برگزاری دوره آشنایی با حکمرانی اسلامی در حوزه زن و خانواده در جامعه الزهرا

pho

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام از برگزاری دوره آشنایی با حکمرانی اسلامی در حوزه زن و خانواده با رویکرد جهاد تبیین خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی، خانم شریفی در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به اهمیت بحث زن و خانواده عنوان کرد: دوره آشنایی با حکمرانی اسلامی در حوزه زن و خانواده با رویکرد جهاد تبیین از سوی اداره تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی و با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت آنلاین و آفلاین به مدت 4 ماه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: جامعه الزهرا علیها السلام در این دوره علاوه بر حضور حوزویان، میزبان شماری از دانشگاهیان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ، اساتید و هیئت علمی دانشگاه ها نیز بود.

سرکار خانم شریفی اظهار داشت: در پایان این دوره آزمونی برگزار و به 16 نفر از کسانی که موفق به کسب نمره حد نصاب شده بودند، گواهینامه پایان دوره اعطا شد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی با اشاره به ماموریت های این معاونت بیان کرد: این دوره در راستای وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد و شرکت کنندگانی از جامعه الزهرا سلام الله علیها، موسسه آموزش عالی الزهرا سلام الله علیها، حوزه فاطمة الزهراء سلام الله علیها، دانشگاه های متعدد سراسر کشور از جمله دانشگاه تهران، دانشکده شیمی تهران، دانشکده فنی تهران، تربیت مدرس تهران، دانشگاه قم، دانشگاه فرهنگیان قم، دانشگاه شاهد، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه دزفول، دانشگاه شاهرود، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه آزاد اسلامی قم و تهران، اصفهان، ارومیه، بزرگمهر قائنات، بهبهان، پردیس کیش، فرهنگیان پردیس حضرت معصومه سلام الله علیها ، پيام نور قم، تربیت معلم امام صادق علیه السلام ، دانشکده فنی کاسپین دانشکده های فنی، علمی کاربردی ایلام، فردوسی، مرکز آموزش عالی کاشمر و ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف رفسنجان در این دوره شرکت داشتند.

وی گفت: تغییر جنسیت و آثار و قوانین آن با ارائه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و 14 نفر از روانشناسان و صاحب نظران در حوزه زنان؛ زن در جامعه غربی و جامعه اسلامی؛ بررسی لایحه عفاف و حجاب؛ نظام اسلامی و مسأله حجاب؛ مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی زنان از منظر مقام معظم رهبری؛ بررسی تطبیقی کنوانسیون حقوق کودک و سند کودک جمهوری اسلامی ایران برخی از موضوعات مطرح شده در این دوره است.

خانم شریفی خاطرنشان کرد: این دوره با حضور اساتید مطرحی همچون سرکار خانم‌ها دکتر خزعلی، آیت اللهی؛ آقای دکتر اقبالی و آقای دکتر جاوید نیا برگزار شد و آموزش مهارت های مدیریت ارتباطات، مهارت ارتباط با جوانان و نوجوان از برنامه های جنبی آن بود.

وی در پایان بیان داشت: راهبردهای عملیاتی تبدیل جامعه الزهرا سلام الله علیها به قطب راهبری حوزه زن و خانواده ناظر به ظرفیت های موجود در دستور کار معاونت تبلیغ و امور فرهنگی قرار گرفته است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱