امام جمعه بروجرد در جمع کاروان «همپای قافله زینب علیهاالسلام»:

حماسه اربعین، نویددهنده گسترس دین اسلام در جهان است

اربعین حسینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی گفت: حضور میلیون‌ها زائر در همایش بزرگ اربعین حسینی نشان‌دهنده این نوید است که خداوند اراده کرده پرچم دینش را در سراسر جهان بگستراند و دشمن هم از همین مسئله می‌ترسد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام شب گذشته در مسیر حرکت به سوی زیارت اربعین حسینی در دانشگاه بروجرد حضور یافتند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی امام جمعه بروجرد، جناب آقای محمد خسروی مدیر کل حج و زیارت لرستان، جناب آقای علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جناب آقای دکتر حسن مروتی رئیس دانشگاه بروجرد برای استقبال از اعضای کاروان حضور داشتند.

دکتر حسن مروتی، رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی دانشگاه بروجرد طی مراسمی ضمن خوشامدگویی به اعضای کاروان، به بیان روایاتی درباره ثواب زیارت اربعین حسینی و سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی پرداخت.

همچنین جناب آقای محمد خسروی مدیر کل حج و زیارت لرستان به امنیت زوار در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی حسینی امام جمعه بروجرد نیز در این مراسم به حدیثی از امام محمدباقر علیه‌السلام اشاره کرد که فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ (تَعَالَى) عَوَّضَ الْحُسَیْنَ عَلَیْهِ السَّلَامُ مِنْ قَتْلِهِ أَنْ جَعَلَ الْإِمَامَةَ فِی ذُرِّیَّتِهِ، وَ الشِّفَاءَ فِی تُرْبَتِهِ، وَ إِجَابَةَ الدُّعَاءِ عِنْدَ قَبْرِهِ، وَ لَا تُعَدُّ أَیَّامُ زَائِرِیهِ جَائِیاً وَ رَاجِعاً مِنْ عُمُرِه» و اظهار داشت: خداوند متعال در برابر شهادت امام حسین علیه‌السلام، چهار پاداش را برای آن حضرت معین فرمود كه امامت را در ذریه او قرار داد و 9 امام معصوم علیهم‌السلام از نسل آن حضرت هستند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه بهترین سعادت برای انسان، فرزند خوب و شایسته است، افزود: خداوند متعال، شفا را در تربت آن حضرت قرار داد، ما درباره تربت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و امام علی علیه‌السلام روایتی نداریم و این خصیصه تنها برای تربت امام حسین علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی تصریح کرد: تربت الحسین علیه‌السلام حتی سوغات ملائکه به هم است، چنانچه در روایت داریم که شجد بر تربت امام حسین علیه‌السلام، حجاب های هتفگانه نورانی را بر می دارد و انسان را به حق تعالی نزدیک می‌کند.

وی ادامه داد: دعا در حرم امام حسین علیه‌السلام مستجاب می‌شود، حتی اگر از راه دور کسی با اخلاص و توسل به حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام دعا کند، دعایش مستجاب است.

امام جمعه بروجرد بیان داشت: زائر امام حسین علیه‌السلام از لحظه ای که پا در سفر زیارت آن حضرت می گذارد تا زمانی که برگردد، این زمان جزو عمرش حساب نمی‌شود و در حقیقت این زمان به عمرش اضافه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی عنوان کرد: در جریان زیارت اربعین حسینی هرچه می‌بینید نورانیت و معنویت است، مانند بهشت نه حرف ناروایی، نه درگیری و دعوایی و نه امر نادرستی.

وی تأکید کرد: این پدیده همه ادیان را به صف کرده و یک رخ‌نمایی بزرگ جهانی است.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: اینکه بیش از بیست میلیون زائر بدون کمترین مشکلی در این تجمع بزرگ شرکت می‌کنند، نشان‌دهنده این نوید است که خداوند اراده کرده پرچم دینش را در سراسر جهان بگستراند و دشمن هم از همین مسئله می‌ترسد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱