مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

رابطه بسیج با حضرت ولیّ عصر(عج) ناگسستنی است/ بسیج خواهران پشتوانه بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است

همایش بسیج طلاب و اساتید خواهر استان قم در جامعه الزهرا (5)

دکتر برقعی با بیان اینکه رابطه بسیج با حضرت ولیّ عصر ارواحنا فداه ناگسستنی است، گفت: بسیج خواهران پشتوانه بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهره برقعی در همایش بزرگ طلاب و اساتید بسیجی خواهران قم که با حضور اساتید و طلاب بسیجی خواهران استان قم در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: «بسیج قلب من است، من بسیجی ام و به این افتخار می‌کنم»، اظهار داشت:  بسیج شجره طیبه صالحه ای است که به دست حضرت امام رضوان‌الله‌تعالی‌علیه غرس و روز به روز بالنده‌تر شد و با فداکاری توانست انقلاب اسلامی را از گردنه‌های سهمگین، به سلامت عبور داده و امروز یکی از دستاوردهای آن، ایرانی آزاد، آباد، مستقل، بالنده و رو به پیشرفت است.

 بسیج به عنوان مکتبی‌ترین نهاد انقلابی و مردمی‌ترین نیروی مقاومت مطرح است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: نام بسیج یادآور بصیرت، فداکاری، اخلاص و انجام کارهای بزرگ و حماسی است و چشم ما علی الدوام به ثمرات و برکاتی روشن است که بسیجی ها با انجام ماموریت‌های مختص به زمانه خودشان رقم می‌زنند.

دکتر برقعی بیان داشت: خداوند متعال را شاکریم که بسیج به عنوان مکتبی‌ترین نهاد انقلابی و مردمی‌ترین نیروی مقاومت، جهانی شده و به خوبی در قلوب مؤمنان شکل گرفته و مرزهای ایران را در نوردیده است.

وی ادامه داد: امروز حضور پرشور جوانان در صحنه های مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، بحرین افغانستان عراق و سایر بلاد اسلامی به خوبی نشان می‌دهد که عمق و گستره بسیج تا کجا پیشرفته است.

بسیج خواهران پشتوانه بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه امروز حجم عظیمی از بسیجی های ما، بانوان هستند، گفت: بانوان بسیجی در طول جنگ تحمیلی، در ایام  بعد از جنگ و حتی در این روزگار که بحث مواسات و حضور در جبهه های نرم، یکی از وظایف مهم بسیجی ها است، عملکرد مناسبی داشته اند و خدمات ارزنده ای را در عرصه های مختلف ارائه نمودند.

برقعی عنوان کرد: بسیج خواهران پشتوانه بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است که در کنار الگوسازی درست به دنبال تحقق اقسام مختلف عدالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده و درصدد ارائه الگوی سومِ زنِ نه شرقی نه غربی به جهان است.

وی بیان داشت: وقتی بسیج با قدرت عاطفی و مدیریت زنانه جمع می‌شود، کارکردهای آن به نوعی متفاوت‌تر و فراجنسیتی می شود و نوعی هویت تخصصی و اختصاصی با کارکرد پشتیبانی و حمایت معنوی پیدا می‌کند.

امروز جبهه های بسیار زیادی پیش روی بسیجیان باز است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: یکی از قدرت‌هایی که از آغاز جریان بسیج تا به امروز در کنار بدنه عملیاتی نظام جمهوری اسلامی ایفای نقش کرده، حضور و پشتیبانی بانوان بوده که این امر، برای روحیه‌بخشی به رزمندگان حاضر در میدان، بسیار حائز اهمیت بوده است.

خانم برقعی خاطرنشان کرد: امروز شاید  در ظاهر، میدان جنگ سخت، پشت سر گذاشته شده باشد و شاید به نظر بیاید که عرصه ای که یک بسیجی می تواند در آن ایفای نقش داشته باشد، دیگر وجود ندارد؛ اما واقعیت امر این است که امروز جبهه های بسیار زیادی پیش رویمان باز است و دشمن با توان و تجهیزات بیشتری به جنگی حرفه ای با ما برخاسته و حوزه های جنگ نرم و جنگ فرهنگی از حوزه هایی است که بانوان باید در آن حضور و نقش فعالی داشته باشند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: زمینه های مهمی مثل جهاد فرهنگی، جهاد در حوزه های تولید علم و نهضت نرم افزاری که جزء دستورات و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بوده و هست. جهاد اقتصادی و کمک به گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، نیز از عرصه‌هایی است که حضور بانوان در آن حضوری اثرگذار و پر رنگ است.

وی یادآور شد: بحث بحران جمعیت و جهاد فرزندآوری و تحکیم خانواده، بحث دیگری است که بانوان بسیجی می‌توانند و باید در آن نقش بسیار جدی ایفا کنند، عرصه دیگری که الحمدلله بانوان بسیجی در آن عرصه هم خوش درخشیده اند، موضوع مواسات است.

جهاد تبیین یکی از عرصه های حضور اساتید و طلاب بسیجی است

دکتر برقعی اضافه کرد: همچنین از زمینه های مورد تاکید بزرگان و رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین است و بازگویی حقایق و ابهام زدایی که باعث خنثی شدن هجمه های تبلیغاتی دشمن می شود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: طبیعی است که بخش عظیمی از تبیین و جهاد در این راستا به عهده  طلاب و اساتید است و شایسته است که با حضور جدی در این میدان راهبری بسیج اقشار را به عهده بگیرند.

برقعی در ادامه عنوان کرد: هفته بسیج فرصت مغتنمی است که بسیجیان باید با بازخوانی ماموریت ها و وظایف، عرصه های جدی حضور طلاب و  اساتید بسیجی را تبیین نمایند.

وی اظهار داشت:  این جمله را زیاد شنیدیم که «بسیجی بودن یا بسیجی شدن مهم نیست، بسیجی ماندن مهم است»؛ برای اینکه جامعه بسیجی بماند نیاز به امید دارد. اعتماد، ایمان، اعتقاد و تقوا می خواهد. این وظیفه طلاب و اساتید بسیجی است که فرهنگ غنی و مترقی اسلام را به درستی تبیین کنند تا همه با ایمان و اعتقاد راسخشان بسیجی بمانند.

لزوم بصیرت، اخلاص  و عمل بهنگام به عنوان عناصر شاخص برای بسیجیان/ رابطه بسیج با حضرت ولیّ عصر ارواحنا فداه ناگسستنی است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیاناتی فرمودند: «آنچه که برای همه ما برای همه بسیجیان عزیز و برای جوانان در هر نقطه از این عرصه عظیم که مشغول کار هستند باید به عنوان شاخص مطرح باشد، عبارت است از این سه عنصر: بصیرت، اخلاص  و عملِ بهنگام و به اندازه»؛ بنابراین خودسازی، افزایش روحیه اخلاص، بصیرت افزایی همراه با اقدام به موقع حائز اهمیت است.

دکتر برقعی تصریح کرد: این عناصر سه گانه باید همیشه در وجود ما بسیجی ها باشد و بدانیم اگر ما بهنگام و به موقع بتوانیم عرصه های موفقیت نظام، عرصه های اعتقادی نظام و عرصه های فکری نظام را به درستی تبیین کنیم، بزرگترین دستاورد بسیج را رقم زده ایم.

وی در پایان تأکید کرد: رابطه بسیج با حضرت ولیّ عصر ارواحنا فداه ناگسستنی است و نباید فراموش شود و به همین جهت نیاز است که هر روز بلکه روزی چند بار با امام زمانمان تجدید عهد و پیمان کنیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱