دوفصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» به پله هجدهم رسید

مطالعات زنان 18

هجدهمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» به همت پژوهشگاه مطالعات اسلامي جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

 به گزارش روابط عمومی، در هجدهمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» مقالاتی با عناوین بررسی تأثیر اعمال منافی عفاف بر انحلال نکاح به قلم فرج الله هدایت‌نیا،  نقش قائم مقام عینی در تشخیص اموال زوجین از منظر حقوق اسلام و فرانسه نوشته مشترک مسعود وفایی، سیدمهدی میرداداشی کاری و ابراهیم دلشاد معارف، بررسی معیار پرداخت نفقه در زندگی زناشویی براساس آیات و قرائن روایی با تلاش میرزا محمدرضا صفایی تخته فولادی و منوچهر خدارحمی، بانوان و سبک زندگی اسلامی ایرانی در منظومه فکری مقام معظّم رهبری مدظله العالی به قلم سمیه حاج اسماعیلی و فاطمه قمری، تحلیل فرایند قانون گذاری در حوزه فعالیت‌های خانه داری زنان نوشته فریبا سیدان و مریم محسنی و واکاوی ادله تأدیب زن ناشزه در فقه مقارن و حقوق کشورهای اسلامی کاری از محمد صحرایی اردکانی، سید محسن آزیز، سیدمحمد رضوی و سید علی رضوی منتشر شده است.

همچنین در این شماره از نشریه، شاخصه‌های حاکم بر مشارکت اجتماعی زنان از دیدگاه اسلام را مرضیه اسماعیلی فلاح، قدرت الله خسروشاهی و الهه پاکزاد به تحقیق نشسته اند.

نقش جاودانگی انسان در نادرستی سقط جنین براساس استدلال بالقوگی به قلم علیرضا آل بویه، بررسی فقهی مقررات جدید قوانین موضوعه در خصوص ارث زوجه نوشته عبد هواسی، محمود قیوم زاده و عبدالجبار زرگوش نسب، نقش میانجی‌گری نگرش معنوی در رابطه با الگوهای ارتباطی و سازگاری زناشویی تحقیقی از سعیده فرج نیا، محمدرضا بلیاد، سیمین حسینیان و مرجان حسین زاده تقوایی، بهزیستی روان‌شناختی زنان براساس جهت‌گیری مذهبی و عزت نفس: یک مطالعه تحلیل مسیر نوشته حسین رضائیان بیلُندی، امین رحمتی و سیده زینب رضوانی دیوکلایی و نقدی بر مصادیق و ضمانت اجرای مدنی حق حسن معاشرت زوجه با تلاش محبوبه عبداللهی از دیگر مقالات منتشر شده در این دوفصلنامه علمی پژوهشی است.

دوفصلنامه «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» با انتشار نخستین شماره در زمستان ۱۳۹۳ پا به عرصه نشریات علمی کشور گذاشت تا با ايجاد زمينه علمی مناسب، از آرای صاحب‌نظران اين حوزه معرفتی بهره‌مند شود.

این دوفصلنامه با توجه به ارزیابی کمیسیون نشریات علمی حوزه و به استناد مصوبه ۵۸۵ شورای عالی حوزه‌های علمیه در جلسه ۹۴، در تاریخ ۳۰ خرداد سال ۱۳۹۷ از شماره هفت به بعد حائز رتبه علمی پژوهشی از سوی شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی شده است.

دوفصلنامه «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» به مدیر مسئولی سرکار خانم دکتر زهره برقعی و سردبیری خانم دکتر نرجس رودگر آماده دریافت مقالات پژوهشی در موضوعات زنان و خانواده با رویکرد اسلامی است. علاقه‌مندان می‌توانند مقاله‌های تألیفی خود را با ثبت نام در سامانه نشریه به نشانی http://pubs.jz.ac.ir بارگذاری نمايند.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در روزهای غیرتعطیل از ساعت 8-12 صبح با شماره تلفن ۳۲۱۱2224 تماس بگیرند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱