به همت انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س)؛

ویژه‌نامه «حضرت ابوطالب علیه‌السلام» در نشریه داخلی «گذرگاه» منتشر شد

ویژه نامه حضرت ابوطالب- نشریه گذرگاه

ویژه‌نامه «حضرت ابوطالب علیه‌السلام» با ارائه 6 مقاله درباره این شخصیت نقش آفرین در صدر اسلام در پنجمین شماره نشریه داخلی «گذرگاه» منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، ویژه‌نامه نشریه داخلی «گذرگاه» با موضوع «حضرت ابوطالب علیه‌السلام» به همت انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

در این ویژه‌نامه که پنجمین شماره نشریه «گذرگاه» را شامل می‌شود، یادداشت حضرت ابوطالب و امیرالمومنین علیهماالسلام (پدر و پسر) به قلم صدیقه شاکری حسین آباد منتشر شده است.

خانم معصومه وثاقتی جمیل مقاله ای با عنوان «معرفی حضرت ابوطالب علیه السلام در پرتو شخصیت پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» تألیف کرده است که در این ویژه‌نامه به چاپ رسیده است.

سخنان پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم درباره حضرت ابوطالب علیه‌السلام به نگارش زهرازمانی از دیگر مطالب مندرج در این ویژه‌نامه است.

«فاطمه بنت اسد همسر حضرت ابوطالب علیه‌السلام» نوشته اعظم شریفی، «عقیل بن ابیطالب علیه‌السلام در پیچ و خم تاریخ» به نگارش مریم کیانی و «ام هانی سلام‌الله‌علیها» تألیف فاطمه اصلانی از دیگر مقالات این ویژه نامه هستند.

نشریه داخلی «گذرگاه» یکی از 17 نشریه داخلی جامعه الزهرا علیهاالسلام است که به همت انجمن علمی پژوهشی تاریخ منتشر می‌شود.

علاوه بر این نشریه، 16 نشریه داخلی دیگر با عناوین «چکامه انتظار»، «کتاب مسطور»، «مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده»، «شمیم تربیت»، «آلاء الرحمن»، «کاوش‌های کلامی»، «کوثر حکمت»، «تاریخ نامه جامعه»، «نهج البیان»، «فقه در آینه قلم»، «تاریخ پژوهی بانوان»، «ارمغان تبلیغ»، «پژوهش‌نامه مطالعات اسلامی زنان»، «کلام پژوهشی شیعه»، «نسیم آرامش» و «مطالعات فقهی» در جامعه الزهرا علیهاالسلام فعالیت دارند.

همچنین هم اکنون نشریه دوفصلنامه «مطالعات اسلامی زن و خانواده» با درجه علمی-پژوهشی و دو نشریه با عناوین فصلنامه «مطالعات قرآنی نامه جامعه» و نشریه «مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده» با درجه علمی-تخصصی در جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر می‌شود.  

علاقه مندان جهت مطالعه مقالات مندرج در این نشریات می‌توانند به سایت معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی https://pjh.jz.ac.ir، زیرسایت نشریات مراجعه کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱