آغاز احیای محوطه سوخته و فضای سبز جامعه الزهرا

احیای فضای سبز جامعه

از آنجا که یکی از سرمایه های جامعه الزهرا فضای سبز موجود در این موسسه علمی است، همه مدیران این موسسه از ابتدا تاکنون بر حفظ این سرمایه با وجود مشکلات مالی توجه داشته و جامعه الزهرا علیهاالسلام در طول این سالها هزینه‌های زیادی را برای این امر اختصاص داده است،

 به گزارش روابط عمومی، بازسازی و احیای محوطه جنوبی جامعه الزهرا علیهاالسلام که در حادثه آتش‌سوزی روز 18 خرداد ماه سال جاری آسیب دیده بود با کاشت درخت و ایجاد فضای سبز آغاز شد.

مرتضی محجوبی، معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام در این باره گفت: متاسفانه به دنبال گرم شدن دفعی هوا در نیمه خرداد سال جاری، محوطه جنوبی جامعه الزهرا علیهاالسلام که به دلیل بارندگی‌های بهار امسال انباشته از خار و خاشاک شده بود در اوج گرمای ظهر 18 خرداد ماه دچار حریق شد که با کمک نیروهای خدوم آتش‌نشانی گسترش این حریق در همان ساعات اولیه مهار شد.

وی دلیل آن حادثه را بر اساس نظر کارشناسی آتش نشانی، وجود خار و خاشاک فراوان، گرمای هوا و رها بودن بطری‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی آب در محوطه عنوان کرد و اظهار داشت: در آن حادثه جز آتش‌نشانی هیچ ارگان دیگری به مساله ورود نکرد و خبری که در روزهای گذشته مبنی بر دستگیری چهار نفر در ارتباط با حادثه مذکور در رسانه ها منتشر شده، مربوط به آتش سوزی محوطه جامعه الزهرا علیهاالسلام نیست.

 معاون اداری مالی ادامه داد: از آنجا که یکی از سرمایه های جامعه الزهرا فضای سبز موجود در این موسسه علمی است، همه مدیران این موسسه از ابتدا تاکنون بر حفظ این سرمایه با وجود مشکلات مالی توجه داشته و جامعه الزهرا علیهاالسلام در طول این سالها هزینه‌های زیادی را برای این امر اختصاص داده است، تا جایی که هم‌اکنون در سه گلخانه بزرگ این مجموعه، پرورش نهال، گیاهان باغچه‌ای و انواع گلهای آپارتمانی جهت بهره برداری طلاب، اساتید، همکاران و همسایگان این موسسه صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه محوطه جامعه الزهرا علیهاالسلام ربطی به باغ و پارک سالاریه ندارد و آنچه در رسانه ها در این باره مطرح می‌شود نادرست است، گفت: باغ سالاریه و محوطه ای که در سالیان دور در دسترس مردم بوده، زمین‌های اطراف فلکه دفاع مقدس است نه زمینی که در اختیار جامعه الزهرا علیهاالسلام است.

محجوبی دلیل خشک شدن برخی درختان محوطه جنوبی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را برف سنگین و سرمای شدید سال 86 عنوان کرد و افزود: پس از آن سرمای شدید به دستور مدیر وقت، به تعداد درختان خشک شده، در محوطه درختکاری شد که متاسفانه آب قنات جامعه الزهرا علیهاالسلام به دلیل ساخت و سازهای غیرکارشناسی مسیر قنات در خارج از این مجموعه، خشک شد و تلاش ما برای دریافت کمک از شهرداری یا جهاد کشاورزی برای آبیاری این محوطه به نتیجه‌ای نرسید و این بخش تقریبا خشک شد.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته طبق توافق با شهرداری هر جا نیاز بوده درختی حذف شود، به ازای آن درختی در نقطه دیگری از محوطه جامعه الزهرا علیهاالسلام کاشته شده است.

معاون اداری مالی ادامه داد: طبق توافق با شهرداری قرار است حدود 6 هزار متر از محوطه جنوبی جامعه برای ایجاد فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گیرد و بقیه آن نیز توسط جامعه الزهرا علیهاالسلام احیا و به منطقه سبز تبدیل گردد.

وی در پایان اظهار داشت: در این رابطه کمیته فضای سبز در جامعه الزهرا علیهاالسلام درباره چگونگی احیای این محوطه تصمیم‌گیری خواهد کرد، با این حال از امروز زیرسازی و آماده سازی این محوطه با کاشت چندنهال توسط حجت الاسلام والمسلمین مدنی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام آغاز شد.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱