تجلیل کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدا از بانوی جانباز دفاع مقدس

تجلیل کارگروه کنگره شهدا از خانم چترعنبری

کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم از خانم فرشته چتر عنبری، بانوی جانباز 55 درصد دفاع مقدس تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی، اعضای کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم طی مراسمی از خانم فرشته چترعنبری، بانوی جانباز 55 درصد دفاع مقدس و نویسنده کتاب در حوزه‌های علوم سیاسی و دفاع مقدس تجلیل کردند.

در این مراسم، خانم ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام، خانم زهره شریعت ناصری استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام و نویسنده و پژوهشگر دینی و همچنین تعدادی از نویسندگان کتاب کنگره بانوان شهدای استان قم حضور داشتند.

خانم حقانی در این برنامه، وجود جانبازان دفاع مقدس و بیان خاطرات ایثار و مقاومت از زبان آنها را موجب برکت و معنویت بیشتر در میان نسل جوان دانست و تأکید کرد: یاد شهدا و توسل پیدا کردن به آنها که به عشق اهل بیت علیهم‌السلام و امام حسین علیه‌السلام، جان عزیز خود را در راه دفاع از وطن و مقدسات، تقدیم کرده‌اند، باعث ایجاد حال خوب و نشاط در جامعه دینی و اسلامی می شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: جانبازان گرانقدر که سرمایه‌های معنوی و ارزشی انقلاب اسلامی هستند، رسالت خطیری در ترویج و تعمیق ارزش‌های انقلابی در سطح ملی و جهان اسلام را برعهده دارند که مهم‌ترین آن فرهنگ، مقاومت و استکبار ستیزی است.

حقانی اضافه کرد: در این میان نقش و حضور بانوان جانباز و ایثارگر از اساسی‌ترین نقاط حساس و اثرگذار در ایفای رسالت بانوان تراز و الگوی مسلمان در حفظ و گسترش فرهنگ مقاومت است.

خانم فرشته چترعنبری که از جانبازان 55 درصد دفاع مقدس، نویسنده، فعال فرهنگی و مبلغ فرهنگ ایثار و شهادت است، ضمن بیان خاطراتی از حادثه مجروح شدن خود، ابراز داشت: درد و رنج حاصل از مجروحیت جانبازان، برای آنها و خانوده ایشان سخت است، اما با داشتن هدف و آرمان مقدس، تحمل این رنج‌ها آسان می‌شود.

نویسنده کتاب «هفتصد کیلومتر اسارت همراه با پیکر برادر» همچنین به نقش بانوان در حفظ ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایثار و مقاومت، تربیت نسل اثرگذار و تحکیم نظام نظام اسلامی اشاره کرد و این فرصت و حماسه حضور را از برکات انقلاب اسلامی دانست.  

در این مراسم، هدیه‌ای به رسم یادبود به خانم چتر عنبری اهدا شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱