تجلیل از مادر شهید در مراسم سوگواری رحلت حضرت ام البنین(س)

خانم دهشیری

همزمان با روز تکریم مادران و همسران شهدا، سرکار خانم دهشیری مادر شهید مهدی دهشیری در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، مراسم سوگواری رحلت حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها با حضور کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که از سوی اداره کل امور فرهنگی برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مهدیه استاد حوزه علمیه به جایگاه مادر در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی اشاره کرد و در ادامه، برخی ویژگی‌های حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها را برشمرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها جایگاه ولایت و امامت را به عالی ترین وجه شناخته است، به تواضع و خشوع حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها در مقابل فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‍ اشاره کرد و افزود: ما اطلاعات تاریخی مفصلی درباره حضرت ام البنین نداریم، اما چند سرفصل از زندگی این بانوی بزرگوار برای ما نقل شده که همین کافی است تا در طول تاریخ موج پیدا کند و امروز مادرانی در جامعه اسلامی حضور داشته باشند که فرزندان خود را به جبهه گسیل می‌دهند، بدون اینکه مانعی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیه تأکید کرد: امروز مادرانی در جامعه ما هستند که وقتی پیکر مطهر فرزند شهید خود را می‌بینند، استوار و محکم می‌ایستند و حضرت ام البنین را اسوه و الگوی خود قرار می‌دهند و این الگوگیری‌ها است که یک ملت را سربلند و زنده می‌کند.

در این مراسم و با توجه به اینکه سالروز رحلت حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، سرکار خانم رضیه دهشیری کارشناس کتابخانه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که مادر شهید مهدی دهشیری، طلبه هنرمند بسیجی از سوی اداره کل امور فرهنگی این مؤسسه علمی حوزوی مورد تجلیل قرار گرفت.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱