برگزاری کارگاه «بررسی تحلیلی خطبه حضرت زینب(س)»

خطبه حضرت زینب کبری سلام الله علیها

کارگاه سه روزه «بررسی تحلیلی خطبه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها» با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین روستایی و دکتر طیبی به صورت آنلاین در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی در گفتگو با واحد خبر، ضمن تسلیت ایام اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، اظهار داشت: کارگاه «بررسی تحلیلی خطبه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها» از سوی اداره قرآن و حدیث زیر نظر معاونت آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: از خطبه‌ها و سخنرانی‎های آینده‌نگرانه و خردمندانه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها که در طول مسیرکربلا، کوفه و شام در فرصت‌های مختلف در برابر ستمکاران و طاغوتیان آن زمان و سایر مردم ایراد فرمودند، به خوبی معلوم می‌شود که مراتب علم و دانش و کمال آن بانوی بزرگوار از راه تحصیل و تعلیم اکتسابی نبوده و بهره‌ای الهی و جنبه خارق‎العاده داشته است.

حسینی افزود: شاهد این مطلب، کلام امام سجاد علیه‌السلام است که پس از خطبه کوفه به ایشان فرمود: «عمه جان... تو بحمدالله دانشمندی معلم ندیده و فهمیده‌ای هستی که کسی تو را فهم نیاموخته است» (بحار الانوار، ج 45، ص199).

وی تصریح کرد: تحلیل کلام چنین شخصیتی عالمه و دانشمند، در مکانی چون جامعه الزهرا علیهاالسلام که مرکز آموزش معارف و علوم دینی خواهران است، بسیار ضروری و شایسته به نظر می‌رسد.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: اداره قرآن و حدیث به مناسبت ایام اسارت اهل بیت امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب علیهاالسلام، این کارگاه سه روزه را در نظر گرفته است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبر روستایی استاد حوزه و دانشگاه وسرکار خانم دکتر ناهید طیبی استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام به تبیین این موضوع می‌پردازند.

حسینی یادآور شد: در این کارگاه سرفصل‌های جامعه‌شناسی کوفه بر پایه خطبه حضرت زینب علیهاالسلام، زندگینامه حضرت زینب علیهاالسلام، دیدگاه‌ها در مورد حضرت زینب علیهاالسلام، سبک‌شناسی زبانی خطبه‌ها و طبقه‌بندی پیام‌های خطبه‌ها از نظر رویکرد، بحث خواهد شد.

وی عنوان کرد:  این کارگاه سه روزه از سه‌شنبه تا پنجشنبه 6 تا 8 مهر، ساعت 15 تا 17 به صورت آنلاین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق درگاه http://online.jz.ac.ir/rmn1vxmfuye1/ در این کارگاه شرکت کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱