صدوسی‌وششمین شماره فلصلنامه «مطالعات قرآنی نامه جامعه» منتشر شد

نشریه نامه جامعه 136

صدوسی‌وششمین شماره فلصلنامه علمی تخصصی «مطالعات قرآنی نامه جامعه» با ارائه 6 مقاله به چاپ رسید.

به گزارش معاونت پژوهش، صدوسي و ششمین شماره فصلنامه علمی تخصصی «مطالعات قرآنی نامه جامعه» با رویکرد تفسیر و علوم قرآن از سوی معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر شد.

در این شماره، 6 مقاله درج شده و در اختیار دانش پژوهان قرار گرفته است. مقاله «واکاوی دیدگاه آیت‌الله صافی مدظله‌العالی درباره ادعای ناسازگاری ولایت تکوینی با توحید افعالی» تألیف ریحانه حقانی و زينب کبيري، مقاله «بررسی کاربست تحلیل‌های روان‌شناختی و جامعه‌شناختی در تفسیر ادبی معاصر با تمرکز بر دیدگاه امین خولی» به قلم سیدمحمود طیب‌حسینی و فریده پیشوایی و مقاله «بررسی تطبیقی حقوق مشترک زوجین در قرآن از منظر مفسران معاصر (المنار، التحریر و التنویر، المیزان، من وحی القرآن)» نوشته سیده رقیه علوی و سیدحسین شفیعی دارابی از جمله این مقالات است.

همچنین مقالات «بررسی تطبیقی مفهوم تمدن از دیدگاه علامه‌طباطبایی و سیدقطب» به کوشش طاهره سادات حسینی نصرآبادی، «تحلیل و بررسی ادعای نسخ آیات 20 و 169ـ170 سوره‌ آل‌عمران» تألیف سیدعبدالرسول حسینی‌زاده، لیلا ابراهیمی و مهدی درستی و «اختلاف قرائات سوره اسراء در سنجه تفاسیر فریقین» به قلم هنگامه آراسپ از دیگر مقالات مندرج در این شماره هستند.

نشريه نامه جامعه از اول اردیبهشت سال 1399 با عنوان «مطالعات قرآني نامه جامعه» و رويکرد تفسيري، در دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات ثبت شده و در تلاش است تا با فراهم آوردن بستری مناسب جهت چاپ مقالات علمی دانش‌آموختگان و پژوهشگران عرصه «تفسیر و علوم قرآنی»، در ارتقای سطح کیفی پژوهش‌ها و انعکاس برترین‌های پژوهشی، گام مؤثری بردارد.

این نشریه پذيراي مقالات اساتید، پژوهشگران و محققان حوزه و دانشگاه در حوزه تفسیر و علوم قرآن است.

پژوهشگران می‌توانند آثار خود را با ثبت نام در سامانه فصلنامه به نشانی http://nj.jz.ac.ir ارسال کنند. در این سامانه، مقالات شماره‌های پیشین این فصلنامه نمایه شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۱۲۴۰۰ تماس بگیرید.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱