت‌های زندگی، داستان‌های مذهبی، راهنمای آموزشی مربیان، کتب هلال احمر، کتب آموزشی مهدکودک، کتب آموزشی قرآنی، کتب آموزشی اداره بهزیستی و غیره برپا شد.

وی بیان داشت: هدف از برپایی این نمایشگاه، معرفی مخزن کتب مهدکودک جهت استفاده اعضاء بود.

برگزاری مسابقه «ذهن خلاق، نویسنده کوچک»

مدیر کل امور طلاب و خانواده یادآور شد: در این هفته، مسابقه «ذهن خلاق، نویسنده کوچک» برگزار شد که کودکان با استفاده از تخیل و اطلاعات ذهنی خود داستانی را برای مادر خود تعریف کرده و مادر، داستان را در قالب کتابی که با سلیقه و ابتکار خود ساخته بود ثبت می‌کرده و کتاب را در اختیار کودک قرار می‌دهد تا با توجه به متن هر صفحه، نقاشی مربوطه به بخش‌های داستان را ترسیم کند.

عرب خزائلی اعلام کرد: 41 اثر در این مسابقه ارسال شد که آثار خلاقی ارائه شده است که هم از لحاظ متن داستان و هم تکنیک ساخت کتاب، بسیار هنرمندانه و ارزشمند است.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی همزمان با تولد پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم داوری شده و به برگزیدگان، جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

اجرای طرح پرواز در هفته کتاب و کتابخوانی

مدیر کل امور طلاب و خانواده با اشاره به اجرای طرح پرواز در هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در این طرح از همه والدین و کودکان دعوت شد در صورت تمایل کتابی را که در گذشته مطالعه کرده‌اند به کتابخانه مهدکودک اهدا کنند تا در اختیار دیگر دوستان و استفاده‌کنندگان از کتابخانه مهد قرار گیرد.

عرب خزائلی یادآور شد: در این طرح حدود 40 جلد کتاب توسط کودکان به کتابخانه اهدا شد.

وی همچنین به برپایی غرفه رنگ آمیزی اشاره کرد که در این بخش، کودکان طرح‌های مربوط به کتاب و کتاب خوانی را رنگ آمیزی کرده و از کارهای ایشان نمایشگاهی برپا شد.

بازدید کودکان مهد از مخزن کتابخانه جامعه‌الزهرا(س)

مدیر کل امور طلاب و خانواده عنوان کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی، نونهالان گروه سنی 4 تا 6 سال به همراه مربیان خود از مخزن کتاب کتابخانه بازدید کردند و با محیط پیرامون کتابخانه و انواع کتب جمع‌آوری شده در آن آشنا شدند.

عرب خزائلی افزود: هدف از این بازدید، ایجاد انس با کتاب و کتابخوانی از سنین کودکی و بالا بردن مهارت‌های اجتماعی و پذیرش مقررات محیط بود.

وی تصریح کرد: در خلال بازید از مخزن کتب، کودکان از قفسه کتاب قرآن نیز بازدید کردند و مسئول کتابخانه، قرآن‌های با ترجمه انگلیسی و دیگر زبان‌های موجود در کتابخانه را در اختیار کودکان قرار داد و به آنان گفت: ملاک برتری و افتخار ما مسلمانان به داشتن این کتاب ژرف، عمیق، بی‌پایان و پرگهر است و به سپاس این هدیه آسمانی، باید با آن انس گیریم و از آن بهره جوییم.

اجرای طرح کتابخوانی، کاردستی خلاق و قصه‌گویی خلاق

مدیر کل امور طلاب و خانواده همچنین به اجرای طرح کتابخوانی، کاردستی خلاق و قصه‌گویی خلاق در این هفته اشاره کرد و افزود: در این طرح مربیان برگه‌هایی را در اختیار کودکان گذاشتن و کودکان بر اساس تخیلات ذهنی خود نقاشی‌هایی را بر روی کاغذ ترسیم کردند.

عرب خزائلی بیان داشت: کودکان برای نقاشی‌های خود، داستان تعریف کردند و با کمک مربی برای آن به اشکال مختلف جلد طراحی و تزیین کردند، بعد از آن نوبت به نمایش خلاق رسید که کودکان با استفاده از صورتک در نقش شخصیت‌های داستان قرار گرفتند و داستان «گنج» را برای همکلاسی‌های خود اجرا کردند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱