استاندار قم تصریح کرد:

جهاد علمی باید در حوزه و دانشگاه به صورت توفنده ادامه داشته باشد

بهرام سرمست

سرمست گفت: جهاد علمی باید در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به صورت توفنده ادامه داشته باشد و در این صحنه پررقابت جهانی بتوانیم به مدد این سرمایه‌های انسانی خوش بدرخشیم؛ چیزی که بعداز انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

به گزارش روابط عمومی، جناب آقای بهرام سرمست امروز (یکشنبه، 12 دی) در آیین گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) و مراسم نواختن زنگ انقلاب که با همکاری جامعه الزهرا علیهاالسلام، سازمان بسیج طلاب و اداره کل آموزش و پرورش استان قم در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، به صورت مجازی حضور یافت.

استاندار قم ضمن گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، عنوان کرد: ما در شرایطی چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که این انقلاب در طول این سال‌ها، فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و با شتاب و پویایی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی اظهار داشت: ما در این مسیر، جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و مشکلات مختلفی را پشت سر گذاشتیم، شاهد تحریم‌های ظالمانه از سوی قدرت‌های جهانی بودیم و همچنان این فشار‌های اقتصادی به صورت حداکثری ادامه دارد.

سرمست تصریح کرد: ما امروز در شرایطی جشن می‌گیریم که دشمنان وعده کرده بودند که انقلاب اسلامی به چهل سالگی نمی‌رسد، اما امروز شاهد چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

وی یادآور شد: اگر چه همزمان با سراسر دنیا گرفتار بیماری کرونا شدیم، اما جمهوری اسلامی به مدد مجاهدت و مقاومت مردم ایران توانسته از نظر مقابله با این بحران، قدم‌های موفقیت‌آمیز  بردارد، متأسفانه امروز این بیماری در اروپا و آمریکا دارای تلفات گسترده است، اما با همکاری و همراهی مردم و رعایت حداکثری مردم، شاهد کنترل بیماری و آرامش نسبی در کشور هستیم و امروز زنگ انقلاب را در شرایطی می‌نوازیم که ملاحظات کرونایی را در نظر گرفتیم.

استاندار قم بیان داشت: امسال برای حفظ سلامت شهروندان، دانش‌آموزان و معلمان، شرایط تحصیل را به صورت غیرحضوری ادامه می‌دهیم، اگرچه این شرایط هیچگاه جایگزین حضوری نیست، اما امروز سیستم آموزش غیرحضوری با همکاری و همدلی گسترده معلمان، دانش آموزان و اولیا برای حفظ سلامت شهروندان گزینه مناسبی است و به صورت منظم ارائه می‌شود.

سرمست همچنین به مثلث ارتباط اولیا، معلمان و دانش آموزان در سیستم آموزشی اشاره کرد و افزود: امروز زندگی جدید را در شرایط بحران تمرین می‌کنیم و باید خود را برای دریافت آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و نوین آماده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد ملی کرونا مدیریت بیماری را به عهده گرفته است، گفت: معیشت و امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و سلامت به عنوان اضلاع مثلتی هستند که برای توسعه پایدار نیاز داریم و ما امنیت اقتصادی و رونق تولید را در استان دنبال می‌کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه دانش آموزان، آینده سازان و سرمایه انسانی این کشور و بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: نسل جدید عامل پویایی، ماندگاری و بقای همه نظام‌ها و به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

سرمست با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، دانش آموزان همواره در عرصه‌های مختلف سرنوشت ساز و تاریخ ساز بودند، اظهار داشت: ما در دفاع مقدس و در عرصه‌های علم، فناوری و نوآوری و همچنین در ارتباط با فتح قله‌های رفیع علم همواره شاهد درخشش دانش آموزان بودیم.

وی اظهار امیدواری کرد که دانش آموزان با تلاش و مجاهدت علمی خود برای آینده کشور بتوانند سرنوشت ساز و غرورآفرین باشند و در ادامه گفت: در این مرحله حساس ما باید به تربیت شایسته این دانش آموزان به ویژه در قم که شهر علم، فقهات و اجتهاد هست، بپردازیم.

استاندار قم تصریح کرد: جهاد علمی باید در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به صورت توفنده ادامه داشته باشد و در این صحنه پررقابت جهانی بتوانیم به مدد این سرمایه‌های انسانی خوش بدرخشیم؛ چیزی که بعداز انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

سرمست تأکید کرد: امید است این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم علم را همراه با اخلاق که خلأ آن در دنیای امروز احساس می‌شود، ارائه کنیم؛ چراکه امروز علم بدون اخلاق و تعلیم بدون تربیت یکی از نقیصه‌ها و خلاهای نظام آموزش‌های کنونی دنیا محسوب می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: ما باید در جمهوری اسلامی ایران بر اساس الگو و نظام شایسته تعلیم و تربیت که طراحی و تدوین شده و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به مرحله اجرا درآمده، بتوانیم تعلیم و تربیت شایسته داشته باشیم.

سرمست در پایان تأکید کرد: نسل امروز باید با دو بال علم و اخلاق به پرواز درآید و قله‌های رفیع علم را فتح کند تا  در صحنه‌های جهانی شاهد شکوفایی برای میهن اسلامی باشیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱