استاد و پژوهشگر حوزه تصریح کرد:

وجه تمایز طلاب از دیگران، حرکت جهادی برای اعتلای اسلام است

هادی منش

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی منش با بیان اینکه وجه تمایز طلاب از دیگران، حرکت جهادی برای اعتلای اسلام است، گفت: اگر فرقی بین ما طلبه‌ها و غیرطلبه‌ها وجود داشته باشد، در حرکت‌های جهادی است که برای علوّ اسلام و اعتلای کلمه الله باید انجام دهیم.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل هادی منش در مراسم تجلیل از نویسندگان گروه بنیان که در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: خدا را شاکریم که در روز میلاد حضرت زینب علیهاالسلام، توفیق برگزاری اختتامیه بنیان را در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را داریم.

استاد و پژوهشگر حوزه ضمن قدردانی از اعضای گروه بنیان که در طول یک سال تلاش کردند و به این مرحله رسیدند، گفت: یکی از مسائلی که به عنوان وظیفه طلبگی وجود دارد و وجه تمایز طلبه از غیرطلبه، حرکت جهادی برای اعتلای اسلام است و اگر در این زمینه کاری نکرده باشیم، فرقی با غیرطلبه نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی منش تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز عملی در رشته تاریخ، کلام، تفسیر و علوم قرآن مطالعاتی دارند و رشته‌های تحصیلی برگزار می‌کنند، اما اگر فرقی بین ما طلبه‌ها و غیرطلبه‌ها وجود داشته باشد، در حرکت‌های جهادی است که برای علوّ اسلام و اعتلای کلمه الله باید انجام دهیم.

وی تأکید کرد: وقتی بانوی طلبه ای وارد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌شود باید با دانش پژوهان مراکز علمی دیگر فرق داشته باشد و رقابت علمی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید با مراکز دیگر علمی متفاوت باشد.  

نویسنده 80 جلد کتاب یادآور شد: شهید بهشتی(ره) می‌فرمودند هزار دلیل دست به دست هم می‌دهد تا یک فرد وارد طلبگی شود و هزار عامل دست به دست می‌دهد تا این توفیق از او گرفته شود؛ فرق طلبه با غیر این است که او در یک هماورد و رقابت برای رسیدن به قرب الهی و به دنبال رضوان خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی منش با بیان اینکه حیات طیبه مومن این است که به قرب الهی و رضوان خداوند برسد، اظهار داشت: اصحاب حضرت سیدالشهداء برای اینکه به قرب الهی برسند، از هم پیشی می‌گرفتند؛ حبیب بن مظاهر اسدی متولد سال اول بعثت است و تاریخ زندگی ایشان برابر با تاریخ اسلام است. اصحاب امام حسین علیه‌السلام یک عمر دویدند و به وعده الهی لبیک گفتند تا به قرب الهی رسیدند.

وی یادآور شد: قنبر می‌گوید دیدم امام علی علیه‌السلام ناراحت است، وقتی علت را پرسیدم، فرمودند من در کنار رسول خدا افرادی را می‌دیدم که بدن‌های آنها لاغر و اجسادشان نحیف و چهره آنان از خوف خدا زرد بود. من بین اصحاب خود کسی را این طور نمی بینم، اینها شب‌ها را می‌خوابند. طلبه ای که شب بخوابد ناقه کندی دارد.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه تصریح کرد: سالیان سال از هماورد عاشوراییان گذشته است، امروز طلبه در این هماورد شرکت کرده است و همراه با کاروان شده است، ما در رقابتی هستیم که اگر دیر بجنبیم باخته ایم و آن کاروان مسیر خود را طی می‌کند و ما به مقصد نمی رسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی منش خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که امروز می‌تواند گره از کار جمهوری اسلامی باز کند، جدیت در امر پژوهش است، به طوریکه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بارها به همه بخش‌ها و نهادها و واحد‌های علمی دستور دادند تا سال 1404 نقشه علمی پیشرفت را بنویسند و دبیرخانه حوزوی سند توسعه چشم انداز راه اندازی شد.

وی یادآور شد: وقتی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند امروز مسئله اول کشور ما جنگ است بسیاری از کسانی که رتبه‌های برتر دانشگاه بودند، همانند شهید مهدی تاجیک وارد جبهه شدند و به شهادت رسیدند؛ امروز ما در سنگر جهاد هستیم و در مسابقه و هماورد بزرگ شرکت کردیم که امید است در این آزمون الهی سربلند باشیم.  

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱