معرفی الگوی موفق جامعه‌الزهرا(س) در سرفصل نویسی

حاجی اسماعیلی 2

سرکار خانم حاجی اسماعیلی به عنوان الگوی موفق در سرفصل نویسی در دومین روز رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سمیه حاجی اسماعیلی که به عنوان الگوی موفق در سرفصل نویسی در دومین روز رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور یافت، به سخنرانی پرداخت.

 که در دوران مسئولیت مدیریت گروه آموزشی مطالعات زنان و خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، تحولاتی در سرفصل‌ها و عناوین درسی رشته مطالعات اسلامی زنان انجام داده است، به انگیزه خود در تغییر سرفصل‌های این رشته اشاره کرد و گفت: انگیزه بنده بروزرسانی سرفصل‌ها با توجه به نیاز جامعه بود.

مديرگروه مطالعات زن و خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: با توجه به اینکه رشته مطالعات زنان و خانواده بحث به روزی است و این رشته 10 سال پیش طراحی شده است، متناسب با نیازهای انباشت مفهومی و دانشی که در این حوزه ایجاد شده، این نیاز احساس شد که عناوین درسی و در برخی موارد سرفصل‌های عناوین درسی تغییر یافت و مباحث جدید و روزآمد در آن گنجانده شود.

حاجی اسماعیلی یادآور شد: با توجه به اینکه سرفصل نویسی یک مهارت محسوب می‌شود و مرتبط با علوم تربیتی و فلسفه تعلیم و تربیت است، ما سعی کردیم علاوه بر محتوا، متناسب با بحث‌های علمی آموزشی، این مباحث ایجاد شود، یعنی سطح مخاطب، ساختار دانش و همچنین تقدم و تأخر مطالب رعایت شود و یا برخی درس‌ها که نیاز به پیش نیاز داشت، اضافه شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش رو در سرفصل نویسی، عنوان کرد: رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تجربه خوبی برای اساتید و دانش آموختگان بود.

مديرگروه مطالعات زن و خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه سرفصل یک مبحث حقوقی است، گفت: اساتید و گروه‌های آموزشی نمی‌توانند سرفصل‌ها را طراحی کنند و باید پیشنهادها به اداره برنامه ریزی و شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه ارجاع داده شود.

وی عنوان کرد: وقتی فردی می‌خواهد سرفصل بنویسد، باید به جغرافیای دانش اشراف کامل داشته باشد، سال‌ها ممحض باشد و تجربه پژوهش و تدریس داشته باشد.

مديرگروه مطالعات زن و خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: مهمترین چالش در نوشتن سرفصلها است و این نگاه عملی در مباحث ترببیتی بایستی در دروس حوزه جا بیفتد؛ همانگونه که مقام معظم رهبری در این رابطه فرمایشاتی داشته اند؛ امیدواریم متناسب با جامعه این دروس علمی در میان جامعه جا بیفتند.

حاجی اسماعیلی بیان داشت: رویدادها را اتفاق خوبی می‌دانم که باعث شکوفایی استعدادها می‌شود و افراد با روندها و فرایندهای سرفصل نویسی آشنا می‌شوند.

وی در پایان به یکی از دست نوشته‌های شهید مصطفی چمران اشاره کرد که آمده است: «ای خدا، من باید از نظر علم از همه برتر باشم تا مبادا که دشمنان مرا از این راه طعنه زنند. باید به آن سنگدلانی که علم را ﺑﻬانه کرده و به دیگران فخر می‌فروشند ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد. باید همه آن تیره دلانِ مغرور و متکبر را به زانو درآورم، آنگاه خود خاضعترین و افتاده ترین فرد روی زمین باشم».

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱