نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:

بسیج خواهران نقش کارگردان و رهبری در جامعه را دارد/ بسیج، تحقق‌بخش فرهنگ صحیح انتظار است

همایش بسیج طلاب و اساتید خواهر استان قم در جامعه الزهرا (6)

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه بسیج خواهران نقش کارگردان و رهبری در جامعه را دارد، گفت: ما بسیج اساتید حوزه علمیه را امام بسیج طلاب می‌دانیم که باید طلابی با فرهنگ و روحیه بسیجی تربیت کنند؛ همچنین بسیج طلاب را امام بیست قشر دیگر بسیجیان می‌دانیم.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی عصر امروز (سه شنبه 2 آذر) در همایش بزرگ طلاب و اساتید بسیجی خواهران استان قم که در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: خدا را شاکریم به خاطر همه نعمت هایش که به لحاظ کمیت قابل احصا نیست و به لحاظ کیفیت به دو قسمت نعمت‌های ظاهریه و باطنیه تقسیم می‌شوند، همچنین خدا را شاکریم به خاطر نعمت ولایت که سنگ بنای همه نعمت‌های الهی است.

انقلاب اسلامی بی بسیج ماندنی نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خداوند متعال را شاکریم به خاطر نظام ولایی و بهره مندی از حاکمیت الهی و ولایت الله در قالب ولایت معصوم و فقیه و خدا را شاکریم به خاطر نعمت بی بدیل بسیج که هر چه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، به عظمت و ضرورت آن و این معجزه نظام بیشتر می‌رسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مدظله العالی که فرمودند: «مهمترین و ماندگار ترین یادگار حضرت امام، بسیج است»، بیان کرد: تصور می‌کردیم بسیج را لازم داریم تا مجاوزی مانند صدام را عقب بزنیم، اما وقتی وارد صحن‌های مختلف شدیم، دیدیم انقلاب اسلامی بی بسیج ماندنی نیست.

وی با بیان اینکه بسیج عصاره آیات فراوان و مفاهیم بلندی است که از قرآن کریم آموختیم، گفت: قرآن کریم به ما مؤمن را اینگونه معرفی کرده است: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ مؤمنان واقعی تنها کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده‌اند، سپس هرگز شکّ و تردیدی به خود راه نداده و با اموال و جان‌های خود در راه خدا جهاد کرده‌اند» که با این آیه می‌توان بسیج را معرفی کرد.

«حزب الله» یعنی بسیج، تحقق‌بخش فرهنگ صحیح انتظار به معنای آماده کردن عالم برای ظهور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تبلور جدید اسلام ناب است، تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال ایجاد تزلزل است و به این جمع بندی رسیده که مانند صدر اسلام که یهود و کفار نتوانستند اسلام را نابود کنند، خود مسلمانان را به جان اسلام بیندازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه حضرت زهرا علیهاالسلام با فریاد بسیجی و انقلاب بزرگ از امام علی علیه‌السلام دفاع کردند، یادآور شد: آن امامی که همه اولیا و امامان مقدمه حضور و ظهور او هستند و اقدام آن حضرت، اقدامی بی نظیر است و حقیقت دین و حاکمیت الله در زمان آن حضرت شکل می‌گیرد، حضرت زهرا علیهاالسلام را برای خود الگو معرفی می‌کنند.

وی تأکید کرد: بسیج تجلی آیه شریفه «وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ؛ و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، پیروزند؛ (زیرا) حزب و جمعیّت خدا پیروز است» است، «حزب الله» یعنی بسیج، تحقق‌بخش فرهنگ صحیح انتظار به معنای آماده کردن عالم برای ظهور است.

بسیج محقق‌کننده زمینه‌های ظهور و تجلی فرهنگ عاشورایی است/گفتمان مقاومت مبتنی بر فرهنگ بسیج است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: بسیج و انقلاب اسلامی نسبت به نهضت ظهور، بیشترین خدمت را ارائه کرد، اگر همه از علائم ظهور می‌گویند، بسیج محقق کننده زمینه های ظهور و تجلی فرهنگ عاشورایی، فرهنگ مقاومت و هیهات من الذله بود؛گفتمان مقاومت مبتنی بر فرهنگ بسیج است که به ما یاد داد: «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم».

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: بسیج تجلی بصیرت دینی و بصیرت فی الدین است که اگر بصیرت فی الدین آمد بصیرت بالدین می‌آید. بسیج نمایانگر مردمی بودن است و ما باید فرهنگ بسیجی را به درستی برای مردم تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: بسیج تجلی تکلیف گرایی است، بسیج پرچم دار فرهنگ ولایتمداری و مصداق «وَ اللهِ اِنْ قَطَعْتُموا يَميني، اِنّي اُحامي اَبَداً عَنْ ديني» است که اگر این الگوها نبودند، چگونه بسیج را توصیف می‌کردیم؟.

بسیج تجلی امید، نشاط، انگیزه و «می توانیم» و «توانستیم» است/ بسیج تجلی بصیرت همراه با شجاعت و صراحت است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج تجلی امید، نشاط، انگیزه و «می توانیم» و «توانستیم» است، عنوان کرد: بسیج تجلی بصیرت همراه با شجاعت و صراحت است؛ ما در تاریخ گذشته و امروز می‌بینیم که برخی افراد، اهل بصیرت بودند اما اهل صراحت و جرئت نبودند و ملاحظه فکری و دنیایی اجازه نمی داد که فریاد بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: حضرت زهرا علیهاالسلام به ما آموختند که بصیرت به تنهایی کافی نیست، بلکه فریاد با بصیرت و از خود و فرزند و همه چیز گذشتن است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: این مولفه‌هایی که در باب بسیج گفته شد، فرهنگ و سبک زندگی تولید می‌کند که این فرهنگ و سبک زندگی باید بازشناسی و حاکم بر زندگی شود و این همان فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند: «اگر قدرت آمریکا و همه قدرت‌های مادی دست به دست هم بدهند و بخواهد با وجود بسیجیان مومن ما این انقلاب را شکست بدهند والله قادر نخواهند بود».

بسیج خواهران نقش کارگردان و رهبری در جامعه را دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: شما خواهران در این نقش آفرینی نه تنها مانند آقایان بلکه نقش تعیین کننده تری دارید. این بسیج و فرهنگ همان طور که متعلق به هیچ قشری نیست، اما برای برخی اقشار همانند روحانیت و دانشجویان اهمیت بیشتری دارد. حضرت امام پس از اعلام بسیج همگانی، در سال 67 نسبت به حوزه و دانشگاه دستور مستقلی صادر کردند که اهمیت بسیج طلاب و دانشگاهیان را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه بسیج خواهران نقش کارگردان و رهبری در جامعه را دارد، یادآور شد: حضرت امام در دیدار جمعی از بانوان خیابان چهارمردان قم فرمودند که من شما خانم‌ها را رهبران خودم می‌دانم؛ در این دنیای خاص که زن را تحت عنوان‌های مختلف به عنوان هنرپیشه، بازاریاب، فروشنده و غیره به کار می‌گیرند، اسلام به زن نقش کارگردانی می‌دهد و می‌گوید مردی به معراج می‌رود، اما فرستند او زن است؛ مردی نبوت را به دست می‌گیرد، اما در کنار این بسیجی بزرگ بسیجی دیگری مانند خدیجه است.

وی با اشاره به نقش بسیج خواهران در دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: اگر شما خواهران بسیجی در جهاد اصغر انگیزه دهنده و پشتیبانی کننده بودید و فرزند تربیت کرده و به جبهه می‌فرستادید، در میدان جهاد کبیر هم شما خواهران بسیجی در خط مقدم هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز روزی است که در برابر حمله تحریف‌آمیز و تغییر دائقه مردم و حمله فتنه انگیز و متزلزل کننده دشمن نیاز به جهاد تبیین داریم و به ویژه چون طبقه خواهران بیش از آقایان مورد هجمه هستند، باید نقش آفرین باشند.

بسیج اساتید حوزه علمیه را امام بسیج طلاب می‌دانیم/ بسیج طلاب، امام بیست قشر دیگر بسیجیان هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه امروز بسیج خواهران طلبه در فرایند انقلاب و پیشروی انقلاب اسلامی نسبت به آقایان تأثیرگذارترند، تأکید کرد: ما بسیج اساتید حوزه علمیه را امام بسیج طلاب می‌دانیم که باید طلابی با فرهنگ و روحیه بسیجی تربیت کنند. همچنین بسیج طلاب را امام بیست قشر دیگر بسیجیان می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده داشتند، گفت: این فرهنگ بسیجی ریشه در فرهنگ علوی و فاطمی دارد، شما الگویی مانند حضرت زینب علیهاالسلام دارید که نگذاشت کربلا بمیرد، هم بصیرت و هم شجاعت و هم تعبد و هم ولایتمداری را در وجود نازنین حضرت زینب علیهاالسلام ببینید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان اظهار داشت: انقلاب اسلامی آمده تا مقدمات ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را فراهم کند و امیدواریم خداوند متعال ما را در زمره کسانی که در فراهم کردن نهضت ظهور نقش دارند، قرار دهد و مرگ ما را شهادت برای تحقق ظهور و شهادت در رکاب حضرت قرار دهد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱