همزمان با هفته وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی؛

نشست مجازی «ابعاد مختلف وحدت مسلمان عامل موثر در مقابله با استکبار جهانی» برگزار شد

حسینیه مجازی 2

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام از برگزاری نشست مجازی «ابعاد مختلف وحدت مسلمان عامل موثر در مقابله با استکبار جهانی» به مدت سه روز در حسینیه مجازی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده ربابه داودالموسوی ضمن تبریک ایام میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و اله و سلم و رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام، از برگزاری برنامه‌های متنوع  در حسینیه مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام خبر داد.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: این برنامه به صورت زنده در سایت جامعه الزهرا علیها‌السلام، سایت هیئت آنلاین و آپارات از روز شنبه تا دوشنبه 10 تا 12 آبان 1399 در یادمان شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام ضبط و پخش شد.

داودالموسوی افزود: با توجه به اهمیت بحث وحدت و استکبار ستیزی، «ابعاد مختلف وحدت مسلمان عامل موثر در مقابله با استکبار جهانی» توسط استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم حیدری مجد مورد بررسی قرار گرفت  و از مباحث مطرح شده توسط استاد دو سوال جهت برگزاری مسابقه در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در جلسه اول به مباحث وحدت به عنوان مهمترین دستاورد بعثت، انواع وحدت شامل مطلق، مصلحتی و معقول، کنار گذاشتن تمام مشکلات مسلمانان و وحدت در برابر تمام دنیای کفر، وحدت به عنوان رمز پیروزی و اقتدار اسلامی و بررسی وقایع اخیر در فرانسه اشاره شد.

داودالموسوی گفت: در دومین روز از برگزاری  حسینیه مجازی در یادمان شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام، اسوه بودن حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، بررسی شرایط بحرانی کنونی در زمان اولیای الهی بوده یا خیر؟ به همراه بیان چهار رابطه و هدف واسط جهت رسیدن به قرب الهی (رابطه با خود، خدا، دیگران و جهان هستی) با اشاره به بیانیه گام دوم و تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تأثیر سبک زندگی غربی در زندگی مسلمانان و سبک زندگی ویژه ایام کرونا مورد بحث قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در جلسه سوم حسینیه مجازی نیز به بیان بحث دو اصل مهم، استکبارستیزی و حفظ وحدت و همچنین بیان اختلافات به عنوان منشأ حضور دشمنان در جامعه اشاره شد و در ادامه بحث، به معرفی امام صادق علیه السلام به عنوان چهره علمی درجهان اسلام چه شیعی و چه سنی جهت تربیت شاگردان متعدد در حوزه های مختلف تفسیر، کلام، شیمی، طب، فیزیک و ... پرداخته شد.

مدیرکل امور فرهنگی اظهار داشت: در حسینیه مجازی هفته وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ویژه برنامه کودک و نوجوان و همچنین مولودی خوانی توسط مدیحه سرای اهل بیت علیهم‌السلام برگزار شد.

خانم داودالموسوی در پایان عنوان کرد: به طور متناوب در این برنامه برخط، از 700  تا 2500 نفر در این برنامه شرکت کردند و جهت بهره بیشتر طلاب، فایل آفلاین آن در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی در پیام‌رسان سروش به آدرس https://sapp.ir/jz_m.f.t و پیام‌رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/jz_mft قرار داده شده است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱