از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها؛

ویژه برنامه‌های اداره قرآن و حدیث در ماه مبارک رمضان اعلام شد

ویژه برنامه های قرآن و حدیث در ماه مبارک رمضان

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از برگزاری ویژه برنامه‌های اداره قرآن و حدیث در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در گفتگو با واحد خبر، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و ضرورت بهره بردن از این ضیافت الهی، در تبیین برنامه‌های ویژه ماه رمضان با عنوان «شهر الرحمه»، گفت: با توجه به تلاقی خجسته بهار قرآن با بهار طبیعت و فرصت طلایی تعطیلات نوروز در جهت انس بیشتر با قرآن، ادعیه و معارف اهل بیت علیهم السلام، مجموعه ای از برنامه‌های معرفتی در قالب آنلاین و آفلاین در اداره قرآن و حدیث تدارک دیده شده است. 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تاکید بر جایگاه والای قرآن در سیر معنوی طلاب در ماه مبارک رمضان و لزوم بهره برداری از معارف ناب اهل بیت علیهم السلام در تربیت نفوس، به ویژه برنامه‌های اداره قرآن و حدیث اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها در دو محور قرآنی و حدیثی برگزار می‌شوند.

شریفی با اشاره به برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: «نوای نور» یکی از طرح‌های مورد اجرا در ماه مبارک رمضان است که تلاوت روزانه قرآن کریم با تحدیر قاریان ممتاز ملی و بین المللی به صورت آفلاین و آنلاین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح قرآنی ملی مسطورا، عنوان کرد: این طرح با رویکرد حفظ 30 فراز از غرر آیات قرآن کریم  با ترجمه ای متدبرانه و کاربردی، به همراه پادکستی از توضیحات پیرامون فهم آیه اجرا می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: مهارت‌های بیان تفسیر شامل سلسله‌صوت‌هایی در آشنایی مقدماتی با روش بیان تفسیر سوره‌های قرآن کریم بر اساس منهج استاد قرائتی به صورت صوت‌هایی آفلاین در کانال اداره قرآن و حدیث به نشانی https://eitaa.com/qoraan_hadith قرار می‌گیرد.

شریفی در ادامه به برنامه‌های حدیثی اداره قرآن و حدیث اشاره کرد و گفت: «عطر بندگی» شامل دعای روزانه ماه مبارک رمضان با شرح و توضیحات از اساتید فاضل حوزه، «جرعه‌های حیات» شامل بسته‌های صوتی ترجمه و شرح ادعیه ی منتخب از صحیفه سجادیه از جمله بسته‌های محتوایی در ماه مبارک رمضان است.

وی بیان داشت: تعلیم طلب ظهور با محوریت دعای افتتاح که به صورت سلسله صوت‌هایی از استاد شاه حسینی در شرح دعای افتتاح است، در این ماه پربرکت انجام می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: برگزاری مسابقه رمضان، با رویکرد معارف قرآنی و سیره اهل بیت علیهم السلام در نظر گرفته شده است که جوایز آن در عید سعید فطر اهدا خواهد شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱