حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

مُهر ویزای سفر اربعین دل‌های شکسته زائران است

جلسه توجیهی اربعین

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام زیارت را نوعی تشویق الهی برای کسانی دانست که سبب انجام برخی امور این توفیق به آنها عطا شده است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در نخستین جلسه هماهنگی زائران اربعین جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: برخی معتقدند زیارت، تقدیر است و هرکس زائر شود خداوند آن را برایش مقدر کرده است. برخی هم آن را تنظیم می‌دانند بدین معنا که باید علاوه بر انگیزه، برنامه‌ریزی کند، هزینه سفر و شرایط و مقدمات آن مانند ویزا و دیگر امور را فراهم کند.

وی افزود: به اعتقاد من، زیارت نه تقدیر است نه تنظیم، بلکه تشویق است. کسی که توفیق زیارت پیدا کرده است یا کار خوبی کرده یا دعایی کرده یا دل شکسته ای داشته و یا دل شکسته ای برایش دعا کرده که خداوند متعال این زیارت را روزی او کرده است. البته نباید به خاطر این مساله مغرور شد، چرا که چه بسا حاضرانی که غایبند و بهره ای از این سفر نمی برند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: آنجا که قرار باشد برای کسی سبب‌سازی کنند، همه اسباب را برای شخص فراهم می‌کنند و آنجا که بخواهند سبب‌سوزی کنند با وجود اینکه همه چیز آماده است ولی شخص نمی‌تواند به هدفش برسد. مانند شخصی که روز حرکت به سفر حج اجل مهلتش نداد و شخصی که بدون داشتن ویزا و مجوز لازم به اشتباه سوار پرواز جده شد و یک حج اضطراری انجام داد و برگشت.

وی با بیان اینکه مهر ویزای شما دل‌های شکسته‌تان است، اظهار داشت: در روایتی از زراره به نقل از امام باقر یا امام صادق علیهماالسلام آمده است «مَا فِي اَلْأَرْضِ مُؤْمِنَةٌ إِلاَّ وَ قَدْ وَجَبَ عَلَيْهَا أَنْ تُسْعِدَ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلاَمُ فِي زِيَارَةِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ» این روایت که ویژه بانوان است، زیارت امام حسین علیه‌السلام را کمک و مساعدت به حضرت زهرا علیهاالسلام می‌داند، گویی مرهم دردهای ایشان همین «لبیک یا حسین»ها است.

استاد خارج فقه و اصول با اشاره به اینکه باید سعی کنیم تا در سفر اربعین علاوه بر حضور فیزیکی، حضور روحی و معنوی هم داشته باشیم اظهار داشت: کسانی که همراه این قافله نیستند می‌توانند غایبِ حاضر باشند و دل‌هایشان را با کاروان همراه کنند و بدانند که اگر دل شکسته‌ای داشته باشند بی‌گمان نخستین لبیک‌ها را آنها خواهند گفت و پاسخ هم خواهند گرفت.

وی به حاضران در جلسه توصیه کرد که با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات موجود در این سفر، به مقررات و موارد بیان شده از سوی مسئولان کاروان توجه ویژه داشته باشند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱