حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی:

جهاد تبیین باید مطابق با الگوی فاطمی باشد/ مهمترین محور تبیین پیوند امت با امام است

محمدی شاهرودی

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با تأکید بر اینکه جهاد تبیین باید مطابق با الگوی فاطمی باشد، گفت: به رغم فعالیت دشمن ضمن انقطاع پیوند امت و امام، این موضوع می‌بایست تبیین و رابطه این دو مستحکم شود.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در همایش شکوه مقاومت بانوان بسیجی استان قم که درتالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، با اشاره به جنایت فجیع رژیم صهیونسیتی و به شهادت رسیدن مردم مظلوم غزه و فلسطین اظهار داشت: این خون‌های پاک نمایانگر زوال دشمنان اسلام و قرآن و رسیدن اسلام به قله فتح نهایی است‌.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور اظهار کرد: برخی از افراد نگاهشان به مجموعه بسیج صرفا نظامی و امنیتی است در صورتی‌که بسیج کارکردهای علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و در بسیاری از بخش‌ها دارد که این عرصه‌ها با ورود تفکر بسیج پیشگام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری در این جامعه‌ای که بنام زهرای اطهر(س) نامیده شده است، دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی مهمترین رسالت و مأموریت حوزه‌های علمیه و طلاب است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ابراز کرد: دفاع از انقلاب اسلامی جدای بر اسلام نیست و این تفکر و اندیشه انقلاب است که اسلام را به قله رفیع می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: رسالت دیگر بنیادین حوزه علمیه، نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی است.

وی یادآور شد: تفکر بسیجی ریشه در فرهنگ غدیر، فاطمیه، عاشورای حسینی و انتظار دارد و اگر بخواهیم بسیجی بمانیم باید این فرهنگ‌ها را با تفکر و اندیشه بسیجی حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی تصریح کرد: امروز درگیر یک تقابل و جریان حق و باطل و همچنین دو جریان مستکبرین و مستضعفین هستیم که تفکر بسیجی گام را سرعت می‌بخشد و به قله نزدیک‌تر می‌شویم.

وی افزود: اگر بخواهیم مسیر را در این تقابل‌ها گم نکنیم و شرایط ظلمانی مستکبران فضا را تاریک نکند، تنها راه آن تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است.

مسئول سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور گفت: از شناخت دنیای پیچیده معاصر بویژه در جنگ ترکیبی، رسالت و نقش آفرینی خواهران بسیجی را متفاوت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با بیام اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی همان فرهنگ فاطمی، غدیر و عاشورای حسینی است، تصریح کرد: نقش خواهران بسیجی، صیانت از فرهنگ انقلاب است.

وی بیان کرد: شما خواهران طلاب بسیجی وظیفه دارید تا اصل فرهنگ فاطمیه و پیوند امت با امام را تبیین کنند و این تبیین مستلزم آن است شناختن فرهنگ فاطمیه است.

مسئول سازمان بسیج اساتید طلاب کشور اظهار داشت: فرهنگ فاطمی دارای سه نکته معرفتی، محبتی و اطاعت از حجت خدا می‌باشد.

وی با اشاره به نکته معرفتی فرهنگ فاطمی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) آنقدر عظمت دارد که اطاعت از شخصیت او بر همگان واجب بود و همچنین بنابر روایاتی زهرای اطهر(س) ضربان قلب پیامبر و سیمای وی غم را از قلب حضرت امیرالمومنین(ع) پاک می‌کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نکته محبتی حضرت زهرا(س) در کلام پیامبر مکرم اسلام(ص) که فرمودند: هر کس فاطمه(س) دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش دوزخ است، اظهار داشت: ما همه محتاج محبت فاطمه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی خطاب به خواهران طلاب بسیجی گفت: شما پرچمدار و فرمانده جهاد تبیین و روشنگری هستید به این نکته توجه کنید وظیفه روشنگری است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین باید بر اساس الگوی فاطمی باشد، افزود: مهمترین محور تبیینی خواهران طلاب بسیجی پیوند امت با امام است به رقم اینکه تمام رسانه دشمن در تلاش است تا این رابطه را منقطع کند و این رابطه باید مستحکم کنید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با تصریح به اینکه حضرت فاطمه(س) در ولایت مداری و استقامت تا ندارد، خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه(س) در آن واقعه سوزناک در لابه‌لای دیوار قرار گرفت تا پرچم اسلام در اهتزاز بماند.

مسئول سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور تاکید کرد: جهاد تبیین، امیدآفرینی و مدیریت بحران در شرایطی کنونی باید بر اساس فرهنگ فاطمی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی تصریح کرد: شما خواهران طلاب بسیجی نقش اثرگذاری دارید و این نقش را کوچک نشمارید حتی آن طلبه‌ای که در پایه سوم در مدرسه علمیه‌ای درس می‌خواند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سخنرانی اغاز سال به مشارکت در انتخابات اذعان کرد: مشارکت در انتخابات نقش مهمی در مقابله با مستکبران و دشمنان ما دارد و این مسئله در واقع حیثیت اسلام و انقلاب و نظام ولائی است و این مشارکت به عظمت و حیات اسلام بر می‌گردد.
حجت الاسلام محمدی شاهرودی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: انتخابات یک حق و تکلیف است و تمام جبهه استکبار و دشمنان تلاش دارند تا این را بهانه‌ای برای عدم مشارکت مردم در انتخابات جلوه بدهند.

مسئول سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور با تصریح به اینکه راه دفاع از اسلام و ایران قوی مشارکت مردم در انتخابات و رای دادن است، اگر حفظ فرهنگ فاطمیه و انتظار برای همه ما مهم است باید در انتخابات شرکت کنیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱