تشریح برنامه‌های فرهنگی جامعه‌الزهرا(س) در ایام محرم الحرام 1443

حرم امام حسین علیه السلام

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام به تبیین برنامه‌های فرهنگی مختلف این مؤسسه علمی حوزوی در ایام ماه محرم پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده ربابه داودالموسوی در گفتگو با واحد خبر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام، گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی ویژه ایام محرم در جامعه الزهرا علیهاالسلام برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: از آنجا که تعظیم شعائر اسلامی در هر شرایطی بر همگان واجب است، ضمن در نظر گرفتن شیوع بیماری کرونا در کشور، برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود تا هر مشتاق و دلسوخته ای در هر مکان و هر زمانی بتواند از سفره حضرت اباعبدالله علیه‌السلام بهره ببرد.

داودالموسوی افزود: برنامه حسینیه مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام از ابتدای دهه اول محرم تا شهادت حضرت زین العابدین علیه‌السلام هر روز ساعت 10 از درگاه https://heyatonline.ir/heyat/1739 پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مراسم، خانم زهرا فخرروحانی، استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با موضوع «مادر زینبی، نسل حسینی» به سخنرانی می‌پردازد، همچنین مرثیه‌سرایی مادحین اهل بیت علیهم‌السلام از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن بیان شعار ماه محرم امسال «زیر علمت امن‌ترین جای جهان است» و همچنین «این شوق نوکری اثر شیر مادر است»، گفت: در این ایام، مسابقات فرهنگی ویژه خواهران طلبه جامعه الزهرا علیها السلام و فرزندان ایشان تدارک دیده شده است که از جمله این مسابقات می‌توان به مسابقه کتابخوانی  «سفینـه النجاه» از مجموعه کتب «سلوک عاشورایی» در هشت منزل با موضوعات مختلف اشاره کرد.

داودالموسوی ادامه داد: چهار منزل با عناوین منزل اول «تعاون و همیاری»، منزل دوم «امر به معروف و نهی از منکر»، منزل سوم «هجرت و مهاجرت» و منزل چهارم «دین و دینداری» ویژه ماه محرم در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: منازل پنجم تا هشتم با عناوین «استقامت و مقاومت»، «حق و باطل»، «غیرت دینی» و «عزت و ذلت» ویژه ماه صفر است و بنا بر انتخاب و اختیار، هر فرد می‌تواند در یک یا چند مسابقه شرکت کند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: آزمون مرحله اول مسابقه کتابخوانی  «سفینـه النجاه» در تاریخ 14 تا 16 شهریور و آزمون مرحله دوم مسابقه در روزهای 13 تا 15 مهر در سامانه دانش‌پژوهان آیکون آزمون، بارگذاری می‌شود و افرادی که در چهار منزل شرکت کنند، امتیاز ویژه خواهند داشت.

داودالموسوی همچنین به برگزاری مسابقه ویژه فرزندان 4 تا 10 سال طلاب اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقه شامل 5 بخش است و علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به استعدادها و توانمندی‌های فرزندان خود، در هر یک از بخش‌ها شرکت داشته باشند.

وی اعلام کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و اوقات بیشتری که مادران و فرزندان در منزل و در کنار هم سپری می‌کنند، بهترین زمان جهت ایفای تربیت نسل حسینی است و فرزندان می‌توانند در زمینه دکلمه‌خوانی، مداحی، اجرای نمایشنامه، نقاشی، عکاسی و تهیه کلیپ مناسبتی در این مسابقه شرکت کنند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام تاکید کرد: در بخش‌های دکلمه خوانی، مداحی و اجرای نمایشنامه، نمونه و الگوی فرم اجرا شده در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی به آدرس https://eitaa.com/jz_mft در پیام‌رسان ایتا و https://sapp.ir/jz_m.f.t در پیام‌رسان سروش ارائه می‌شود و شرکت‌کنندگان با توجه به سلیقه و علاقه‌مندی خود، یکی از الگوها را انتخاب نموده و پس از تهیه ویدئو از اجرای خود، آن را به شناسه کاربری معرفی شده در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی در پیام‌رسان ایتا تا پایان محرم الحرام آثار خود را ارسال کنند.

داودالموسوی اظهار امیدواری کرد: طلاب گرامی با شرکت در این مسابقات بتوانند در ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت، خاطرات خوبی برای فرزندان دلبند خود بسازند و بیش از پیش، آنان را با فرهنگ عزاداری و تعظیم شعائر اسلامی آشنا و مأنوس نمایند.

وی در پایان یادآور شد: در ایام ماه حزن و اندوه سید و سالار شهیدان، محتواهای مختلف فرهنگی متناسب با ایام در کانال‌های معاونت فرهنگی تبلیغی بارگذاری می‌شود و کانون‌های استانی و انجمن‌های علمی فرهنگی در این ایام، فعالیت‌های اختصاصی خواهند داشت.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱