مدیر کل تربیتی جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

حجاب که دیروز تاج بندگی ما بود، امروز سلاح ما است/نقش آفرینی بانوان طلبه در تشکیل حکومت مهدوی

خانم حسینی 2

خانم حسینی با بیان اینکه امروز افراد جامعه در فتنه‌ها غربال می‌شوند، گفت: در آخرالزمان هر لحظه داریم غربال می‌شویم و انتخاب می‌کنیم که حسینی باشیم یا در مقابل امام حسین علیه‌السلام باشیم.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه مؤمنات که در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت و میلاد سراسر خیر و برکت حضرت ختمی مرتبت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و امام جعفر صادق علیه‌السلام، عنوان کرد: شما بانوان طلبه، بانوان تراز انقلاب اسلامی هستید که در خط مقدم جبهه زمینه‌سازی ظهور و تمدن‌سازی برای تشکیل حکومت مهدوی نقش‌آفرینی می‌کنید.

وی اظهار داشت: بعد از دو سال که در بوته آزمایش بیماری کرونا بودیم، شما بانوان طلبه در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام حضور یافتید، شما که سرباز امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و شاگرد مکتب امام صادق علیه‌السلام و امام محمد باقر علیه‌السلام و خار چشم دشمنان هستید.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ما باید نعمت‌ها را بشناسیم و قدر نعمت‌ها را بدانیم، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیتنامه خود آوردند: «خدایا! تو را سپاس می‌گویم به‌خاطر نعمت‌هایت... خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز ــ که جانم فدای جان او باد ــ قرار دادی».

برخی در فضای مجازی بازیچه دست دشمنان قسم خورده اسلام شدند

حسینی افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در دیدار مسئولان همواره نهج البلاغه همراه خود دارند، یعنی جدایی از علی علیه‌السلام معنا ندارد و امروز بهترین عیدی برای بانوان طلبه که سبب خشنودی پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم می‌شود، این است که شما را به کلامی از حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام مهمان کنم.

وی با اشاره به حکمت 147 نهج البلاغه، گفت: امام علی علیه‌السلام در این حکمت خطاب به کمیل بن زیاد می‌فرمایند: «ای کمیل این قلوب ظرف‌هایی است و بهترین آنها نگه‌دارنده‌ترین آنها است و آنچه برایت می‌گویم به خاطر بسپار، مردم سه دسته هستند، دسته اول، عالمی که خداشناس است، دسته دوم، علم‌آموزان در راه نجات قدم برمی‌دارد و دسته سوم مگس‌هایی سرگردان در هوا که در پی هر صدایی می‌روند و با هر باد به سویی می‌گرایند».

استاد اخلاق جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: افرادی که در فضای مجازی بازیچه دست دشمنان قسم خورده اسلام شدند و با هر صدایی به هر طرف می‌روند، جزو دسته سوم هستند که مورد مذمت امام علی علیه‌السلام قرار گرفتند. انسان در فضای مجازی حق ندارد هر مطلبی را قبول کند، مگر اینکه آنقدر بصیرت کسب کند که سره را از ناسره تشخیص دهد.

شما بانوان طلبه هادیان دین هستید/خودسازی؛ شرط اول در تبلیغ معارف دینی

حسینی در ادامه با بیان اینکه شما بانوان طلبه هادیان دین هستید و همه مردم به جایگاه شما واقف هستند، گفت: ما باید در رفتار ببینیم چقدر اخلاقی و تربیتی هستیم، سعی کنیم پیش از اینکه از زبان خود استفاده کنیم، در رفتار الگو باشیم، همانطورکه امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «آن که خود را پیشوای مردم قرار داد، باید پیش از آنکه دیگران را ادب بیاموزد، خود را تعلیم دهد و باید پیش از آنکه با زبانش تربیت کند، با کردارش فرهیختگی را تعلیم دهد. آنکه خویش را دانش و ادب می‌آموزد، به تعظیم سزاوارتر است از کسی که فقط دیگران را دانش و ادب می‌آموزد.

وی تصریح کرد: اگر حضرت امام خمینی(ره) انقلاب کردند و انقلاب اسلامی جهانی بود، چون ابتدا خودسازی کردند، اگر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر قلوب جهانیان حکمرانی می‌کنند، چون خودسازی از خودشان بوده و اگر سردار دل‌ها همه جا شیفته دارد، به خاطر این است که از خود شروع کرده است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: شما طلبه علوم دینی هستید و مدال افتخار سربازی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به دوش شما خورده است؛ اگر می‌خواهید مادر موفق، مبلغ، مدرس و پژوهشگر موفق باشید، ابتدا باید از خود شروع کنید.

بانوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید در تشکیل حکومت مهدوی نقش‌آفرین باشند

حسینی بیان داشت: چشم امید رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی به این مجموعه است و امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نیز به ما امید دارند، ما بانوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید در تشکیل حکومت مهدوی در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی نقش‌آفرین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در مسائل تولید علوم اسلامی و تبیین جایگاه زن مسلمان حکم جهاد دادند و وظیفه ما است که در این عرصه‌ها فعالیت جهادی داشته باشیم.

حجاب که دیروز تاج بندگی ما بود، امروز سلاح ما است

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: در فتنه اخیر که همه دشمنان اسلام یکجا جمع شدند و در برابر نظام جمهوری اسلامی و مقابله با ارزش‌های اسلامی همچون حجاب آتش‌افروزی می‌کنند، شما به عنوان زن متمدن اسلامی که قرار است که برای جهان تصمیم‌ساز باشد، حواستان باشد در پادگان سربازی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به مدال سرداری برسید، همانطور که حاج قاسم سلیمانی به این افتخار دست یافت.

حسینی یادآور شد: این حجاب که دیروز تاج بندگی ما بود، امروز سلاح ما است. ما معتقدیم که دختران ما باید شاداب و بانشاط باشند و مخالفیم که فقط رنگ مشکی را ترویج دهیم، اما وقتی به عنوان الگو در جامعه مطرح شدیم و مادر، خواهر، خانواده و آشنایان به عنوان الگو به ما نگاه می‌کنند، باید پوشش، رفتار و گفتار ما الگو و کامل‌تر از افراد عادی جامعه باشد.

امروز افراد جامعه در فتنه‌ها غربال می‌شوند

وی با بیان اینکه امروز افراد جامعه در فتنه‌ها غربال می‌شوند، به جمله «کل یوم عاشورا» اشاره کرد و گفت: در آخرالزمان هر لحظه داریم غربال می‌شویم و  انتخاب می‌کنیم که حسینی باشیم یا در مقابل امام حسین علیه‌السلام باشیم.

استاد اخلاق جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اخلاق در طول سال اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری جلسات درس اخلاق، کرسی‌های ایده پردازی، طرح اساتید همیار تربیتی و نشست‌های اخلاقی تربتی از جمله برنامه‌هایی است که در طول سال اجرا می‌شود و شما باید در این برنامه‌ها حضور فعال داشته باشید و همراهی کنید تا در سطح بانوی تراز انقلاب شوید.

حسینی تصریح کرد: در روایت آمده است که امام تک تک شیعیان خود را می‌شناسد مثل اینکه افراد خانه را می‌شناسد و هر روز ما را نظاره می‌کند؛ ما باید این مسئله را به هم گوشزد کنیم و امروز با خود عهد ببندیم که مانند کمیل به جایگاهی برسیم که لایق دیدار امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشیم.

وی تأکید کرد: شما تمام این ویژگی‌ها و صفات بانوان تراز انقلاب اسلامی را دارید که مهر قبولی جهت حضور در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام را پیدا کردید و امید است این مدال افتخار سربازی ما به مدال سرداری حضرت ارتقا پیدا کند.

تصویر آرشیوی

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱