معاون پژوهش جامعه الزهرا مطرح کرد؛

گزارشی از امکانات و فعالیت‌های کتابخانه جامعه الزهرا

حقانی

کتابخانه جامعه الزهرا علیهاالسلام با دارا بودن حدود 70 هزار جلد کتاب به 4 هزار عضو سرویس‌های پژوهشی ارائه می دهد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم ریحانه حقانی، معاون پژوهش در نشست بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی که در کتابخانه جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد به ارائه گزارشی از امکانات و فعالیت‌های این کتابخانه پرداخت.

وی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی جامعه الزهرا علیهاالسلام دارای 28 هزار و 892 عنوان کتاب در 64  هزار و 878  جلد به زبان‌های فارسی، انگلیسی، ترکی استانبولی، اردو، آذری، کردی، تاجیک، بنگلادشی، چینی، فرانسوی و اسپانیایی است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: کتابخانه تخصصی پژوهش نیز دارای 3 هزار و 978 عنوان کتاب در 7 هزار و 12 جلد به زبان‌های فارسی و عربی در حوزه‌های اخلاق و تربیت، مطالعات زنان، فقه و اصول، فلسفه و کلام، تاریخ اسلام، تفسیر و علوم قرآن، مطالعات اجتماعی و روان‌شناسی است.

وی اعضای کتابخانه مرکزی را 3 هزار و 997 نفر و اعضای کتابخانه تخصصی را 92 نفر عنوان کرد و گفت: در بانک اطلاعات و اسناد این کتابخانه 91 نسخه کتاب، نرم‌افزارهای مختلف و 172 پایگاه اطلاع‌رسانی و منابع در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

حقانی افزود: 3 هزار و 161 عنوان پایان نامه و تحقیقات سطح دو و هزار و 16 پایان نامه و رساله علمی سطح سه و چهار در این کتابخانه وجود دارد. همچنین آرشیو 125 نشریه در رشته‌های مختلف در دسترس پژوهشگران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های اهدایی از سوی مراکز مختلف به کتابخانه جامعه الزهرا علیهاالسلام موضوع بندی و ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: درخواست‌های متعددی هم برای اهدای کتب به کتابخانه‌های مراکز و بخش‌های مختلف داریم که در این راستا حدود 2 هزار جلد کتاب در سال جاری اهدا کرده‌ایم.

معاون پژوهش بیان داشت: در راستای ارائه خدمات پژوهشی، میز مشاوره پژوهش در کتابخانه راه‌اندازی شد که طلاب استقبال خوبی از آن داشتند. در این طرح 10 استاد سامان‌دهی شده‌اند تا در موضوعات تخصصی، پاسخگوی نیازهای پژوهشی طلاب باشند و تاکنون حدود 90 پژوهشگر از خدمات مشاوره آنها در زمینه معرفی منبع، شیوه های گردآوری اطلاعات، نگارش مقاله و پایان نامه استفاده کرده‌اند.

وی به راه اندازی و رونمایی سامانه کتابخانه اشاره کرد و گفت: در این سامانه افزون بر امکان جستجو در لیست کتابها، مقالات و پایان‌نامه‌ها، امکان ثبت پیشنهاد تهیه منابع، پرسش از کتابدار، معرفی تازه‌های کتاب و ارتباط پژوهشگران با کتابخانه میسر شده است.

وی ادامه داد: امکان دسترسی پژوهشگران به متن پایان‌نامه‌ها در سامانه ایران داک فراهم شده است و همکاران در این کتابخانه می‌کوشند تا خدمات پژوهشی را با بالاترین کیفیت در اختیار پژوهشگران قرار دهند.

در پایان این مراسم از مدیران قبلی کتابخانه سرکار خانم‌ها حسنی و حجازی و مدیر فعلی آن، سرکار خانم محمودی فراهانی و نیز کتابداران بازنشسته خانم‌ها تسخیری و پرواس و کتابدران فعلی خانم‌ها موسوی‌زاده، صولتی، رمضانی، عسکری‌راد، دهشیری، یزدانی، اسعدی، عربی، جورسرا، پاسبانی، کیکاووسی، زمانی، فراهانی، حیدری با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱