از سوی بسیج اساتید و نخبگان جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود:

نشست «عفت‌ورزی، تکافل اجتماعی، تمدن اسلامی»

نشست سیره تربیتی امام جواد و عفاف و حجاب-بسیج اساتید

نشست «عفت‌ورزی، تکافل اجتماعی، تمدن اسلامی» با سخنرانی استاد امین‌مجد و نشست «آداب معاشرت اجتماعی در سیره امام جواد علیه‌السلام با سخنرانی استاد حکیم‌زاده برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم طاهره حیدری‌مجد در گفتگو با واحد خبر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت محمدبن‌علی، ابن‌الرضا، جوادالائمه سلام‌الله‌علیه، اظهار داشت: در آستانه ورود به هفته «عفاف و حجاب»، نشست «عفت‌ورزی، تکافل اجتماعی، تمدن اسلامی» از سوی بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام و با همکاری اداره کل امور فرهنگی و اداره امور تربیتی این موسسه علمی حوزوی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه‌الزهرا‌ علیهاالسلام گفت: حادثه مسجد گوهرشاد در 21 تير سال 1315 در اعتراض به قانون كشف حجاب رخ داد، طرح كشف حجاب و حصر آيت‌الله سيدحسين قمی از علل اصلي تحصن مردم در اين مسجد بود كه با سخنرانی شيخ محمدتقي بهلول، آغاز و به درگيری عُمال رضاخان با مردم و به خاك‌و‌خون كشيدن آنان منجر شد. عبرت‌ها و آموزه‌های برگرفته از اين واقعه، متضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و همه شهدای مسير عفاف و پاكدامنی است. از اين‌رو، اين ايام به هفته «عفاف و حجاب» نامگذاری شده است.

حیدری‌مجد ادامه داد: تنظیم، به‌سازی و سلامت‌افزایی روابط اجتماعی و مناسبات انسانی، از عناصر اصلی و مقوم در مسیر تحقق تمدن نوین و حقیقی اسلامی است؛ در این میان، ملاحظه عفت‌ورزی و سامان‌یابی روابط اجتماعی براساس عناصر منظومه عفت، یکی از لوازم مطالعات نظری و نظریه‌پردازی انضمامی در این زمینه است. از همین‌رو لازم است تا در مطالعه‌ای دقیق، به اجزاء و لوازم این مسئله اساسی یعنی مناسبات عفت‌ورزی و تمدن‌سازی ورود نمود.

وی افزود: بسیج اساتید و نخبگان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در راستای تبیین مناسبات میان عفت‌ورزی و تمدن‌سازی اسلامی، نشست «عفت‌ورزی، تکافل اجتماعی، تمدن اسلامی» را با همکاری اداره امور تربیتی و اداره کل امور فرهنگی این حوزه علمیه برگزار می‌کند.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: در این نشست، خانم دکتر زهرا امین‌مجد، عضو شورای سیاست‌گذاری حوز‌ه‌های علمیه خواهران به سخنرانی می‌پردازد.

وی یادآور شد: پیش از برگزاری این نشست، به مناسبت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه علیهاالسلام و عرض تسلیت به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه، نشست «آداب معاشرت اجتماعی در سیره امام جواد علیه‌السلام» با سخنرانی سرکار خانم دکتر فرزانه حکیم‌زاده، مدیر گروه علمی‌پژوهشی تاریخ اسلام جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

حیدری مجد بیان داشت: این دو نشست روز یکشنبه 20 تیر، ساعت 10 تا 12 به صورت مجازی برگزار می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق درگاه https://heyatonline.ir/heyat/1739 در این دو نشست معرفتی شرکت کنند.

تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱