واعظ و مداح حرم حضرت معصومه علیهاالسلام تصریح کرد:

دوران غیبت، دوران صبر و استقامت است

حجت الاسلام شهیدی

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه دوران غیبت، دوران صبر و استقامت است، گفت: اگر صبر و استقامت باشد و نگاه ما نسبت به انتظار و ظهور تغییر کرد، آنگاه باوری در وجود انسان شکل می گیرد که نسبت به خدا حسن ظن پیدا می‌کند و مشکلات را در پیشگاه خداوند زیبا می بیند.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در مراسم استقبال از شهید گمنام دفاع مقدس که امروز پنجشنبه، 10 شهریور در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن قرائت زیارت جامعه کبیره، به بیان شناخت انتظار و زمینه های ظهور حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف پرداخت.

این واعظ و مداح اهل بیت علیهم‌السلام با اشاره به حدیث «افضل الأعمال انتظار الفرج»، تصریح کرد: ما آنطور که باید انتظار را در دوران غیبت نشناختیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی بیان داشت: اگر بخواهیم در مسیر زمینه سازی ظهور حرکت کنیم، باید نگاه خود را در رابطه با دوران غیبت تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه دوران غیبت، دوران صبر و استقامت است، گفت: اگر صبر و استقامت باشد و نگاه ما نسبت به انتظار و ظهور تغییر کرد، آنگاه باوری در وجود انسان شکل می گیرد که نسبت به خدا حسن ظن پیدا می‌کند و مشکلات را در پیشگاه خداوند زیبا می بیند، همانگونه که حضرت زینب علیهاالسلام پس از واقعه عاشورا فرمودند: «ما رأیت الا جمیلا».

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه ما باید شکرگزار نعمت های الهی باشیم، اظهار داشت: در دوران غیبت، شیطان همه سعی و تلاش خود را می‌کند که ما در مسیر ظهور ثابت قدم نباشیم و مسائل و گرفتاری ها را در نزد انسان مجسم می‌کند، اما ائمه معصومین علیهم‌السلام همواره شکر الهی را به ما متذکر شدند.

واعظ و مداح حرم حضرت معصومه علیهاالسلام با بیان اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یکی از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: هم اکنون جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان قرارگاه و پایگاه علمی برای بانوان مطرح است که برای تشکیل چنین مؤسسه ای برای بانوان جهان اسلام باید خدا را شکر کرد و قدردان نظام و انقلاب باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی اضافه کرد: این مؤسسه علمی حوزوی افتخار جهان اسلام است که بانوان بسیاری از کشورهای مختلف در این مکان تحصیل کردند و هم اکنون در کشورهای خود مؤثر و نقش آفرین هستند.

وی تصریح کرد: عملکرد این بانوان در جهان اسلام این است که زندگی آنها با صبر و استقامت همراه است و صبر و استقامت را سرلوحه زندگی خد قرار دادند تا این دوران را پشت سر بگذرانند و زمینه را برای ظهور آماده کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱