نماینده مدیران گروه‌های پژوهشی پژوهشگاه جامعه‌الزهرا(س):

لزوم هم افزایی در عرصه‌های آموزش و پژوهش/ طلاب و اساتید دارای ذائقه پژوهشی شناسایی شوند

خانم مریم برقعی 4

خانم برقعی تصریح کرد: طلاب و اساتیدی که دارای ذائقه پژوهشی هستند، باید شناسایی و معرفی شوند، استعدادیابی و شناخت نیروها صورت بگیرد و طرح‌های مقاله و کتاب و رساله‌های ممتاز از ابتدا تا چاپ باید مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم مریم برقعی در پنل تخصصی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سلسله‌پنل‌های تخصصی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ «مسیر» که در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مسئولان پژوهشی این مؤسسه علمی حوزوی به ویژه دکتر ابراهیم علیپور، عنوان کرد: ما پژوهش را مدیون زحمات بزرگواران در امر آموزش می‌دانیم و اگر زحمات مسئولان آموزش نبود و طعم و شیرینی پژوهش را در کام طلاب نداده بودند، نمی توانستیم در حوزه پژهش موفق باشیم.

نماینده مدیران گروه‌های پژوهشی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: ما در این نهاد پژوهشی که در کنار آموزش فعالیت می‌کند، موظفیم با طرح‌های کلان پژوهشی و طرح‌های خرد و جزئی، اهداف خود را به ثمر برسانیم.

برقعی یادآور شد: ما می‌توانیم از پژوهش‌ها در ارائه به وسیله نشست‌ها و کرسی‌ها و مجلات و کتب و غیره استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ما برای اینکه با مراکز همسو و مراکز اجرایی و حکومتی تعامل بیشتری داشته باشیم، نیازمند هم افزایی بیشتر بین مسئولان آموزش و پژوهش هستیم، چنانچه نطفه پژوهش در آموزش کاشته شود و در پژوهشگاه به نقطه کمال برسد.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: ما برای رسیدن به این نقطه باید هم افزایی داشته باشیم و آسیب‌ها را در بدو آموزش و یا در امور پژوهشی معاونت آموزش و پژوهشگاه شناسایی کنیم و پس از آسیب شناسی، راهکارهایی ارائه دهیم.

برقعی بیان داشت: ما در رساله‌ها و درس‌های پژوهش محور می‌توانیم در کنار مسئولان آموزشی باشیم، به این معنا که اهداف پژوهشی و راه‌های رسیدن به اهداف برای هر دو بخش یکسان است و همه ما باید به وظایف و فعالیت‌های یکدیگر آشنا باشیم.

وی در ادامه به ارائه فرایند طرح‌های پژوهشی پرداخت و درباره شورای علمی گروه‌ها و شورای عالی پژوهش توضیحاتی ارائه کرد.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان تصریح کرد: طلاب و اساتیدی که دارای ذائقه پژوهشی هستند، باید شناسایی و معرفی شوند، استعدادیابی و شناخت نیروها صورت بگیرد و طرح‌های مقاله و کتاب و رساله‌های ممتاز از ابتدا تا چاپ باید مورد حمایت قرار گیرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱