آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا

مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا علیهاالسلام صبح امروز با حضور مسئولان نهادهای حوزوی و لشکری و کشوری در تالار بیداری اسلامی این موسسه علمی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام صبح امروز با سخنرانی آیت‌الله مقتدایی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی و با حضور علما، فضلا و مسئولان نهادهای حوزوی و غیرحوزوی در تالار بیداری اسلامی این مؤسسه علمی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور بانوان طلبه برگزار شد، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط جناب آقای خورشیدی قاری برجسته کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به سخنرانی پرداخت.

بانوان طلبه، قله‌های علمی جهان را فراروی خود قرار دهند

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ابتدا آماری از حضور بانوان طلبه ایرانی و غیرایرانی در این مجموعه ارائه کرد و اظهار داشت: هم اکنون بیش از 12 هزار طلبه ایرانی و حدود هزار و 500 طلبه غیرایرانی از 33 کشور جهان در جامعه‌الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند، همچنین بانوان 80 کشور جهان تا کنون در این مؤسسه حضور داشته اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه، سال تحصیلی جدید را آغاز تحولی مهم و چشمگیر در این مؤسسه علمی حوزوی برشمرد و برنامه‌ها و فعالیت‌های فراروی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از جمله اجرای طرح‌های آموزش پژوهش محور، دوره های تربیت پژوهشگر، تربیت مدرس، تربیت مترجم، تربیت مشاور و دوره عالی فقه را تبیین کرد.

وی در پایان، بانوان طلبه را به دو نکته اساسی و مهم متوجه ساخت و افزود: ما در یک مسابقه نفس‌گیر جدی علمی در جهان معاصر شرکت داریم و باید کمر همت ببندیم و سطح تراز علمی خود را در سطح تراز بالاترین دانشگاه‌های جهان ببینیم و برای رسیدن به آن قله تلاش کنیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه قله‌های علمی جهان را فراروی خود قرار دهید، ادامه داد: ما وقتی موفق خواهیم شد که در تزکیه و تهذیب نفس و اصلاح خود موفق باشیم.

تبیین وظیفه شرعی و تکلیف الهی بانوان طلبه در جامعه امروز؛

در ادامه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ضمن عرض تبریک به مناسبت آیین آغاز سال تحصیلی و حضور طلاب جدیدالورود در این مؤسسه، عنوان کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام سابقه بسیار درخشانی دارد و در طول این مدت، توفیقات بسیار باارزش و مهمی در عمل داشته است.

وی به حضور بیش از 50 هزار دانش پژوهش در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و افزود: این مؤسسه دارای 14 واحد آموزشی تربیتی، 720 استاد و مدرس، 9 گروه علمی آموزشی 5 گروه علمی پژوهشی است.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه به وظیفه شرعی و تکلیف الهی بانوان طلبه در جامعه امروز اشاره کرد و با توجه به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: وظیفه شرعی و تکلیف الهی شما این است که با توجه به قرآن کریم، راه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را ادامه دهید و دعوت الی الله داشته باشید.

آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: شما در این حوزه مشغول به تحصیل شده‌اید و با احکام الهی آشنا می‌شوید و مسائل دین را با استدلال فرا می‌گیرید و صلاحیت این که مردم را به سوی دین خدا دعوت کنید، دارید؛ بنابراین وظیفه شما اساتید و بانوان طلبه این است که داعی الی الله باشید و باید این وظیفه را به نحو اکمل و اتم ایفا کنید.

وی یادآور شد: وظیفه دعوت الی الله وظیفه مستمر است، نه در وقت خاص و در مناسبت‌های ویژه؛ یعنی این تکلیف الهی تنها در مناسبت‌های خاص مانند ماه محرم، ماه مبارک رمضان و غیره نیست بلکه در همه ایام است و بانوان طلبه می توانند حتی در میان خانواده به این وظیفه الهی عمل کنند.   

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه با بیان اینکه حفظ نظام جمهوری اسلامی، حفظ نظام الهی است، تصریح کرد: امروز هدف دشمن، براندازی نظام الهی است و وظیفه ما حفظ نظام اسلامی است.

در این مراسم، کلیپ معرفی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که به همت اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل تدوین شده بود، پخش شد.

همچنین قرائت سروده‌ای درباره قیام عاشورا و مصیبت‌های حضرت زینب علیهاالسلام توسط مجری این برنامه، مراسم را به اشک‌های حسینی معطر ساخت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱