دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» خبر داد:

برگزاری پیش‌نشست‌های انگیزشی مرتبط با همایش «کتاب سال بانوان»

صالحی

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» با بیان اینکه برای نخستین بار، پیش‌نشست‌های علمی و انگیزشی مرتبط با همایش برگزار می‌شود، گفت: نخستین پیش‌ نشست علمی این همایش با موضوع «کتاب تولید دانش و آثار ماندگار بانوان طلبه» در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم نجمه صالحی در نشست خبری چهارمین همایش کتاب سال بانوان که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: فراخوان چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» از بهار ۱۴۰۲ در مراکز مختلف علمی و رسانه‌ها منتشر شد و با توجه به استقبال مؤلفان و مراکز علمی و پژوهشی، مهلت ارسال آثار تا 31 خرداد 1403 تمدید شد.

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» اظهار داشت: در این همایش، آثار منتشر شده اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح در حوزه علوم اسلامی و انسانی، رساله سطح چهار و دکتری بانوان، آثار منتشر شده آقایان و بانوان با محور ویژه زن و خانواده به ویژه با موضوع عفاف و حجاب و مقالات علمی پژوهشی منتشر شده در بازه زمانی از فروردین 1400 تا پایان اسفند 1402 مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

صالحی یادآور شد: تا کنون 446 اثر به دبیرخانه ارسال شده که بیشترین آثار دریافتی در قالب کتاب و تألیف بوده است و در قالب رساله و مقاله نیز آثاری دریافت شده است‌.

وی بیان داشت: تا کنون آثاری به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی دریافت شده که امیدبخش است به سمت بین المللی شدن همایش قدم برداریم.

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» در ادامه بیان داشت: در جهت ارتقای آثار دریافتی، برگزاری پیش نشست‌ها و نشست‌های انگیزشی و کارگاه‌های مرتبط با همایش برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی افزود: نخستین پیش نشست این همایش با موضوع «کتاب تولید دانش و آثار ماندگار بانوان طلبه» است که روز چهارشنبه 24 آبان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این پیش نشست‌ها علاوه بر موضوعات علمی و پژوهشی مرتبط با همایش، به معرفی بانوان مؤلف در طول تاریخ و استخراج روش‌های کتابت آنان، آموزش راهکارهای تبدیل پایان نامه به کتاب و دعوت از نویسندگان برتر همایش قبل  جهت ارائه راهکارهای موفقیت در کتابت و تدوین اثر علمی پرداخته می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱