مسئول طرح مردمی پارسا در نشست تخصصی «عفاف و حجاب و تبلیغ»:

نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج عفاف و حجاب در جامعه

حجت الاسلام بیاتی

حجت‌الاسلام والمسلمین بیاتی بر نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه خواهران به ویژه جامعه الزهرا علیهاالسلام در گسترش ترویج عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در جامعه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بیاتی در نشست تخصصی «عفاف و حجاب و تبلیغ» که به مناسبت هفته عفاف و حجاب از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، عنوان کرد: امروز مسئله حجاب و ضرورت آن در جامعه توسط برخی افراد و مسئولان انکار می‌شود و ما نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت باشیم.

مسئول طرح مردمی پارسا تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران و به صورت ویژه جامعه الزهرا علیهاالسلام به خاطر عقبه نیروی انسانی و جایگاهی که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی برای این مؤسسه علمی حوزوی قائل هستند، باید نقش بیشتری در گسترش و ترویج مسئله عفاف و حجاب داشته باشند.

جامعه الزهرا علیهاالسلام در سطح ملی و بین المللی جایگاه ویژه ای دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین بیاتی یادآور شد: هر سال باید 50 درصد کارمندان یک دستگاه 6 ساعت آموزش در حوزه عفاف و حجاب ببینند و این قانون سال 1389 ابلاغ شده است و فقط یک سال این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام در سطح ملی و بین المللی مطرح است و جایگاه ویژه ای دارد، افزود: می‌توان از ظرفیت‌های این حوزه علمیه استفاده کرد و مبلغان عفاف و حجاب در حوزه آموزش و پاسخ به شبهات عفاف و حجاب کارمندان ادارات فعالیت کنند.

مسئول میز عفاف پژوهش صدا و سیما بر لزوم حضور مبلغان عفاف و حجاب در بوستان‌ها به ویژه بوستان‌های بانوان تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: مبلغان عفاف و حجاب می‌توانند در این بوستان‌ها در حوزه زیست عفیفانه دختران فعالیت داشته باشند.

اجرای طرح مردمی پارسا؛ مطالبه گری در جهت زیست عفیفانه

حجت‌الاسلام والمسلمین بیاتی با اشاره به اجرای طرح مردمی پارسا در قم، گفت: این طرح از بدنه حوزه و از دل مردمی دلسوز که نسبت به عفت عمومی در شهر قم نگرانند طراحی و در شورای فرهنگ عمومی استان قم تصویب شد و از سال 1398 به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: طرح مردمی پارسا نوعی مطالبه گری در جهت زیست عفیفانه است و در عرصه‌های آموزش و تبلیغ زوجین، تبلیغ در مساجد، مدارس، اصناف، مطالبه‌گری از مسئولان و دستگاه‌های دولتی برای حمایت از عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر که مردم به مردم است، تسهیل در امر ازدواج و فضای تبلیغی و تبلیغاتی فعالیت دارد.

مدیر مؤسسه عفاف و حجاب طهورا در پایان گفت: حوزه‌های علمیه باید نسبت به شهر مقدس قم مسئولیت پذیر باشند و فعالیت‌های تبلیغی اثرگذار در سطح شهر داشته باشند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱