به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش برگزار می‌شود:

سلسله نشست‌های تخصصی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه‌الزهرا(س)

سلسله نشست های پژوهشگاه هفته پژوهش

سلسله نشست‌های تخصصی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه‌الزهرا(س) با برگزاری 14 پنل تخصصی به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها سلسله نشست‌های تخصصی را در تاریخ 27 آذر تا 4 دی برگزار می‌کند.

گفتنی است؛ پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با شعار «پژوهش بانوان؛ پشتیبانی و مانع زدایی» اقدام به برگزاری 14 پنل تخصصی در رشته های مختلف می‌کند.

این پنل های تخصصی در دو بخش مجزا ویژه «پژوهشگران و دانش پژوهان علوم دینی» و «اساتید، طلاب دوره عالی فقه و اصول، سطح چهار و نخبگان» برگزار می‌شود.

پنل‌های تخصصی ویژه پژوهشگران و دانش پژوهان علوم دینی

پنل تخصصی مطالعات اسلامی زن و خانواده با موضوع «دگرگونی های مفهوم حجاب در سده اخیر» روز شنبه 27 آذر ساعت 10:30 تا 11:30 با سخنرانی استاد مجید دهقان عضو هیئت علمی و معاون پژوهش پژوهشکده زن و خانواده برگزار می‌شود.

پنل تخصصی تعلیم و تربیت دومین پنل است که روز یکشنبه 28 آذر ساعت 10:30 برگزار می‌شود و استاد حسین کارآمد مدیر گروه اخلاق و تربیت پژوهشگاه مطالعات اسلامی به تبیین موضوع «امکان و ضرورت «برنامه درسی معنوی» در حوزه علمیه» می‌پردازد.

استاد خدیجه هاشمی پژوهشگر پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پنل تخصصی فلسفه که روز دوشنبه 29 آذر برگزار می‌شود، موضوع «کاربست فلسفه اسلامی در سبک زندگی دینی» را تبیین می‌کند.

پنل تخصصی فقه و حقوق نیز با موضوع «نقش ناداری شوهر در طلاق» روز سه شنبه 30 آذر برگزار می‌شود و استاد فرج الله هدایت نیا عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی استاد این پنل خواهد بود.

استاد فرزانه حکیم زاده مدیر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها روز چهارشنبه اول دی در پنل تخصصی تاریخ اسلام به تبیین موضوع «بررسی تفاوت های خطبه و حدیث غدیر با رویکرد تاریخی» می‌پردازد.

پنل تخصصی تفسیر و علوم قرآن به نقد کتاب «مبانی نقد و فهم حدیث» اختصاص دارد و با حضور استاد عبدالهادی مسعودی به عنوان مؤلف کتاب و استاد علی راد دانشیار گروه مطالعات سیاسی دانشگاه تهران به عنوان ناقد این نشست برگزار می‌شود. این نشست روز پنجشنبه 2 دی ساعت 10:30 برگزار می‌شود.

پنل تخصصی دانشنامه زن مسلمان به عنوان آخرین پنل پژوهشگاه روز شنبه 4 دی ارائه می‌شود  و استاد ناهید طیبی مدیر دانشنامه زن مسلمان پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تبیین «اقتضائات و چشم اندازهای دانشنامه زن مسلمان» می‌پردازد.

این نشست‌ها هر روز ساعت 10:30 تا 11:30 به صورت مجازی برگزار می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند http://online.jz.ac.ir/pajoheshgah در این نشست‌ها شرکت کنند.

پنل‌های تخصصی ویژه اساتید، طلاب دوره عالی فقه و اصول، طلاب سطح چهار و نخبگان

پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین پنل های تخصصی ویژه اساتید، طلاب دوره عالی فقه و اصول، طلاب سطح چهار و نخبگان در نظرگرفته است که به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شوند.

نخستین پنل تخصصی در این بخش به مطالعات اسلامی زن و خانواده اختصاص دارد و استاد فریبا علاسوند عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده به تبیین موضوع «پژوهش‌های معناشناختی؛ عدالت جنسیتی» می‌پردازد. این نشست روز شنبه 27 آذر ساعت 9 تا 10 برگزار می‌شود.

پنل تخصصی تعلیم و تربیت روز یکشنبه 28 آذر ساعت 9 صبح برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه موضوع «راهکارهای رضایت زناشویی در عصر حاضر» را تبیین می‌کند.

سومین پنل تخصصی در بخش فقه با موضوع «کارکرد فقه در حل مسائل تربیتی معاصر» برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه علمیه برادران در این نشست حضور دارد. این پنل روز دوشنبه 29 آذر ساعت 8 تا 9 به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا جباری در پنل تخصصی تاریخ اسلام که روز سه شنبه 30 آذر ساعت 9 تا 10 به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، به تبیین موضوع «سیره فاطمی و نقش فرهنگساز بانوان» می‌پردازد.

پنل تخصصی حقوق نیز روز سه شنبه ساعت 13 تا 14 به صورت مجازی برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه موضوع «چالش‌های حقوقی زن در خانواده هسته ای معاصر و راهکارهای آن» را تبیین می‌کند.

«رابطه ارزش و واقعیت در اندیشه علامه مصباح(ره)» موضوع پنل تخصصی فلسفه است که روز چهارشنبه اول دی ساعت 9 تا 10 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی مدیر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء نیز در پنل تخصصی تفسیر و علوم قرآن کریم حضور خواهد داشت و به تبیین «قرآن و مراتب نفس انسانی (عقل، نفس و طبع)» می‌پردازد. این نشست روز پنجشنبه 2 دی ساعت 9 تا 10 به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

پنل تخصصی کلام آخرین پنل در این بخش است که به موضوع «نقش زن در تربیت نسل منتظر» اختصاص دارد و حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله شاکری زواردهی رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم به تبیین این موضوع می‌پردازد. این نشست روز شنبه 4 دی ساعت 9 تا 10 به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پنل‌های تخصصی این بخش هر روز در بازه زمان 8 تا 10 برگزار و از طریق درگاه http://online.jz.ac.ir/pajoheshgah پخش می شوند.

ثبت نام در این نشست‌ها رایگان است و افراد شرکت کننده گواهی شرکت در این نشست ها را دریافت می‌کنند.

پژوهشگران جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه کاربری https://eitaa.com/pajooheshgah1400 در پیام رسان ایتا ارتباط بگیرند.

جدول پنل‌های تخصصی ویژه پژوهشگران و دانش پژوهان علوم دینی

جدول پنل‌های تخصصی ویژه اساتید، طلاب دوره عالی فقه و اصول، طلاب سطح چهار و نخبگان

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱