مدیر جامعه‌الزهرا(س) در نشست صمیمی با کارکنان؛

لازمه بصیرت اقدام به موقع در انجام امور است

نشست صمیمی مدیر و معاونان با کارکنان 3

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه اقدام به موقع لازمه بصیرت است، یادآور شد: اگر قرار است تحولی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اتفاق بیفتد و این تحول شتابنده باشد، حتما نیاز است که تصمیمات ما به موقع انجام بگیرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در نشست صمیمی مدیر و معاونان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با کارکنان که همراه با پاسخ به سوالات شفاهی کارمندان مجموعه در سالن همایش‌های بیداری اسلامی برگزار شد، ضمن عرض خداقوت به کارمندان خدوم و زحمتکش مجموعه، عنوان کرد: اگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با به اکنون توفیقاتی داشته و توانسته در سطح بین الملل مطرح شود، به جهت زحمات و تلاش‌های کارمندان این مجموعه بوده است که برای پیشرفت مجموعه تلاش می‌کنند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که توفیق خدمت در این مجموعه شریف را نصیب همه ما کرده است. همه انسان‌ها در عالم هستی به کاری مشغولند، اما ما این توفیق را یافته ایم که در مجموعه ای کار کنیم که قرار است جهان را برای ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف آماده کند.

دکتر برقعی ادامه داد: ما در مجموعه ای کار می‌کنیم که سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در آنجا تعلیم و تربیت می‌شوند و این، افتخاری بزرگ و توفیق و عنایتی از سوی خداوند متعال است و ما باید قدر آن را بدانیم.

وی تصریح کرد: همانطور که توفیقات و افتخارات گذشته جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به خاطر زحمات و تلاش‌های شما بزرگواران بوده، اگر قرار است در آینده تحولات عظیمی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اتفاق بیفتد، ابتکار، خلاقیت، تلاش توان فکری شما پشتوانه این تحول است.

«سلام مدیر»؛ آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مخاطبان

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: این مجموعه به دست پرتوان شما در حال چرخش است و اگر قرار است تحولی معنوی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اتفاق بیفتد این شما هستید که باید این تحول را ابتدا در وجود خود ایجاد کنید و بعد در محیط بیرونی تسری دهید.

برقعی در ادامه با بیان اینکه هدف ما تقویت مطالبه گری خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است، گفت: مطالبه صحیح از یک سو و پاسخ مسئولانه از طرف مسئولان بحث دیگری است، روحیه مطالبه گری درست باید در همه ما ایجاد شود و فراهم آوردن زمینه مطالبه گری باید از مسئولان شروع شود.

وی یادآور شد: موضوع مطالبه گری در ابتدای کار با پویش «اگر من مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بودم» آغاز شد و در گام دوم، پویش «مطالبه گری به وقت مسئولانه» رقم خورد تا مخاطبان ما بدون هیچ واسطه ای، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کنند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: هم اکنون شناسه کاربری «سلام مدیر» به نشانی @salammodier در پیام رسان ایتا فعال است و آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبان است.

بحث مطالبه گری صحیح با توسل به آیات قرآن کریم/ اوج کمال و شرافت انسان در این است که عبد خدا باشد

خانم برقعی در ادامه به آیه 45 سوره مبارکه «ص» با مضمون «وَاذْكُرْ عِبَادَنَا إِبْرَاهِيمَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ أُولِي الْأَيْدِي وَالْأَبْصَارِ؛ و به خاطر بیاور بندگان ما ابراهیم و اسحاق و یعقوب را، صاحبان دستهای نیرومند و چشمهای بینا» اشاره کرد و افزود: با توجه به این آیه شریفه، باید دید این پیامبران الهی چه ویژگی‌هایی داشتند و چه درسی به ما می‌آموزند که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله باید ایشان را به یاد بیاورند و به مؤمنان تذکر دهند.

وی ادامه داد: اولین ویژگی این پیامبران الهی، «وَاذْكُرْ عِبَادَنَا» یعنی عبودیت، بندگی و تسلیم مطلق خداوند بودن است، عبد الهی بالاترین مقام است و اوج کمال و شرافت انسان در این است که عبد خدا باشد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر قرار است جامعه مهدوی داشته باشیم و در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیروهایی تربیت شوند که در زمان ظهور، حضوری فعال داشته باشند و زمینه‌های ظهور را فراهم کنند، ما به عنوان متصدیان این امر باید سعی کنیم عبد خدا باشیم. پیامبران الهی بنده و عبد بودند و در مقابل اراده و خواست خدا اراده ای نداشتد، بنابراین این روحیه باید در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حاکم شود.

لازمه بصیرت اقدام به موقع در انجام امور است

برقعی با اشاره به واژه «أُولِي الْأَيْدِي وَالْأَبْصَارِ» در این آیه شریفه، گفت: وقتی انسان‌ها عبد و بنده شدند، صاحب بصیرت می‌شوند. برای رسیدن به اهداف عالی باید به دو مسئله از جمله علم، آگاهی و درک و بینش صحیح و همچنین قدرت عمل توجه کرد. خداوند متعال می‌فرماید این سه نفر دارای صفت بینش و بصیرت بودند، همچنین قدرت عزم و اراده داشتند.

وی تصریح کرد: افرادی می‌توانند تحول ایجاد کنند که اهل قدرت باشند و قدرت عمل و تصمیم گیری داشته باشند. فردی که اهل بینش است و قدرت دارد خداوند عنایت می‌کند به موقع تصمیم می‌گیرد و به موقع حرکت می‌کند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه اقدام به موقع لازمه بصیرت است، یادآور شد: اگر قرار است تحولی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اتفاق بیفتد و این تحول شتابنده باشد، حتما نیاز است که تصمیمات ما به موقع انجام بگیرد.

تصمیم به موقع در انجام کار‌ها می‌تواند در سرنوشت جامعه موثر باشد

برقعی با بیان اینکه تصمیم به موقع در انجام کار‌ها می‌تواند در سرنوشت جامعه موثر باشد، به چند مورد تاریخی درباره اقدامات به موقع و تأخیر در اقدامات انجام شده در طول تاریخ همانند اقدام به موقع مومن آل یاسین و یا تأخیر در اقدام توابین در خونخواهی شهدای کربلا اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: اگر درست انتخاب کردیم، به موقع تصمیم گرفتیم، اهل بینش و بصیرت شدیم و اگر درک صحیح از موقعیت داشتیم، به فرموده خداوند متعال که در آیه بعد می‌فرماید: «إِنَّا أَخْلَصْنَاهُمْ بِخَالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ؛ ما آنها را با خلوص ویژه‌ای خالص کردیم، و آن یادآوری سرای آخرت بود»، به انسان خلوص ویژه عنایت می‌شود و انسان مرتب به یاد قیامت خواهد بود.

وی تصریح کرد: انسان بصیر، قوی و هوشمند هیچگاه افق دیدش را به این دنیای چندروزه محدود نمی‌کند، اگر قرار است برای جامعه مهدوی انسان و نیرو تربیت کنیم، اول باید به تربیت خود بیندیشیم و افق دید خود را از این جهان و عالم فراتر دهیم و به جهان ابدی بیندیشیم. اگر این چنین شدیم، «وَإِنَّهُمْ عِنْدَنَا لَمِنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيَارِ؛ و آنها نزد ما از برگزیدگان و نیکانند»؛ خداوند از آنها به نیکی یاد می‌کند و اینها از برگزیدگانند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: اگر قرار است با عنایت الهی و در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام متولی تربیت سربازان فرزندش امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشیم، اول سعی کنیم خودمان جزو نیکان باشیم تا بتوانیم نیک تربیت کنیم و افراد نیک به جامعه تحویل دهیم.

برقعی در پایان عنوان کرد: امید است خداوند متعال به همه ما توفیق خدمتگزاری بیشتر در این مکان مقدس و به سربازان امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و کسانی که به هزاران آرزو به جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها آمدند، عنایت بفرماید .

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱