برگزاری هفتمین جلسه ضمن خدمت اساتید همیار با موضوع «آشنایی با اختلالات شایع روانی»

غنوی

هفتمین جلسه ضمن خدمت اساتید همیار با موضوع «آشنایی با اختلالات شایع روانی» با حضور استاد غنوی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، هفتمین جلسه ضمن خدمت اساتید همیار با موضوع «آشنایی با اختلالات شایع روانی» از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این جلسه، خانم فاطمه غنوی استاد حوزه و دانشگاه به بیان تاریخچه اختلالات روانی و شیوه‌های درمانی در گذشته و حال پرداخت و اظهار داشت: در گذشته با درمان‌های شدید مثل آبجوش ریختن، سوراخ کردن سر، یا نگهداری در زیر زمین‌های نمور برخورد می‌شده است، اما شیوه درمانی مسلمانان متفاوت بوده است و برخوردی بسیار انسانی از جمله ایجاد فضای خوشبو برای بیمار داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به تعریف اختلال روانی و علل ایجاد اختلال‌ها اشاره کرد و افزود: تشخیص اختلال‌های روانی کار یک متخصص هست و ارجاع ندادن فرد به متخصص باعث دو مسئله می‌شود، از جمله عدم تشخیص اختلال (ماندگاری مسئله) که اوضاع بدتر و وخیم تر می‌شود و یا تشخیص غلط که باعث مقاومت فرد به درمان و عمیق تر شدن آسیب خواهد شد.

غنوی در ادامه به انواع اختلالات خلقی، تبیین علایم خلق پایین یا افسردگی و غیره اشاره کرد و گفت: علل اختلالات خلقی می‌تواند فاکتورهای محیطی مانند استرس شدید، تجارب آسیب زا، بیماری جسمی، مرگ عزیزان، نقش انتقال دهنده ها، عوامل ژنتیک و یا مسائل هورمونی باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به افسردگی اساسی یا حاد، تصریح کرد: علائم آن طوفانی شروع می‌شود و علائم آن حداقل دو هفته است.

وی همچنین به اختلال افسرده خویی(مزمن) و اختلال افسردگی بعد از زایمان (4 تا 6 هفته طبیعی است) اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: خواب و تغذیه بسیار مهم است و اگر در این دو اختلال ایجاد شود، بر خلق تأثیرگذار خواهد بود و خلق را به هم می‌ریزد، بنابراین تنظیم خواب و خوراک، بسیار حال افراد را خوب می‌کند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱