همایش بزرگ طلاب و اساتید بسیجی خواهران قم در جامعه‌الزهرا(س)

photo_2021-11-23_17-43-08

همایش بزرگ طلاب و اساتید بسیجی خواهران قم با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، همایش بزرگ طلاب و اساتید بسیجی خواهران قم با حضور جمعی از طلاب بسیجی استان قم عصر امروز در سالن همایش های تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

بسیج معجزه نظام جمهوری اسلامی است

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج را معجزه نظام جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: بسیج، تحقق‌بخش فرهنگ صحیح انتظار به معنای آماده کردن عالم برای ظهور است.

وی یادآور شد: بسیج و انقلاب اسلامی نسبت به نهضت ظهور، بیشترین خدمت را ارائه کرد، اگر همه از علائم ظهور می گویند، بسیج محقق کننده زمینه‌های ظهور و تجلی فرهنگ عاشورایی، فرهنگ مقاومت و هیهات من الذله بود؛گفتمان مقاومت مبتنی بر فرهنگ بسیج است که به ما یاد داد: «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج تجلی امید، نشاط، انگیزه و «می توانیم» و «توانستیم» است، عنوان کرد: بسیج تجلی بصیرت همراه با شجاعت و صراحت است؛ ما در تاریخ گذشته و امروز می بینیم که برخی افراد، اهل بصیرت بودند اما اهل صراحت و جرئت نبودند و ملاحظه فکری و دنیایی اجازه نمی داد که فریاد بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اظهار داشت: این مولفه هایی که در باب بسیج گفته شد، فرهنگ و سبک زندگی تولید می‌کند که این فرهنگ و سبک زندگی باید بازشناسی و حاکم بر زندگی شود و این همان فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند: «اگر قدرت آمریکا و همه قدرت های مادی دست به دست هم بدهند و بخواهد با وجود بسیجیان مومن ما این انقلاب را شکست بدهند والله قادر نخواهند بود».

وی  با بیان اینکه بسیج خواهران نقش کارگردان و رهبری در جامعه را دارد، یادآور شد: ما بسیج اساتید حوزه علمیه را امام بسیج طلاب می دانیم که باید طلابی با فرهنگ و روحیه بسیجی تربیت کنند. همچنین بسیج طلاب را امام بیست قشر دیگر بسیجیان می دانیم.

امروز جبهه های بسیار زیادی پیش روی بسیجیان به ویژه بانوان بسیجی باز است

سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در سخنانی اظهار داشت: بسیج شجره طیبه صالحه ای است که به دست حضرت امام غرس و روز به روز بالنده‌تر شد و با فداکاری توانست انقلاب اسلامی را از گردنه‌های سهمگین، به سلامت عبور داده و امروز یکی از دستاوردهای آن، ایرانی آزاد، آباد، مستقل، بالنده و رو به پیشرفت است.

وی با بیان اینکه نام بسیج یادآور بصیرت، فداکاری، اخلاص و انجام کارهای بزرگ و حماسی است، عنوان کرد: بسیج خواهران پشتوانه بزرگ برای نظام است که در کنار الگوسازی درست، به دنبال تحقق اقسام مختلف عدالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده و درصدد ارائه الگوی سومِ زنِ نه شرقی نه غربی به جهان است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه امروز جبهه های بسیار زیادی پیش روی بسیجیان به ویژه بانوان بسیجی باز است، اظهار کرد: فرهنگی، جهاد در حوزه های تولید علم و نهضت نرم افزاری که جزء دستورات و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بوده و هست، جهاد اقتصادی و کمک به گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، از عرصه های اثرگذار برای حضور بانوان بسیجی است.

برقعی اضافه کرد: بحث بحران جمعیت و جهاد فرزند آوری و تحکیم خانواده، از دیگر مواردی است که بانوان بسیجی می‌توانند و باید در آن نقش بسیار جدی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه بانوان بسیجی در عرصه مواسات و همدلی خوش درخشیدند، عنوان کرد: یکی از زمینه های فعالیت بانوان بسیجی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله االعالی و علما بوده است، جهان تبیین است که با بازگویی حقایق و ابهام زدایی می‌توانند باعث خنثی شدن هجمه های تبلیغاتی دشمن شوند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اهمیت خودسازی، افزایش روحیه اخلاص و بصیرت افزایی همراه با اقدام به موقع برای بسیجیان، تأکید کرد: رابطه بسیج با حضرت ولیّ‌عصر ارواحنا فداه ناگسستنی است و نباید فراموش شود و به همین جهت نیاز است که هر روز بلکه روزی چند بار با امام زمانمان تجدید عهد و پیمان کنیم.

خواهران بسیجی سرمایه‌ای برای تداوم ارزش های انقلاب اسلامی هستند

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: خواهران بسیجی برای تداوم ارزش های انقلاب اسلامی سرمایه هستند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: یکی از اقدامات حکیمانه حضرت امام، تشکیل بسیج و میدان دادن به جوان است و یکی دیگر از آنها بازکردن میدان برای حضور عفیفانه و مؤثر خواهران در عرصه های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور تأکید کرد: شما خواهران در بسیج طلاب و روحانیون باید امام بیست گروه دیگر بسیجی باشید و راهبری این جریان و تبیین حقیقت برای این جریان کار شما است.

وی بیان داشت: امروز انتظار از حوزه های علمیه این است که با دقت نظر و فهم عمیق مسئله و معضله و مشکلی که پیش آمده، راهکارهای مناسب ارائه بدهد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: امروز خانواده مسئله ما است و ما به عنوان جریان بسیج مأموریت داریم، حوزه های علمیه می‌توانند جامعه را بر مدار قوت خانواده نگه دارند و مانع طلاق و افزایش ازدواج و تحکیم خانواده شوند.

بازخوانی نامه شهید سلیمانی به بسیجیان در همایش طلاب و اساتید بسیجی خواهران قم

در این مراسم، نامه شهید حاج قاسم سلیمانی به بسیجیان در همایش بزرگ طلاب و اساتید بسیجی خواهران استان قم که به همت پایگاه های مقاومت بسیج جامعه الزهرا(س) و سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، مورد بازخوانی قرار گرفت.

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این نامه را در سال 1394 در جبهه نبرد با داعش در سوریه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان نگاشته است.

متن نامه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

برادران و عزیزان بسیجیم سلام علیکم

خداوند شما را برای خدمت به اسلام حفظ بفرماید.

عزیزانم اولا بزرگترین امانت سپرده شده به ما جمهوری اسلامی است که امام عارفمان  فرمود: حفظ آن از اوجب واجبات است در حفظ این امانت از هر کوششی دریغ نفرمائید.

ثانیا؛ به حلال خداوند وحرام  آن توجه خاص خاص بفرمائید.

ثالثا؛ پدر و مادرتان را آنچنان بزرگ بشمارید که شایسته آن باشد که خداوند وائمه معصومین توصیه فرموده‌اند.

رابعا؛ دوستی ورفاقت ارزش بزرگی است اما مهم این است که با چه کسی رفاقت و برای چه راهی می‌کنید.

خامساً؛ نماز شب نماز شب نماز شب کلید تمام عزت‌هاست.

برادرتان قاسم».

تجلیل از بانوان طلبه بسیجی برگزیده و هفت نفر از برگزیدگان مسابقه گام دوم انقلاب و قانون اساسی

چهار بانوی طلبه بسیجی برگزیده در همایش بزرگ طلاب و اساتید بسیجی خواهران استان قم که به همت پایگاه های مقاومت بسیج جامعه الزهرا(س) و سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم برگزار شد، تجلیل شدند.

در این مراسم، خانم طاهره حیدری مجد مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خانم زهرا احسانی فرمانده ارشد پایگاه های بسیج طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خانم زینب نزادی استاد و مسئول گروه جهادی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و خانم مهین اسدپور مدیر مدرسه فاطمه الزهرا علیهاالسلام از مدارس حوزه علمیه خواهران به عنوان مدیر بسیجی نمونه مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم، برگزیدگان ویژه مسابقه گام دوم انقلاب و قانون اساسی که از سوی بسیج حوزه طلاب خواهران فاطمه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، معرفی و تجلیل شدند.

خانم‌ها عاطفه نفر، مرضیه عیوضی، سمانه نجفعلی، سوسن احدی وند، زهرا ساکی، معصومه کرمی، ایران روح پرور از جمله برگزیدگان مسابقه گام دوم انقلاب و قانون اساسی بودند.

در میان مراسم، گزارشی از عملکرد طلاب بسیجی که از سوی سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام استان قم تهیه شده بود، به صورت کلیپ ارائه شد.

اجرای آیین پرچم گردانی حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام در میان شرکت کنندگان از دیگر برنامه های معنوی این مراسم بود.

 

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱