در نمایشگاه دستاوردهای علمی واحد‌های آموزشی تخصصی حوزوی صورت گرفت؛

بازدید آیت‌الله اعرافی از غرفه جامعه‌الزهرا(س)

img_3487_resize

آیت‌الله اعرافی در بازدید از غرفه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده و از نقاط عطف تاریخ حوزه است.

به گزارش روابط عمومی، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی واحد‌های آموزشی تخصصی حوزوی، از غرفه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بازدید کرد.

در جریان این بازدید، سرکار خانم ریحانه حقانی با اشاره به فعالیت‌های علمی پژوهشی این مؤسسه، به معرفی کتاب‌های منتشر شده در انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت و اظهار داشت: این کتاب‌ها توسط پژوهشگران و طلاب این مؤسسه علمی حوزوی تألیف شده است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: کتاب «بیان نوین احکام بانوان» یکی از کتاب‌های بسیار کاربردی برای معینه‌ها بوده است که توسط انتشارات این مؤسسه به چاپ رسیده و یا کتاب «زن و خانواده در ادیان» کتابی جدید متناسب با سرفصل‌های آموزشی حوزه است؛ همچنین کتاب‌هایی با موضوعات مختلف در مباحث زن و خانواده داریم.

وی به فعالیت‌های پژوهشگران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مدخل نویسی دانشنامه زن مسلمان اشاره کرد و در ادامه گفت: تا کنون شناسایی مداخل دانشنامه و برگزاری کارگاه های دانشنامه نگاری انجام شده و در دستور کار قرار گرفته است.

حقانی همچنین به نشریات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و افزود: در این مؤسسه یک نشریه علمی پژوهشی با عنوان «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» و چهار نشریه با رتبه علمی تخصصی منتشر می‌شود؛ همچنین حدود 20 نشریه داخلی نیز در حال فعالیت هستند که امید است به تدریج ارتقای رتبه پیدا کنند.

وی یادآور شد: دوره‌های ممتازی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود، دوره تربیت محقق از جمله دوره‌های برگزار شده در این مؤسسه است که چهارمین فراخوان آن اعلام شده است، در این دوره پژوهشگران طی مدت دو سال با حضور در جلسات علمی و کارگاه‌های مهارتی، روشی و تخصصی قادر به نگارش مقالات علمی می‌شوند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به برگزاری دوره تربیت مترجم اشاره کرد و گفت: تا کنون دو دوره تربیت مترجم در رشته‌های زبان انگلیسی و عربی برگزار شده که 27 این دوره را با موفقیت به پایان رساندند.

حقانی با اشاره به برگزاری دوره تدوینگر متون درسی، تصریح کرد: در این دوره که از سال 1397 آغاز شد، 29 نفر از دانش پژوهان با گذراندن 32 واحد موفق به اخذ پایان دوره شدند و 32 کتاب درسی در این دوره‌ها تدوین شد.

وی با بیان اینکه 11 انجمن علمی پژوهشی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها فعالیت دارند، اظهار داشت: در این انجمن‌ها استعدادهای علمی طلاب شناسایی شده و بانوان طلبه در چارچوب مشخص به فعالیت‌های پژوهشی می پردازند.

سرکار خانم غیوربابایی نیز در این بازدید به فعالیت‌های مدارس علمیه و مراکز تخصصی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: در این مؤسسه، 3 مدرسه علمیه در سطح دو و 6 مرکز تخصصی در سطح سه و چهار طلبه می پذیرند.

مدیر مرکز تخصصی ادبیات عرب، تاریخ، تبلیغ و مطالعات اسلامی زنان بیان داشت: هم اکنون 14 رشته در مقطع تحصیلی سطح سه، 6 رشته در مقطع تحصیلی سطح چهار و 6 گرایش در سطح دو در حال برگزاری است.

آیت‌الله اعرافی پس از بازدید غرفه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده و از نقاط عطف تاریخ حوزه است.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱