پیام‌های تسلیت به مناسبت درگذشت زنده‌یاد دکتر علی پور

دکتر علی پور

مدیران و اندیشمندان نهادهای علمی و حوزوی در پیام‌های جداگانه ای، درگذشت زنده یاد دکتر علی پور را تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی، جمعی از مسئولان و مدیران مراکز علمی و حوزوی در پیام‌های جداگانه ای درگذشت زنده‌یاد دکتر ابراهیم علی پور استاد فقید حوزه و دانشگاه و رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین مدنی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت تاسف انگیز رییس محترم پژوهشگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام و استاد با سابقه این موسسه علمی برادر بزرگوار جناب اقای دکتر ابراهیم علی پور موجب تاثر شد.

این استاد فرهیخته با تحصیل، تدریس، پژوهش و تلاش علمی در حوزه علمیه قم و دانشگاه های مختلف کشور نمونه عینی تعامل حوزه و دانشگاه بود. او با شناختی عمیق از ظرفیت های طلاب و فضلای فرهیخته حوزه بانوان برنامه های فراوانی برای فعال کردن این ظرفیت‌ها در پژوهشگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام داشت که متاسفانه به سرانجام نرسید ولی آغاز شد و باید با همت محققان دیگر به نهایت شایسته خود برسد ان شاءالله.

درگذشت این استاد گرامی را به طلاب، اساتید و پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام، دوستان و آشنایان و شاگردان به ویژه خانواده محترم و فرزندان گرامی ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای ایشان علو درجات و رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر فراوان مسالت دارم.

روحش شاد و میهمان سفره با کرامت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام

سید محمود مدنی 
مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام

پیام تسلیت معاون پژوهش جامعه الزهرا (س)

معاون پژوهش جامعه الزهرا (س) درگذشت مرحوم دکتر ابراهیم علی پور، رئیس پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام را تسلیت گفت.

 متن این پیام تسلیت به شرح ذیل است:

معاون پژوهش جامعه الزهرا (س) درگذشت مرحوم دکتر ابراهیم علی پور، رئیس پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام را تسلیت گفت.

«بسم الله الرحمن الرحیم

يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ

درگذشت تأسف بار همکار گرامی، دانشور ارجمند جناب آقای دکتر ابراهیم علیپور را به محضر مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام، طلاب، اساتید، معاونان، مدیران و کارکنان به ویژه همکاران معاونت پژوهش تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم، غفران الهی و حشر با اولیای دین و برای خانواده محترمشان به ویژه همسر و فرزندان از خدواند طلب صبر و اجر دارم.

اگرچه فقدان آن مرحوم ضایعه ای برای پیشبرد برنامه‌های پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام خواهد بود، اما شاگردان و همکاران وی با استمداد از عنایات الهی این راه را با همتی مضاعف ادامه خواهند داد.

ریحانه حقانی

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام».

پیام تسلیت رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

در پی ارتحال ناگهانی دکتر «ابراهیم علیپور» رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی، پیام تسلیتی از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر «نجف لک زایی» صادر شد.

متن کامل پیام رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عزادار اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و اصحاب و یاران آن حضرت بودیم که دوست عزیز و همکار شفیقمان دکتر ابراهیم علیپور در واپسین ساعات روز اربعین به سوی مولایش امام حسین پر کشید و همه ما را عزادار و به سوگی دوباره نشاند.

ارتحال این دانشمند فاضل و مدیر موفق و متواضع، باعث تاثر و تاسف شدید اینجانب شد. هنوز صدای پر از مهر و محبتش را در مدتی که اینجانب درگیر ویروس منحوس کرونا بودم و جهت احوال پرسی با بنده تماس گرفت در ذهن دارم که در ضمن صحبت، اشاره کرد حال او و برخی از اعضای خانواده اش نیز مساعد نیست. در روز اربعین حسینی که با فرزند برومندش در مورد آخرین وضعیت بیماری دکتر علیپور صحبت می‌کردم بیان کرد که هر چند وضعیت اکسیژن خون بهتر شده اما حال پدرم اصلا مناسب نیست. متاسفانه در شام اربعین حسینی باخبر شدم روح آن عزیز به ملکوت پرواز کرد و همه ما را داغدار و عزادار نمود. اینجانب با تسلیم در برابر مشیت و تقدیر الهی، این ضایعه دردناک را به همسر مکرم، فرزندان و بستگان محترم و نیز همکاران، دوستان و آشنایان، شاگردان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

دکتر ابراهیم علیپور در طول مدت مدیریت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با برنامه ریزی دقیق و تلاش و کوشش مداوم موفق شد ارتقای چشمگیری در برنامه‌ها و فعالیت‌های این پژوهشکده ایجاد نماید. پیگیری و اجرای کلان برنامه علم دینی و کار بست آن در آموزش و پرورش با همکاری آن وزارتخانه ، پیگیری و اجرای کلان برنامه نفس و بدن در اسلام و مسیحیت با برقراری ارتباط با مراکز علمی در سطح جهان، پیگیری و راه اندازی مجله انگلیسی نفس و بدن که تا کنون دو شماره آن آماده چاپ شده است، برگزاری کلان برنامه معنویت‌های نوظهور، شاخصه‌ها و نقدها که در روزهای اخیر و از طریق فضای مجازی، همایش علمی آن برگزار شد و شروع پروژه‌های مساله محور مهم واتمام پروژه‌های ناتمام و جهش در منشورات و تولیدات پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی، بخشی از خدمات ارزشمند آن مرحوم مغفور است که ان شاءالله زاد و توشه آخرت آن مرحوم باشد.

دکتر علیپور مدیری خلاق مدار،منضبط، دوراندیش، مساله محور و برنامه ریز و موفق در ساماندهی جهت تحقق اهداف و برنامه‌ها و پرتلاش در تجمیع و هم افزایی منابع انسانی بود. حضور موثر ایشان در مراکز علمی آموزشی و پژوهشی حوزه و دانشگاه، نشان دهنده بخشی از برکات آن عزیز سفر کرده است پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مدیری دانشمند و پر توان را از دست داد.

اینجانب بار دیگر این مصیبت جانکاه را به خانواده و فرزندان و بستگان محترم و نیز همکاران عزیزم در دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بویژه پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی و پژوهشگاه جامعه الزهرا که ریاست آن پژوهشگاه را نیز بر عهده داشت، تسلیت عرض میکنم.

از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان محترم بویژه همسر مکرم و فرزندان برومند ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی را مسئلت می‌نمایم. و امید دارم با عنایت خداوند، آن مرحوم میهمان سفره حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام باشد.

نجف لک زایی

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی».

محسن جوادی درگذشت ابراهیم علیپور را تسلیت گفت

آقای محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی، درگذشت ابراهیم علیپور، مدرس، نویسنده و پژوهشگر فلسفه، را تسلیت گفت.

مشروح متن این‌پیام تسلیت به این‌ترتیب است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خبر ارتحال غم‌انگیز دوست گرامی جناب آقای دکتر ابراهیم علیپور در روز اربعین حسینی، موجب تاسف و تاثر شدید دوستان و آشنایان وی شد. شاید بیش از هر چیز، جمع فروتنی و دانائی او بود که جلب توجه می‌کرد. علاوه بر تحصیلات خوب فلسفی او دارای طرح‌های خلاقانه در حوزه مدیریت دانش بود و رویکردی مبتنی بر صداقت و صمیمت در مدیریت خود داشت.

فقدان او غم بزرگی را در دل خانواده و نیز دوستان و آشنایان وی نشاند. اینجانب ضمن تسلیت به خانواده محترم ایشان و نیز دوستان و همکاران وی در پژوهشکده فلسفه و کلام و جامعه الزهراء، از خداوند مهربان طلب رحمت و مغفرت و علو درجات برای آن عزیز سفر کرده دارم و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌کنم.»

پیام تسلیت مدیر دانشنامه زن مسلمان

«انا لله وانا الیه راجعون

به نام خداوند رحمتگر

 درگذشت جانکاه استاد بزرگوار دکتر ابراهیم علی پور، مدیر محترم پژوهشگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام ،  مدیر پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،  مدرس و پژوهنده حوزه و دانشگاه را به محضر حضرت حجت عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، رهبر معظم، مدیریت محترم جامعه الزهرا علیهاالسلام، مجموعه پژوهشگران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم فرزندان علمی آن بزرگوار، آرزوهای دیرینه علمی و پژوهشی ایشان را برآورده و اینگونه زمینه آرامش ابدی را بر او فراهم سازند. روحش غرقه در رحمت حق باد.

ناهید طیبی، مدیر دانشنامه زن مسلمان».

پیام تسلیت رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن 

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت جانکاه برادر مهربان، رفیق شفیق و دانشمند محترم جناب دکتر ابراهیم علیپور، سبب تاسف و رنج فراوان شد. این مصیبت سنگین را به خانواده مکرم ایشان و عموم همکاران ارجمند دفتر تبلیغات اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

بدون تردید از دست دادن غیر مترقبه آن عزیز سفر کرده همه همکاران گرامی را داغدار کرد. دور اندیشی در مدیریت، توانائی در اجرا، مهربانی و تواضع در تعامل با همکاران، متعهد و متقی در برابر وظائف، از ویژگیهای بارز و درس آموز آن مرحوم بود.

همکاری ایشان با پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از جمله در راه اندازی گروه مطالعات تطبیقی، همکاری با شورای علمی همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم و کارگروه مرجعیت علمی قرآن کریم، بسیار ثمر بخش و ماندگار خواهد بود.

برای آن برادر عزیز غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه پروردگار متعال آرزومندم.

محمدصادق یوسفی مقدم

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن».

استاد خسروپناه درگذشت زنده یاد دکتر علی پور را تسلیت گفت

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال دوست و برادر عزیزم دکتر ابراهیم علیپور را به خانواده محترم و دوستان و همکاران ایشان در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و جامعه الزهراء تسلیت عرض می‌کنم.

این عالم پارسا و خوشفکر و اهل تحقیق، مدیر شایسته ای برای مراکز حوزوی بود.

خداوند در ایام اربعینی ایشان را مهمان امیرالمومنین علیه السلام و امام حسین علیه السلام و مستقر در رضوان و جنت الهی گرداند.

والسلام علیکم و رحمة الله

عبدالحسین خسروپناه»   .

پیام تسلیت رئیس موسسه پژوهش‌های فلسفی و علوم انسانی مسارات تونس

دکتر فوزی العلوی، رئیس موسسه پژوهش‌های فلسفی و علوم انسانی مسارات تونس به مناسبت ارتحال دکتر علی پور پیام تسلیت ارسال کرد.

در این پیام آمده است:

«یا ایّتُهَا النَّفسُ المُطمَئنَّةُ ارجِعی إلیَ ربِّکَ رَاضِیَةً مَرضِیَّةً فَادخُلِی فِی عِبادِی وَادخُلِی جَنَّتی»

بقلوب صابرة محتسبة، تلقینا الیوم 22 صفر 1442 هـ / 9/10/2020 م، نبا وفاة العالم الفذّ مدیر قسم الفلسفة و الکلام الإسلامی بالمعهد العالی للعلوم والثقافة الإسلامیة بقم ـ ایران إ.د. إبراهیم علی بور و بهذه المناسبة الألیمة تتقدّم الأسرة العلمیّة  الموسّعة بمرکز مسارات للدّراسات الفلسفیّة والإنسانیات بخالص العزاء والمؤاساة إلی اسرة الفقید و کلّ مقرّبیه أفراد و مؤسسات، راجیا من المولی القدیر أن یتقبّله قبولا حسنا، و یجعل الفردوس الأعلی مثواه، و یرزق أهله و ذویه جمیل الصبر والسلوان، و یمنحنا القوّة والعزیمة علی مواصلة  المسیرة.

إنّا لله و إنّا إلَیه راجِعون / د.فوزی العلوی».

پیام تسلیت اندیشمند الجزایری در پی ارتحال دکتر علی پور

پیام دکتر نورالدین ابولحیه، اندیشمند الجزایری نیز در پی درگذشت دکتر علی پور در پیام تسلیتی عنوان کرد:

«انا لله وانا اليه راجعون وعظم الله اجورنا واجوركم.. فوجئنا بهذا الخبر المؤلم.. لقد كان طيبا جدا، وموته خسارة كبيرة نسال الله ان يسكنه فسيح جنانه.. ارجو ان تبلغ اهله ومحبيه تعازينا».

زنده یاد دکتر ابراهیم علیپور، رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام،  عضو هیأت علمی و رییس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه روز پنجشنبه 17 مهر 1399 (مصادف با اربعین حسینی ۱۴۴۲) چشم از جهان فرو بست و به لقاءالله پیوست.

تصویر خبر

تصویر خبر مراسم

photo_2020-10-10_23-41-12

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱