در دیدار با رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده انجام شد؛

بررسی متون آموزشی با موضوع زن و خانواده ویژه طلاب بین‌الملل

IMG_20181016_140253

طراحی و تدوین درسنامه و متون آموزشی با موضوع زن و خانواده ویژه طلاب بین‌الملل در جلسه مشترک مدیرکل هماهنگی امور طلاب غیر‌ایرانی جامعه الزهرا علیهاالسلام و رییس مرکز تحقیقات اسلامی زن و خانواده بررسی شد.

 به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست مشترک بحث و تبادل نظر درباره متون آموزشی با موضوع «زن و خانواده در اسلام» ویژه طلاب بین‌الملل با حضور  حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌تبار، مدیرکل اداره هماهنگی امور طلاب غیر‌ایرانی جامعه الزهرا علیهاالسلام و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد، رییس مرکز تحقیقات اسلامی زن و خانواده برگزار شد.

در این جلسه که در محل مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد، ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌تبار با ارائه توضیحاتی پیرامون وضعیت آموزش طلاب غیرایرانی، به معرفی متون درسی و فوق برنامه‌های آموزشی تربیتی با موضوع زن و خانواده در اسلام پرداخت.

سپس حجت‌الاسلام و‌المسلمین زیبایی‌نژاد با اشاره به گستردگی موضوعات مربوط به زن و خانواده، ایجاد شبهات روزافزون، تغییرات زمانه و فراگیر شدن عقلانیت لیبرال در جامعه و مراکز علمی گفت: با توجه به غیرایرانی بودن مخاطبان و ملیت‌های مختلف ایشان، باید متون جدیدی به صورت درسنامه تدوین شود و اساتید نیز باید آموزش ببینند تا بتوانند محتوا را به شکل مطلوبی به مخاطبان تفهیم کنند. علاوه بر مباحث نظری، مطالب کاربردی و مهارتی نیز باید به خواهران ارائه شود.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی زن و خانواده افزود: در این مرکز ده‌ها ساعت درس گفتار به صورت صوتی، تصویری و متنی با بهره‌گیری از اساتید برجسته تهیه شده است، از این رو این مرکز آمادگی دارد با همکاری جامعه الزهرا علیهاالسلام دوره آموزش نیمه حضوری زن و خانواده را با استفاده از این درس‌گفتارها همراه با تشکیل جلسات تکمیلی با حضور اساتید برگزار کند.

گفتنی است؛ مسئولان دو مرکز توافق کردند در آینده نزدیک تعاملات آموزشی مناسب بین دو مرکز برقرار شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱