مدیر کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد:

حضور بیش از صد مبلغ جامعه‌الزهرا(س) در مدارس استان قم

شیخ الاسلام 22

شیخ الاسلام تأکید کرد: ارتباط آموزش و پرورش با جامعه الزهرا علیهاالسلام نه تنها در فضای آموزشی است، بلکه در عرصه‌های دیگر هم این ارتباط وجود دارد، به طوریکه از حضور بیش از صد مربی در بحث طرح مبلغان شمیم استفاده می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی، جناب آقای حمیدرضا شیخ الاسلام امروز (یکشنبه، 12 بهمن) در آیین گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) و نواختن زنگ انقلاب که در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) و آغاز دهه فجر و یاد و خاطره همه شهدای اسلام و انقلاب، عنوان کرد: امروز یاد و خاطره بیش از هزار دانش آموز و معلم شهید استان قم را که در دوران انقلاب و قبل از انقلاب اسلامی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، گرامی می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: امروز نگاه فلسفی به موضوعاتی که در جهان به وقوع می‌پیوندد، باید شامل ابزارهای علمی و فلسفی باشد و اگر بخواهیم چنین نگاهی نسبت به پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم، شامل جامعیت و تعمق و انعطاف پذیری است.

شیخ الاسلام تصریح کرد: اگر بخواهیم تعداد مدارس و دبیرستان‌های قم را قبل و بعد از انقلاب حتی با قیاس جمعیتی مد نظر قرار دهیم، قبل از انقلاب اسلامی، نزدیک به46 درصد جوانان و نوجوانان در فضای‌های آموزش و مدارس حضور داشتند، اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در قم بیش از 98 و نیم درصد نوجوانان و جوانان در دوره‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در دوره ابتدایی صددرصد کودکان قمی در حال تحصیل هستند که این به برکت نظام مقدس جمهروی اسلامی ایران است که شروع آن توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال 42 در قم شکل گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: پیش از انقلاب اسلامی، در استان قم چند دبیرستان بیشتر وجود نداشت که شامل دبیرستان امام صادق علیه‌السلام، صدوق، صدر  و همچنین دبیرستان دین و دانش که یادگار آیت‌الله بهشتی بود که در سال 1343 تأسیس شد، امروز  با افتخار اعلام می‌کنیم که بیش از هزار و 400 کد واحد آموزشی در مجموعه استان قم فعالیت دارند و در خدمت دانش آموزان هستند.

شیخ الاسلام گفت: امروز دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی در جامعه الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل هستند و در رشته معارف اسلامی، توفیقات بسیار خوبی را در سطح کشور در بعد آموزش و مسابقات قرآنی و حدیثی به دست آوردند که از همه متولیان و مسئولان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: ارتباط آموزش و پرورش با جامعه الزهرا علیهاالسلام نه تنها در فضای آموزشی است، بلکه در عرصه‌های دیگر هم این ارتباط وجود دارد، به طوریکه از حضور بیش از صد مربی در بحث طرح مبلغان شمیم استفاده می‌کنیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱