بیانیه بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم علیه رئیس جمهور فرانسه

اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه

بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در بیانیه ای اقدام وقیحانه و بی‌شرمانه اخیر رئیس جمهور مکار فرانسه، که با شعار آزادی بیان به جنگ ناب‌ترین و پاکترین اندیشه‌ها رفته است را محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی،بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در بیانیه ای  اقدام وقیحانه و بی‌شرمانه اخیر رئیس جمهور مکار فرانسه، که با شعار آزادی بیان به جنگ ناب‌ترین و پاکترین اندیشه‌ها رفته است را محکوم کرده که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«جنون مدعیان آزادی بیان»

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ ۚ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ ۖ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، محرم اسراری از غیر خود انتخاب نکنید! آن‌ها از هرگونه شرّ و فسادی درباره شما کوتاهی نمی‌کنند. آن‌ها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه‌های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده؛ و آنچه در دلهایشان پنهان می‌دارند، از آن مهمتر است. ما آیات را برای شما بیان کردیم اگر اندیشه کنید./ آل عمران؛۱۱۸

بشریت در دهه‌های اخیر، شاهد حوادثی بس عجیب و تحیّرآور است! فرهنگی که عوام‌فریبانه، شعار دموکراسی و آزادی می‌دهد، و بسیار وقیـحانه‌ خلاف آن عمل می‌کند؛ که در این تغایر گفتار و عمل، هویت پوچ نظامات فکری نوین به نمایش در می‌آید؛ جریان‌های استکباری عالم، انسان معاصر را به بند مفاهیمی چون آزادی، آزاد اندیشی و آزادی بیان کشیده و خود، تحت لوای این مفاهیم زیبا، از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند .

وقاحت زراندوزان عالم و لیبرال اندیشان، تا بدانجا رسیده است، که پرده حیا را دریده، به باور میلیاردها انسان توهین می‌کنند؛ و بی‌شرمانه شعار «آزادی بیان» را دستاویز بازی‌های سیاسی خود قرار می‌دهند، حقا که سینه آنها مالامال از نفرت به مکاتب وحیانی و حب شیطان است.

بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، اقدام وقیحانه و بی‌شرمانه اخیر رئیس جمهور مکار فرانسه، که با شعار آزادی بیان به جنگ ناب‌ترین و پاکترین اندیشه‌ها رفته است را محکوم، و نکاتی چند را متذکر می‌شود:

۱. هویت حقیقیِ آزادی بیان را در مهدِ آزادی بیانِ شنبه‌های زرد آن شاهد هستیم؛ امروزه بر همه انسانها روشن شده که آزادی بیان در عمل، سرابی بیش نیست؛ به گلوله بستن فریـادهای درگلو مانده مظلومان و مستضـعفانی که جان‌هایشان از ستم سیاست‌گذاران مدعی حقوق بشر، به ستوه آمده؛ حقیقتی است که باید در برابر دیدگانمان باشد، تا بر اساس واقعیت‌ها درباره تمدن‌ها قضاوت کنیم؛

۲. ضروری است حقیقت‌جویان عالم، مبانی لیبرالیسم و حقوق بشر را بار دیگر مورد کنکاش و مطالعه جدی قرار داده و رفتار سردمداران این نظام‌های فکری را سنگ محک حقیقت‌جویی خود نمایند.

۳. آنچه در حوادث مختلف این ایام عیان است، ضعف نظامات قانون‌گذاری غرب، و نبود قانون روشن و شفافی است که توهین و هجمه به مبانی مقدسات ادیان مختلف را محکوم نماید و ضمانتی برای حفظ احترام ادیان الهی داشته باشد؛ چه آنکه در سالیان اخیر ساحت پیامبر رحمت و مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان، آماج هتک‌های مختلف قرار گرفته و بهانه «آزادی بیان»، موجب آن گردد که رئیس جمهور کشوری که حتی نقد به خود را بر نمی‌تابد، بی حرمتی به ساحت مقدسات یک چهارم جمعیت عالم را روا بداند.

۴. غرب‌گرایان کشورهای اسلامی و همه آنان که دل در گروی اندیشه‌های لیبرالیسم دارند و آن را به عنوان غایت القصوای خود قلمداد می‌کنند، چشم خود را به این حقایق بگشایند و واقعیت عریان تمدن غرب را به نظاره بنشینند.

۵. مطالبه ما از مسئولان کشورهای اسلامی، خصوصاً نظام جمهوری اسلامی و بالاخص وزارت امور خارجه، این است که به سانِ امت‌های اسلامی، به خروش آمده و حمایت از پیامبر اسلام را به صورتی جدی، در برابر دیدگان عالمیان به نمایش گذارند و نسبت به حفظ حقوق و ارزش‌های امت مسلمان، اقدام نمایند.

۶ آبان ۹۹

بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱