مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

موضوع عفاف و حجاب را به نهادهای مردمی بسپاریم/پسارویداد را در رویدادهای ملی جدی بگیرید

خانم برقعی2

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه عفاف و حجاب را نباید به دولت و سیاست گره بزنیم، گفت: موضوع عفاف و حجاب را باید به نهادهای مردمی بسپاریم و تشکل‌های طلبگی و دانشجویی و تأسیس سمن‌ها می‌توانند در این امر تأثیرگذار باشند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در اختتامیه رویداد «ملی حجاب از نگاه علم؛ نگرشی چند رشته‌ای به مساله حجاب» که با حضور اساتید، طلاب، دانشجویان و علاقه مندان در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: الگو، وزنه سازندگی در مراحل مختلف زندگی است و بسیاری از بی هدفی‌ها و مشکلات، زاییده بی الگویی و یا الگوهای نامناسبت است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: زبان الگو، زبان عمل است و تأثیری که الگو بر رفتار می‌گذارد، بسیار عمیق تر و ماندگارتر از گفتار است، به همین دلیل در مکاتب الهی، انسان‌ها نقش الگو را بازی می‌کنند و ادیان الهی با الگوهای خود، آبادانی جوامع را رقم می‌زنند.

برقعی با بیان اینکه در دین مبین اسلام الگو و شاخص‌های متعالی ارائه شده و انسان‌ها را به پیروی از آنها و سیره عملی آنها دعوت کرده است، گفت: اگر در مکاتب ساخته بشر، الگوی عملی وجود ندارد و ناگزیر به ایده آلیستی هستند، اما در مکتب اسلام به ویژه تشیع، الگوهای بسیاری معرفی شدند.

وی افزود: دامنه تأثیرگذاری اسوه‌ها و الگوها تنها حوزه فردی نیست، بلکه حوزه فردی اجتماعی و تاریخی را شامل می‌شود و در عرصه تاریخی، تأثیر اسوه‌ها به تغییر و تحول در جهت گیری‌های تاریخی ارتباط پیدا می‌کند.

حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به خاطر دارا بودن کمالات انسانی الگو هستند/ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها متعلق به عالم انسانیت است/ اسوه‌ها به قشر خاصی اختصاص ندارند

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها الگوی زنان و مردان و همه انسان‌ها است، گفت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به خاطر دارا بودن کمالات انسانی الگو هستند، همچنین وقتی قرآن کریم، پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را به عنوان الگو و اسوه معرفی می‌کند، آن حضرت برای همه انسان‌ها الگو هستند.

برقعی تصریح کرد: ما معتقدیم که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای همه انسان‌ها الگو هستند، بدین خاطر حضرت متعلق به عالم انسانیت است و ارزش‌های انسانی به زن و مرد اختصاص ندارد.

وی با بیان اینکه اسوه‌ها اختصاص به قشر خاصی ندارند، اظهار داشت: ما چقدر اسوه‌ها و الگوهای انسانی را به مخاطبان خود شناساندیم؟ چقدر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را به عنوان الگوی کارامد و قابل دستیابی به جوانان معرفی کردیم؟ چه مقدار از ابزار چند رسانه ای برای معرفی اسوه‌ها استفاده کردیم و کتاب‌های فاخر خود را به کتاب‌های خوش خوان مطالعه در یک دقیقه‌های اثربخش تبدیل کردیم؟.

پسارویداد را در رویدادهای ملی جدی بگیرید و به دنبال کار شبکه ای باشید/ لزوم کاربردی ساختن دستاوردهای رویدادها

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به برگزاری سلسله رویدادهای فصلی در این مؤسسه علمی حوزوی، عنوان کرد: این سلسله رویدادها دارای پیش رویداد، رویداد و پسا رویداد هستند و هدف اصلی ما در پسارویداد است.

برقعی توصیه کرد: پسارویداد را در رویدادهای ملی جدی بگیرید، به دنبال کار شبکه ای باشید و به وسیله شبکه سازی از دستاوردهای یک رویداد در دیگر رویدادها بهره مند شوید، همچنین نتیجه رویدادها باید امتداد اجتماعی خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به لزوم کاربردی ساختن دستاوردهای رویدادها، عنوان کرد: معمولا در رویدادها نشست ها، کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود؛ در بحث عفاف و حجاب، باید دستاوردهای رویداد به عملکرد افراد منجر شود و ما باید این را در سطوح مختلف از مهد کودک تا دانشگاه عملیاتی کنیم.

عفاف و حجاب را نباید به دولت و سیاست گره بزنیم، بلکه به نهادهای مردمی بسپاریم

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب، اظهار داشت: ما عفاف و حجاب را نباید به دولت و سیاست گره بزنیم، بلکه باید به نهادهای مردمی گره بزنیم و تشکل‌های طلبگی و دانشجویی و تأسیس سمن‌ها می‌توانند در این امر تأثیرگذار باشند.

برقعی در پایان با اشاره به لزوم هم افزایی حوزه و دانشگاه، بیان داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اعلام آمادگی می‌کند که در کارگروه‌های مشترک حوزه و دانشگاه حضور فعال داشته باشد و بر این هم افزایی اهتمام لازم را دارد.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱